Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Goede pleister gezocht

hoi allemaal,
Mijn jongste heeft een allergie voor pleisters. Voorheen werkten Hansaplast sensitive goed maar de nieuwe versie daarvan is afschuwelijk (plakt veel te hard en scheurt gewoon in stukken als je hem probeert te verwijderen). 

Ik ben nu op zoek naar nieuwe pleisters, heeft iemand een goede tip? Pleisterspray vraag ik me bijv. van af of dat nog zo prikt als “vroeger toen ik klein was” en of het wel werkt als bescherming tegen nieuw vuil in de schaafwond (we hebben nogal een Robbedoes 😄)

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen! 


Imi

Imi

27-08-2021 om 11:39

Ik lees mee, ik ben zelfs allergisch voor "witte" pleisters voor gevoelige huid.

Sophia_!

Sophia_!

27-08-2021 om 12:01

ABC Wonderverband.
Dat is elastisch, zonder lijm en plakt aan zichzelf en niet aan de huid. Het enige nadeel is dat het voor knieën misschien niet zo handig is. Ik neem aan dat daar vaak de (schaaf)wonden zitten bij  Robbedoes-kinderen  

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

27-08-2021 om 12:06

Sophia_! schreef op 27-08-2021 om 12:01:

ABC Wonderverband.
Dat is elastisch, zonder lijm en plakt aan zichzelf en niet aan de huid. Het enige nadeel is dat het voor knieën misschien niet zo handig is. Ik neem aan dat daar vaak de (schaaf)wonden zitten bij Robbedoes-kinderen

Die heb ik ook in huis. Vooral handig bij wondjes aan vingers.

https://www.allergieplatform.nl/blog/plastermaxx-de-nieuwe-pleister-zonder-lijm/

Is er iets veranderd aan de pleisters van Hansaplast? We waren hier voorheen fan van de Classic (die je zelf moet knippen), maar die plakken nu veel te goed. En daarna zie je twee rode plekken op de huid, waar de pleister op geplakt is. 
We hebben nu Hansaplast Sensitive kids. Die bevalt iets beter en plakt ook niet zo vreselijk vast.
Maar eigenlijk ben ik ook nog zoekende.

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

27-08-2021 om 14:51 Topicstarter

Tickel schreef op 27-08-2021 om 12:06:

[..]

Die heb ik ook in huis. Vooral handig bij wondjes aan vingers.

https://www.allergieplatform.nl/blog/plastermaxx-de-nieuwe-pleister-zonder-lijm/

Thanks! Ik ga ze bestellen en proberen. Zal tzt update geven 

er.is.maar.1.Pino

er.is.maar.1.Pino

27-08-2021 om 14:53 Topicstarter

Feles schreef op 27-08-2021 om 13:41:

Is er iets veranderd aan de pleisters van Hansaplast? We waren hier voorheen fan van de Classic (die je zelf moet knippen), maar die plakken nu veel te goed. En daarna zie je twee rode plekken op de huid, waar de pleister op geplakt is.
We hebben nu Hansaplast Sensitive kids. Die bevalt iets beter en plakt ook niet zo vreselijk vast.
Maar eigenlijk ben ik ook nog zoekende.

Ja de lijm plakt harder en het witte gedeelte is zwakker geworden (dus bij loshalen scheurt het vaak bij het wondkussen). Ook merken we veel meer lijmresten tov de oude variant. De classic (en die Disney-pleisters) kan onze dochter sowieso niet tegen, dus daar heb ik geen ervaring mee. 

Pleisterspray kan enorm prikken, maaar het dekt ook de wond af waardoor er meer kans is op ontstekingen. 

Ik gebruik altijd zelf de sensitive pleisters van de Kruidvat (eigen merk) of DM (uit Duitsland)

de sensitive pleisters bij de Action vind ik fijn. Nu ben ik niet allergische, maar ze zijn in elk geval heel comfortabel en niet duur.

werkt die ABC wondverband ook goed  bij oudere huid? Mijn moeder heeft een hele dunne huid en vaak wondjes. Ook zij klaagt over de plakrand.

Kun je die ook ergens kopen? Of die Pleistermaxx. Of alleen online?

Knutselkei schreef op 30-08-2021 om 20:23:

werkt die ABC wondverband ook goed bij oudere huid? Mijn moeder heeft een hele dunne huid en vaak wondjes. Ook zij klaagt over de plakrand.

Kun je die ook ergens kopen? Of die Pleistermaxx. Of alleen online?

Misschien zijn silicone soft pleisters iets voor je moeder

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-08-2021 om 20:37

Knutselkei schreef op 30-08-2021 om 20:23:

werkt die ABC wondverband ook goed bij oudere huid? Mijn moeder heeft een hele dunne huid en vaak wondjes. Ook zij klaagt over de plakrand.

Kun je die ook ergens kopen? Of die Pleistermaxx. Of alleen online?

Heeft ze vaak last van skin tears?

Mirthemanon schreef op 30-08-2021 om 20:32:

[..]

Misschien zijn silicone soft pleisters iets voor je moeder

Die ga ik halen. Dank je!

Tickel schreef op 30-08-2021 om 20:37:

[..]

Heeft ze vaak last van skin tears?

Nou ik weet niet of t zo heet maar ze heeft snel wondjes, dan stoot of krabt  ze zich bv met sokken aandoen en dan is t meteen een wond die moeilijk heelt door debloedverdunners ets. Plakt ze dr een pleister op en dan is de huis ernaast geschaafd lijkt wel van de plakrand.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

30-08-2021 om 21:50

Knutselkei schreef op 30-08-2021 om 21:36:

[..]

Nou ik weet niet of t zo heet maar ze heeft snel wondjes, dan stoot of krabt ze zich bv met sokken aandoen en dan is t meteen een wond die moeilijk heelt door debloedverdunners ets. Plakt ze dr een pleister op en dan is de huis ernaast geschaafd lijkt wel van de plakrand.

Misschien heeft ze iets aan deze adviezen, los van de pleisters. Komt echt heel vaak voor bij ouderen. De siliconenpleister zou ik de eerste keer bij de apotheek kopen, en ook advies vragen of er alternatieven zijn. Als het dan goed werkt, dan kun je altijd kijken of het online goedkoper kan. Bandafix, in combinatie met een niet- verklevende gaaskompres is ook handig als het een relatief grote wond is. https://www.medbis.nl/html/catalog/home/product/70/Bandafix-elastisch-netverband.html

https://www.zorgvoorbeter.nl/docs/PVZ/vindplaats/Huidletsel/patientenfolder_skintears_2011[1].pdf

ja die wond in die zorg folder lijkt wel op wat ze heeft. Ik neem het meenaar haar. Dank je wel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.