Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Goede start!

Eerste schoolweek is begonnen! Hij vindt t leuk in zijn nieuwe klas, is ook thuis vrolijk, en wilde zelfs niet mee naar huis omdat hij bij de Bso zo fijn aan t spelen was! Er komen vast ook weer minder leuke dagen/weken, maar zo'n fijne eerste week in groep 2 is in ieder geval een goede start!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ayanna

Ayanna

24-08-2011 om 09:58

Fijn!

Wat heerlijk, zo'n eerste goede week.
Hier ook eentje die bijna huppelend naar school gaat. Nieuw lokaal, nieuwe meester, maar totaal geen problemen. Ik ben eigenlijk zeer aangenaam verrast door mijn kind. Het begin in groep 1 was een stuk moeilijker en ik had wel een gewenningstijd verwacht, maar niets van dat al.
Gisteren heeft hij ook zijn eerste zwemles gehad en we zijn supertrots op hem! Normaal moet hij echt wennen in nieuwe situaties, is al gauw bang dat hij iets niet kan of niet durft, maar hij deed zo dapper mee bij de eerste les! En hij vond het ook echt leuk. Gaf ook goed aan bij de badmeester toen hij iets niet durfde, en die speelde daar heel goed op in.
Ook hier dus een hele goede start van de 1e week!

Mama_Lynn

Mama_Lynn

24-08-2011 om 10:26

Hier

Hier maandag ook een meisje met heel veel plezier naar school (groep 1). Dus in die zin een goede start. Maar vanmorgen wilde ze niet (en dat ben ik niet van haar gewend, want ze wilde de hele vakantie al naar school). Ze is ook erg moe, dus ik merk wel dat het haar veel energie kost. Maar goed, zolang ging ze nog niet naar school voor de vakantie (2 maanden), dus het zal algeheel wennen weer zijn. Het plassen is ook weer helemaal mis, dus ze plast weer veel en vaak in de broek en zelfs ook op school (wat eerder nog 'een ongelukje' was, meestal hield ze het daar wel droog). Kortom, gemengde gevoelens over de eerste schoolweek. Ik hoop, maar verwacht ook wel dat het plezier gauw weer terug komt.

Lynn

Limi

Limi

24-08-2011 om 11:19

Ik ben er nog niet over uit

Een nieuw lokaal en nieuwe juf. Geen huilen, maar wel vreemd gedrag...

Guinevere

Guinevere

24-08-2011 om 11:57

Hier prima

Hier gaat het ook weer prima met onze 4-jarige. Alle weerstand die er vóór de vakantie was tegen school is er nu uit. Misschien heeft het iets met de samenstelling van de groep te maken, de groten zijn nu weg en de groep is ook veel kleiner. Of meneer is gewoon weer een stukje schoolrijper. Hoewel, hij was van plan aan juf te vertellen dat hij al binnen de lijntjes kon kleuren. Zodat hij zich daar op school niet meer mee bezig hoefde te gaan houden. Ik ben benieuwd wat ze van dit plan denkt.

Maaike02

Maaike02

24-08-2011 om 23:23 Topicstarter

Ayanna

Fijn hoor! Wij hadden dezelfde verwachting als jij van jouw zoon! Bijzonder hoe ze je dan ook kunnen verassen in hoe soepel t gaat! Na maanden met veel tegenzin bij Bso wilde hij gisteren en vandaag niet mee naar huis, en gaf de leiding aan dat hij (in positieve zin) mondiger was dan voor de vakantie! Grote kleuters zijn het! Knap van ze, toch!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Valkyre

Valkyre

25-08-2011 om 01:59

Lynn

Ook hier is het broekplassen weer terug! Hoe vermoeider, hoe meer ongelukjes, zucht. Hij heeft zelfs al 2x in bed geplast (gaat anders altijd goed). Vooral op de BSO is het mis. Ik denk dat hij zich daar toch minder op zijn gemak voelt dan op school, bij zijn lieve oplettende juf. We houden hem voorlopig op woensdag maar thuis...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Polly Shearman

Polly Shearman

25-08-2011 om 09:22

Hier

jongste is naar groep 2 gegaan, op maandag, dinsdag, woensdag bij juf A, op donderdag bij juf B, en op vrijdag bij juf C (samen met andere groep 2 kinderen, groep 1 is vrij op vrijdag)

3 juffen!!??! in een week!!?!?!
Hij vind het heerlijk, immer vrolijk, maar ik moet het nog zien....
Juf C is zijn juf van vorig jaar die had hij toen 4 dagen per week.

