Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lies

Lies

09-05-2009 om 11:38

Gymnastiek?

hoi

ik heb een dochter van 7. Ze is cognitief slim, klas overgeslagen enzo, wil graag overal goed in zijn en is tegelijkertijd ontzettend onzeker en faalangstig. Motorisch is ze niet sterk, ze is onhandig en wat houterig. Ze zit nu al een jaartje op volleybal, en dat gaat best leuk alleen heeft ze er niet superveel lol in.

Het is nu de tijd om evt op zoek te gaan naar iets anders of te kiezen voor nog een jaar volley. Ze is thuis veel aan het gymmen, handstand proberen te doen enzovoort. Nu zit ik te denken om haar een proefles gymnastiek mee te laten doen, ik heb het haar nog niet voorgesteld want ik twijfel.

Ze is erg lang (1.36) en dat gecombineerd met onhandigheid en onzekerheid lijkt me dat geen goede combinatie voor turnen. Ik zie haar al staan tussen de soepele, kleinere meiden die zo even een handstand en radslag doen. niet echt goed voor haar zelfvertrouwen, ze is al zo onzeker.

aan de andere kant is het wel goed voor haar om wat soepeler te worden.

wat vinden jullie, gewoon laten proberen of toch maar richting tennis, hockey oid laten gaan?
Lies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-05-2009 om 11:54

Ja, leuk!

Bij gym lopen zeker niet allemaal lenige en handige kindertjes rond hoor. Natuurlijk zijn er talentjes, en die gaan al snel naar de selectiegroepen (het echte turnen). Ik denk dat gym juist goed is om je lijf te leren kennen en te beheersen. En omdat het geen team-wedstrijd-sport is, denk ik dat ook motorisch zwakkere kinderen er veel lol in kunnen hebben. In een team zijn ze al snel de kneusjes. Mijn jongste zoon (ook 7) heeft ook een tijdje op gym gezeten, erg leuk, en ook goed voor hem. Hij is motorisch ook niet zo sterk. Helaas was het nogal rommelig in zijn groep, en had de trainer moeite om de boel in het gareel te houden. Het bleek gewoonweg te druk voor hem te zijn, hij voelde zich er niet prettig. Jammer.

CC

CC

09-05-2009 om 14:39

Juist leuk

Kijk gewoon goed rond wat voor verenigingen er zijn. We hebben er hier 2. Waarvan 1 met standing en prestige en de ander wordt door ons moeders; bouwvakkersgym genoemd. De meiden (hier geen jongens)hebben er enorm plezier in. Ook mijn kind is lang voor haar leeftijd, maar ze viel niet op in de groep omdat je van erg klein fragile tiepjes tot boomlange hebt. Gewoon lekker laten proberen!

mama 78

mama 78

09-05-2009 om 19:53

Ja!

Hier precies hetzelfde verhaal!!
We hebben onze dochter destijds op gym gedaan omdat ze dan naast school lekker wat te doen heeft.
Gym is goed op heel veel vlakken, zowel voor het leren omgaan met anderen als voor het motorische.
Mijn dochter heeft zo'n uurtje gym per week echt even nodig, om 'af te reageren'maar ook om even lekker met haar lijf bezig te zijn.
Ik zou zeggen: probeer het uit. Kinderen op die leeftijd vinden het heerlijk om te turnen, en willen met handstand e.d niet voor elkaar onderdoen. En zeker als ik lees dat jouw dochter thuis daar al mee bezig is, is gym leuk.

Nely

Nely

10-05-2009 om 08:29

Gewoon proberen

onze zoon zit ook op turnen en heeft het altijd erg leuk gevonden en wilt hij nu iets anders gaan doen. Hij is zeker niet de beste, integendeel, maar dat maakt hem verder niks uit.

Meestal kunnen ze een paar lessen proefdraaien om te zien of het echt iets voor hen is, wellicht bij jullie ook.

lies

lies

10-05-2009 om 12:15

Doen

hoi

bedankt voor jullie reacties. Waar we wonen is 1 turnvereniging. Na jullie positieve berichten heb ik gemaild om te vragen of ze een keer mee mag doen. Ben benieuwd of het wat is, ik hoop het wel want het kan voor haar zeker geen kwaad om wat leniger en soepeler te worden. Ze heeft er thuis veel plezier in en dat is idd het belangrijkste!

Groetjes
Lies

Marjoleine64

Marjoleine64

11-05-2009 om 21:49

Leuk, doen!

Onze oudste zoon (nu 11) zit ook op gym, sinds een jaar of 2. Hij is altijd motorisch onhandig geweest, dus wij waren erg verbaasd toen hij er zelf mee kwam na een mislukt jaar bij de voetbal. Hij wilde graag met een vriendje mee naar de gym. Dat beviel goed, in een jongensgroep van ca. 10 jongens vanaf 7 jaar tot ? Hij en zijn klasgenoten waren toen de oudsten, en zijn dat nu nog steeds... Hij had in het begin een houding van 'als ik maar goed mijn best doe kom ik net als vriendje misschien ook wel in de selectie'. Gelukkig ziet hij nu in dat dat voor hem niet is weggelegd, en dat dat ook niet nodig is om het leuk te vinden. Hij maakt zich wel een beetje zorgen hoe dat nu moet als ze volgend jaar in groep 8 zitten met die ukkies uit groep 3 erbij. Oja, verder doet hij ook nog judo, en dat is datzelfde vriendje later met hem mee gaan doen.
Marjoleine

Echt doen hoor!

Onze oudste dochter is inmiddels 8 jaar. Ze is 1.45 minimaal en was motorisch ook echt niet sterk.
Ze zit nu ongeveer 1 1/2 jaar op turnen en ze is echt ontzettend vooruit gegaan. Ze probeert alles, schaamt zich niet als ze het niet kan en is een echte doorzetter. En door het turnen gaat het nu op school bij de gymles ook veel beter.
Er zitten echt allerlei niveaus in haar groepje en bij onze turnvereniging passen ze de oefening (ongemerkt) voor bepaalde kinderen ook een beetje aan.
Ik hoop dat je dochter het ook zo leuk gaat hebben!

Groetjes,
Angie

Lies

Lies

16-05-2009 om 15:02

Geweest

hoi
we zijn vanmorgen naar een proefles geweest en... ze vond het hardstikke leuk! het was een les met meisjes tussen 6 en 9, en ze valt er prima midden in. Lerares dacht dat ze 9 was ivm lengte, maar nee net 7 *hum* Er zijn meiden die een kop kleiner zijn maar er zijn er ook verschillende die langer zijn.

en met het trainen ging het ook best lekker. het viel me reuze mee, ze had er erg veel plezier in. 't Viel niet op dat ze er voor het eerst was, en ook haar stunteligheid viel reuze mee.
ik denk dat het erg goed voor haar is, dat het haar lichaam wat soepeler zal maken en ze beter zal gaan bewegen.

een probleem: ik kwam er vanmorgen achter dat de opzegdatum voor volley 1 mei is. Wat enorm vroeg, voor het seizoen dat pas in september begint!!! ik zit nu te twijfelen hoe ik dat ga doen... op volley laten zonder wedstrijden (vind ik op deze leeftijd nog niet nodig) dan is het op zich maar 1 uurtje in de week, maar 2 keer een uur sporten en muziekles lijkt me voor een 7-jarige veel...of niet?

Lies

evy

evy

16-05-2009 om 16:18

Opzeggen

Hoi, Ik zou gewoon de volleybal bellen en zeggen dat je toch nog wil opzeggen.
Succes EVY

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.