Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Groep 3 topic

na de vakantie gaat mijn zoontje naar groep 3. Hier heeft hij al veel zin in. Hij wil dan ook graag leren lezen en rekenen. Avi start boekjes kan hij nu ook al lezen. 

Hebben jullie kids zin in groep 3? Kortom een lekker kletstopic over de kids in groep 3

Ranjemeteenrietje schreef op 21-06-2022 om 21:27:

Krijgen jullie voor de klassenindeling echt een lijst met alle voor- en achternamen van de kinderen?
Bij mijn dochter tot nu toe niet gekregen dus geen idee wie er (behalve haar vriendinnen en namen die ze wel eens noemt) in haar klas zitten. Hoorde van de juf dat het er nu 36 zijn! Volgend jaar zit ze in groep 3/4 combi (kleine school). Ook dan is het een grote groep, want oa wordt voor die klas ingezet. Wel al meteen duidelijk naar welke klas ze dus gaat haha. Dat is dan wel weer makkelijk.

Op de school waar ik werk gaat elk jaar de indeling van alle klassen (met dus voor- en achternamen) naar alle ouders.

Nee dat doen ze niet meer vanuit de AVG. Alleen een lijst met voornamen en de eerste letter van de achternaam bij dubbelen.

Snowgirl

Snowgirl

22-06-2022 om 08:49 Topicstarter

wij hebben bij de kleuters nooit een lijdt gehad dus die verwacht ik nu ook niet. Hier is het nog even wachten hoe de klas eruit gaat zien. Ze hebben nu 4 groepen 1/2 dus er gaan 2 groepen 3 komen. Dus even afwachten nog welke juf en met welke klas ze worden samengevoegd.

Vorig jaar wel een lijst gehad met voor en achternamen. Vind het prima.
Hebben we ook niet zoiets ooit ondertekend, wel geen bezwaar etc? Ik denk het wel.

De lijst voor volgend jaar komt einde van de maand. Ben heel benieuwd!

Dochter gaat na de vakantie naar groep 3. Ze is 6 van januari. Ze is vooral bezig met schrijven en rekenen, nog niet zo met lezen.
Ik heb vandaag te horen gekregen dat er volgend jaar 1 groep 3 komt en 1 combi groep 3/4. Ik krijg uiterlijk morgen te horen in welke klas ze komt.

Dochter is vorige week in groep 3 gaan kijken en vond het helemaal geweldig. Deze week is de laatste week in groep 2, ze kan niet wachten tot ze naar groep 3 gaat

Vandaag laatste schooldag voor de vakantie! Hij is er aan toe. Moe/kort lontje. Vooral richting zn broertje.

Hij heeft veel zin om naar groep 3 te gaan! Hij is er ook echt wel klaar voor. Ben benieuwd hoe snel hij het lezen en schrijven gaat oppakken! Dat doet hij nu al een beetje

Snowgirl

Snowgirl

08-07-2022 om 09:38 Topicstarter

Hier nog 2 weken wachten voor het vakantie is. Voor iedereen die het nu al heeft: fijne vakantie!

Fijne vakantie Skippybal!

Hier nog een weekje, met haar verjaardag en volgend weekend kinderfeestje. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.