Groet, Polly

Mama_Lynn

Mama_Lynn

01-09-2011 om 08:11

Valkyre

hmmm, dus toch wel normaal. Hier is het echt dramatisch. Ze houdt het geen dag vol. Gisteren bij een vriendinnetje van school heeft ze zelfs in de broek gepoept. Dat heeft ze nog nooit gedaan!! Manlief schaamde zich wel een beetje. En we zitten nu wel een beetje van: hoe kan je haar nu ergens laten spelen als ze constant in haar broek plast (score gisteren: 4 onderbroeken, 2 rokjes, 2 leggings)...pft, je kan er niet tegenop wassen bijna. Ga in elk geval nog maar weer een sloot onderbroeken halen binnenkort. Ik merk dat ik er ook echt een beetje gefrustreerd van raak en man (die thuis is) helemaal.
Hier gaat ze wel gewoon elke dag naar school, we houden haar niet thuis (al maken ze daar geen punt van), maar ze vindt het zelf wel heel leuk. Zelfs als ze 's morgens zegt dat ze niet wil (dat is bij het wakker worden), dan zit ze daarna vrolijk op de fiets. Verder zijn ze gelukkig heel tevreden op school, maar ze zien dat ze intens met alles bezig is en dat eist dus ook zijn tol.

Hoe is het met de andere kleuters?

Lynn

Valkyre

Valkyre

01-09-2011 om 18:50

Lynn

Zoon vindt het ook heerlijk op school, maar tegelijkertijd zegt hij ook regelmatig: "hoef ik morgen nergens naartoe?" Dat neem ik dan wel serieus: hij is dan echt te moe. Als hij fit is, gaat het goed met plassen (op school vooral), maar na vieren gaat het nog regelmatig mis (BSO en thuis).

Misschien dat je dochter toch te moe is? Je kunt altijd proberen haar een tijdje wat vroeger in bed te stoppen en een half dagje thuis te houden (als dat gaat met je werk natuurlijk).

Spruitje vindt de BSO wel leuk, maar hij heeft 't gewoon gehad om drie uur. Dan moet hij even rustig zitten zonder herrie aan z'n kop, anders wordt-ie steeds wilder. Dus hij gaat voorlopig vier dagen per week (woensdag vrij). Eens kijken hoe het dan gaat.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

05-09-2011 om 08:23

Valkyre

We hebben inderdaad besloten dat ze deze week waarschijnlijk een keer thuis blijft. We zitten nog te dubben wanneer dat dan is, of ze dan een keer 's morgens thuis blijft (dat ze langer kan blijven liggen) of toch 's middags, dat ze kan uitrusten van school (en ik zei al tegen man dat hij haar dan maar een beetje lief voor d'r moet zijn, dr beetje moet verwennen).
Vroeg naar bed gaat ze al. We gaan momenteel direct na het eten door naar bed. We eten tussen kwart voor 6 en 6 (want dan ben ik pas thuis uit het werk), en meestal zijn we dan niet voor half 7, kwart voor 7 klaar met alles (incl. toetje). Dus dat gaat niet zo snel. Over het algemeen ligt ze om 7 uur, uiterlijk kwart over 7.

