Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Sinilind

Sinilind

23-03-2009 om 22:49

Grappig: het grapjes-draad

Na zo veel zware kost in ons leven de laatste weken heb ik zin in iets luchtiger. Dus terug van weggeweest: de leuke uitspraken van onze schoolkinderen.
Sinizoon (7 jaar) komt terug van school: "Mam morgen komt er een ..............eeeeerr.... stagiaire, een soort stagiaire bij ons in de klas."
ikke: "Ja lieverd, wat voor stagiaire dan?"
Zoon, met triomphante toon van 'ik weet het weer": EEN STUIFMEELSTAGIAIRE!!!!
Ik was even van de kaart maar toen hij ging uitleggen wat de bedoeling was, zag ik het licht: een snuffelstagiaire....

Sini

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Bouwval

jongste (11) heeft nog pipi-behang op d'r kamer. En tsja als je al 11 bent is dat wel héél kinderachtig natuurlijk. We hebben al behang uitgezocht en omdat papa nog druk is in de tuin wordt het nog even uitgesteld...Aan tafel, tijdens het eten, kondigd papa aan dat het opknappen van haar kamer volgend weekend op het programma staat. We praten even over het uitpakken van de kamer enzo en dan informeert dochter waar ze moet slapen als haar bed eruit is? Op de logeerkamer natuurlijk. Dat bevalt haar maar matig....zie ik aan haar gezicht. Dus ze informeert of het behangen en d'r nieuwe bed enzo in 1 weekend klaar is? Dat denkt papa van niet, we hebben dat weekend ook nog wat andere dingen. "Dus ik moet die hele week in de logeerkamer? " vraagt ze met grote ogen...Euh, ja dus...Want door de week komt papa daar amper aan toe. Het dringt door tot dochter dat het niet zo simpel is als ze dacht. Dus wil ze nu weten of het dan in het tweede weekend wél af is? Dat denkt papa van wel, maar hij weet het niet zeker. Dochter pruttelt nog wat na over de lange tijd die hij denkt nodig te hebben en zegt dan: "Nou, als het na 2 weken nóg niet klaar is, bel ik naar bouwval gezocht hoor!"
groeten albana

margje van dijk

margje van dijk

24-03-2009 om 11:58

Welk land

Oudste (11) en middelste (9) zijn bezig met hun favoriete hobby: samen over de atlas gebogen landen bestuderen en elkaar vragen stellen.

Middelste: "Welk werelddeel heeft de meeste landen?"
Oudste: "Nou, ik weet in elk geval dat het aantal landen van Europa en het aantal landen van Afrika maar één land verschilt".
Middelste: "Welk land is dat dan?"

Het is even een doordenker maar ik moest erg hard lachen.

(Of het klopt weet ik ook niet hoor

Margje

Esther Arentsen

Esther Arentsen

24-03-2009 om 14:03

Prietpraat: zooo leuk!

Zoonlief, 5 en een half, zit met een somber gezicht op de bank. "Ik wil niet naar zwemles, ik vind het stom!" "Wat vind je er dan stom aan?"vraag ik. "Nou, ik moet precies doen wat de juf zegt, en dat vind ik stom." Mijn reactie is dat hij het dan nog best moeilijk zal krijgen de komende jaren: al die juffen en meesters op school,en als je naar de middelbare school gaat: je zult steeds weer moeten doen wat er gezegd wordt. En o ja! Als je later een echte vader bent (zijn uitdrukking voor als hij volwassen is...) en je hebt werk, dan zul je ook naar die baas moeten luisteren. Zoonlief:"Ja, maar daar krijg ik tenminste geld voor!!"
Hoe komt 'ie erbij!!

Ach so!

Zoon (12) spreekt een aardig mondje buiten de deur. Tijdens een wandeling in het bos is er geen boom veilig voor zonen, waarop oudtse roept: "Ik kletter me te pletter!"

LaMama

LaMama

24-03-2009 om 21:01

Svkm...eh...

Dochter (6 jaar): Er waren vandaag ook meisjes om les te geven bij turnen.
Ik: Oh?
Dochter: Ja, die ene heette...SV..eh...VS...eh...MV...(ik zal niet alle combinaties die ze langs liet komen opnoemen, maar het duurde maar en duurde maar en ik kreeg de slappe lach)...MVV..SHB...ik weet het niet meer zo goed...
Ik: Heet ze soms Esmee?
Dochter: JA!

Ik moest echt zo lachen, omdat ik de naam toevallig opgevangen had. Prachtig hoe het hoofd van een 6-jarige kan werken. Helemaal in de ban van schrijven en letters!

LaMama

Esmee

onze zoon kwam toen hij 6 was ook thuis me de mededeling mam we hebben een nieuw meisje in de klas Niksmee ???bleek dus ook esmee te zijn,En de jongste(toen 5)
vertelde vol overtuiging dat zijn klas genootje Joyce 2 zusjes had lesbi(lelsy)en jasaan (jasja)en een broertje tosti (joshi) en hij was heel beledigd dat ik moest lachen

Oja die namen....

Toen dochter 6 was kwam er een nieuw meisje in de klas. Nu waren ze al gewend om vriendinnetje aan te duiden met de 1ste letter van de achternaam achter de naam omdat er twee waren.
Nu kwam ,dacht ik ,ellen erbij en die hadden ze al 1 in de klas.
Dus ik vraag na een poosje wil de nieuwe ellen dan eens komen spelen?
Zegt dochter ...welke?
Ik; nou ellen h. Zegt dochter...we hebben geen ellen h?
Ik jawel die nieuwe ellen toch?
Bleek het meisje elleha te heten.....
We hebben er nog lang om gelachen.

Ik was gisteren aan het werk

op de BSO
Zegt een meisje; weet je....ik ben geboren op mijn verjaardag?
Reageert een jongetje; hee ik ook!!

Het ei van colombus?

Zoon (12)is geschiedenis aan het leren. Hij bestudeert een plaatje met de grote ontdekkingsreizen, en ontdekt daarbij zelf dat Colombus Christoffel van voornaam heette.
"Hee, komt daar dan Kristoffelsalade vandaan?"
(bedoelt kartoffelsalade)

Dropke

Dropke

28-03-2009 om 00:07

Ehm pelle

"in het wilde westen", die ken ik ook hoor. Het betekent inderdaad het zelfde als jouw : In het wilde weg." Tenminste...ik weet ook niet of het een echt gezegde is, of iets uit een streek ??!!!

Dropke

☼Désirée☼

☼Désirée☼

03-04-2009 om 20:27

Wilde westenscheldetunnel

wij wonen in Zeeland en toen een aantal jaar geleden de tunnel onder de westerschelde klaar was werd deze door onze jongste de wilde westenscheldetunnel gedoopt....
leuk draadje
groetjes Désirée

Ella2007

Ella2007

08-04-2009 om 15:01

Gestoken door een mus

Als bij ons de voordeur weer eens open blijft staan zeg ik: "deur dicht ! we stoken niet voor de mussen !" Zegt mijn dochter (5): "ik ben ook wel eens gestoken door een mus"....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.