Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Haar eerste echte verliefdheid!

Mijn dochter is 5 jaar en 4 maanden oud en ze is zwaar verliefd. De knul in kwestie is 14 en heeft al dons op zijn bovenlip, maar wat een lief joch is het. Hij gaat haar niet uit de weg, heeft altijd een brede glimlach over haar en reageert altijd op wat ze hem verteld.
Met Valentijn heeft ze hem een zelfgeschreven kaart gegeven, vanaf die dag weet hij dus ook dat hij een aanbidster heeft. En vandaag hadden ze weer een onderonsje samen.

Al weken loopt ze met een goudkleurige plastic ring (uit zo'n balletjesautomaat) rond. Hij was haar te groot en nu was hij voor R. Al wekenlang zit dat ding in haar jaszak, want tja, je zal hem toch maar tegenkomen en je hebt hem niet bij je!

Nu sta ik vanmiddag de ramen te lappen, komt ie de straat in rijden. Ze zag hem nog net de hoek omgaan, maar eer dat ze die ring natuurlijk te pakken had was ie al verdwenen. Even later gingen we dvd's terugbrengen bij Moviemax. Uiteraard met ring-in-jaszak. Op de terugweg steken we binnendoor door een woonwijk heen, en passeren we een voetbalkooi met daarin 5 tieners druk aan het voetballen. Waaronder dus R. en C. het buurjongetje. C. riep al naar R. dat zijn vriendin langs liep. Giebelend bleef ze om die voetbalkooi heen dwalen. Ze durfde niet, er waren teveel grote jongens.

Van een afstand riep ze hem, of hij even wilde komen. Hij bleek echter net onderuit getrapt te zijn met voetbal en het was dus erg pijnlijk om de voetbalkooi uit te klimmen, dus daar ging mijn dappere bakvissie. Al giebelend op 5 tieners af.. om haar ring te overhandigen aan haar Grote Liefde! Met een 'dankjewel' en een glimlach nam hij hem in ontvangst... en huppelend en stralend van oor tot oor kwam ze weer op mij af hollen. Ik had het hele tafereeltje dus van een afstand staan te aanschouwen.

Mijn bakvissie, ze heeft de rest van de dag gestraald als Tjernobyl....

Heerlijk zo'n verliefde kleuter!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat lief!

Echt schattig, en zo dapper dat ze de ring ging brengen! En fijn dat die knul leuk bleef doen, ondanks stoere vrienden in de buurt.
Kan me voorstellen dat je hebt genoten!

mijk

mijk

02-03-2009 om 14:14

Oh wat lief

en als mijn zoon later net zo lief wordt als die jongen zou ik ook erg tevreden zijn...

Mijk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.