En wat het plassen betreft: we zijn nu weer begonnen met ons smarties verdienen- stickeren beloningssysteem. dZe kan een m&M (smarties in haar ogen) verdienen bij elke (terechte) plas op de wc. Natte broek is 1 inleveren (en ze heeft dus veel meer kans op een smartie dan kans op inleveren). Nu 2 dagen bezig, en gisteren had ze een klein ongelukje (toen we elders waren, en ze druk aan het spelen was), maar dat was maar een klein plasje, dus dat gaat tot nu toe heel goed. als dat eenmaal weer gaat gaan we ook weer starten met het stickersysteem voor een hele dag. We moeten haar nog wel erg sturen, wat ze niet altijd wil, maar goed, ik hoop dat het kwartje een keer gaat vallen. Ben benieuwd hoe het vandaag op school gaat in elk geval.

Verder is school helemaal leuk. Ze gaan deze week met ridders, kastelen en prinsessen aan de slag voor de komende paar weken met als hoogtepunt binnekort een bezoek aan een kasteel (verkleed en wel mogen ze geloof ik). helemaal in haar straatje dus. Wij hebben half sept. een info bijeenkomst, hopelijk horen we dan ook meer over wat ze doen in de klas, hoe de planborden werken enzovoorts. En sowieso leuk om even wat ouders te zien.

Lynn

Valkyre

Valkyre

07-09-2011 om 19:59

Eerste speelafspraakje gehad!

Normaal gesproken gaat Spruitje op woensdag niet naar school, maar hij wilde vandaag per se naar school. Na school werd hij door een vriendje uitgenodigd, maar hij durfde niet mee. Dus uiteindelijk heeft het vriendje (groep 2, dik een jaar ouder!) hier gespeeld. Het ging heel goed, maar daarna was hij doodop. Hij gaat morgen alleen 's ochtends.

Hebben jullie kleuters al speelafspraakjes? Ik vond het best pittig, ook al ging het eigenlijk prima. Wel leuk om wat contact te hebben met andere moeders trouwens (vriendje vond het ook een beetje eng, dus moeder heeft hier nog even thee gedronken). Spruitje is vrijdag (studiedag) ook al uitgenodigd voor een kinderfeestje van een schoolvriendje! Ongelooflijk, zo snel als hij vriendjes heeft gemaakt

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Mama_Lynn

Mama_Lynn

07-09-2011 om 21:29

hier wel, al voor de vakantie, toen ze net gewend was (ze ging 2 maanden naar school voor de vakantie, en heeft zeker 3 speelafspraakjes gehad denk ik, waarvan 1 bij haar en 2 elders). Nu na de vakantie is het ook al een aantal keer raak geweest: 1 keer elders, 2 keer hier. Feestjes nog niet trouwens. De speelafspraakjes zijn erg verschillend, een paar keer met meisjes, meestal ook een jaar ouder (weinig groep 1 in haar klas) en 1 keer met een jongetje dat vorig jaar in haar klas zat (en nu groep 3), dus dik anderhalf jaar ouder en dat was wel een heel groot verschil. Het ging goed, maar was wel even buffelen.

Ik vind het wel leuk en zij ook. Ze kwam laatst al een keer in tranen uit school 'omdat niemand met haar wilde spelen'. Het arme kind

Ik vind het soms wel lastig, want ik zie hoe moe ze is, maar vaak is ze dan toch beter te genieten dan als ze alleen is.

Groetjes, Lynn

Limi

Limi

08-09-2011 om 09:49

Hier nog niet

Hij zit al 9 maanden op school, maar hij heeft nog geen speelafspraak of feestje gehad. Gelukkig is hij er zelf ook helemaal niet mee bezig. Ik zeg wel eens dat als hij het wil, hij het moet zeggen. Vooralsnog moedig ik het niet aan; na school is hij erg moe en eigenlijk komt het in onze roosters ook helemaal niet goed uit om bovenop twee vierjarigen te zitten en/of op te halen en brengen...als het niet hoeft... Thuis gaat hij meteen aan de auto's of de duplo.

Op zich wel apart, want als we ergens anders heengaan is hij volop bezig met grotere kinderen, maar die van zijn klas is hij heel afwachtend tegen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.