Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
namens mijn dochter

namens mijn dochter

05-07-2009 om 12:37

Haargroei bikinilijn


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vroeger en nu.

Misschien ben ik wel wat oogklepperig van aard,maar toen ik 30 jaar terug een beginnende puber was, was scheren nog niet zo in beeld hoor. Oksels, ok, dat deed ik geloof ik wel, met mijn benen ben ik pas in mijn studententijd begonnen, en qua schaamhaar heb ik echt volkomen de boot gemist.Tja, je ziet het niet he? En ik ben in het gelukkige bezit van een haargrens die keurig binnen mijn bikini-broekje past zolang ik geen tot-boven-navelhoogte-opgesneden modelletje kies.

En ik ben geen saunaganger of naturist, dus toen ik een jaar of 5 terug lid werd van de lokale sportschool ontdekte ik in de douches al snel dat er geheel buiten mij om een schaamhaar-revolutie had voltrokken in de laatste decennia. Pas de laatste jaren ben ik op zijn Margjes begonnen om eea op uiterst bescheiden wijze af en toe een tikkie bij te werken, maar geen haar op mijn hoofd (grappige in deze context... ) die er ook maar over peinst het scheermes ter hand te nemen. Ik vind kaal niet mooi, en zie er het voordeel niet van in. Wie weet verander ik nog hoor, ergens de komende jaren (ik heb deze zomer ook een legging gescoord, dat had ik ook niet gedacht)

Ingrid

Werkelijk margje - ot

ik had altijd het idee dat de rest van Azie net als ik was, met weinig maar dik haar (die heel lang kunnen worden). Geen bossen in elk geval. Mijn aziatische exen hadden ook geen bossen, geen borsthaar ook.

goh, jeetje zeg.

Trouwens

ik moet mij voor donderdag nog van onderen helemaal kaal scheren (voor de keizersnede), de enige en laatste keer dat ik dat ooit heb gedaan vond ik het maar raar, het voelt heel anders, zo blotig, het wordt ook weer een heel gedoe want ik kan niet zien wat ik doe. Dus daar gaat mijn landingsbaan die afgelopen 9 maanden wat scheef ik geworden omdat ik het niet zo goed kan zien met die pens ervoor.

margje van dijk

margje van dijk

06-07-2009 om 15:15

Ja, echt

Dat wil zeggen: natuurlijk heb je ook onder Chinezen (Aziaten) heel veel variatie, maar er zijn inderdaad Chinezen die gewoon een bos met hoofdletters hebben.

Oooo, scheren met zo'n buik, dat lijkt me een crime zeg. Moet je je vriend daar niet even voor vragen

Heel veel sterkte donderdag, ik zal aan je denken!

Margje

margje van dijk

margje van dijk

06-07-2009 om 15:23

Oh cobi

Mijn diepste wens ligt dus gewoon bij het Kruidvat? En dat zeg je me nu pas.

Overigens hoorde ik dat er ook een trend geweest was dat je de G van Gucci in je onthaarstreek dient te laten zitten. Om te kunnen laten zien dat je ook zonder kleren toch de vereiste klasse hebt.

Of misschien een bliksemflits, voor als we naar de nieuwe Harry Potterfilm gaan?

O, ik kom op zo veel ideeën.

Margje

Neushaar

ik heb wel eens een enkele keer een neushaar die langer is dan nodig, die trek ik er dan ook uit want dat vind ik namelijk heel lelijk.

Moet ik die er dan volgens de stelling van de dames hierboven ook laten zitten ? Ik bedoel ik heb er in tegenstelling tot die prikkende schaamhaartjes geen last van.

Rembrand

Rembrand

06-07-2009 om 19:31

Manda ( scheren voor de sectio ).

Ik heb een zeer gevoelige huid, maar als ik helemaal kaal wil dan gebruik ik altijd ontharingscrème.
Wel goed de tijd in de gaten houden anders gaat het wel branden bij je lipjes
M.

Asa Torell

Asa Torell

06-07-2009 om 19:38

Collectief en individu

Ik heb in zijn algemeenheid ook moeite met de toename van gescheer, vooral als er dan woorden als onverzorgd bij langskomen. Ik denk ook dat er misschien wel een bepaalde link met ontevredenheid over het gewone vrouwenlichaam bestaat. Maar dat vind ik echt over het collectief gaan, over de heersende cultuur van dit moment. Van een individu kan ik weer goed begrijpen dat zij/hij aan zo'n mode meedoet en ik denk ook absoluut niet dat het bij iedereen die scheert op ontevredenheid of erger wijst. Laat staan dat ik mijn algemene ongemakkelijkheid hierover zou moeten laten domineren over mijn dochters vrijheid om zelf over haar lijf te bepalen.

Maylise

Maylise

06-07-2009 om 19:44

Vroeger ook

Ik onthaarde 30, 40 jaar geleden ook al mijn oksels, benen en bikini lijn. Ook mijn vriendinnen waren toen al bezig met oksels ontharen en zo. Dus wat dat betreft is er niet veel veranderd. Misschien wel wat schaamhaar betreft maar aangezien ik nooit in de sauna kom of iets dergelijks zou ik eigenlijk niet weten wat bij de meerderheid gewoon is op dat gebied.

Mijn middelste dochter begon inderdaad toen ze 11 was al met benen ontharen maar dat wilde ze echt zelf. Ze had toen ook al best wat donkere haartjes op haar benen. Natuurlijk zag ze ook wel bij mij dat ik dat deed dus voor haar was het waarschijnlijk ook gewoon. Ze vond echter die haartjes op haar benen toen al niet mooi. Tja, ik vind beenhaar en okselhaar ook niet mooi dus misschien onbewust toch doorgegeven?

Benen kan je trouwens veel beter epileren of harsen als scheren. Wordt het veel mooier en zachter van en gaat langer mee.

Maylise

Asa Torell

Asa Torell

06-07-2009 om 19:58

Mijn moeder

scheerde en scheert zich ook niet, zo'n voorbeeld maakt vast wel uit (gemiddeld genomen). Maar ik denk daarentegen wel dat ze mij geheel vrij zou hebben gelaten vroeger, en dat voorbeeld wil ik nog liever doorgeven .

Asa Torell

Asa Torell

06-07-2009 om 20:20

Genista

word jij echt op je beenhaar aangesproken? Door wie dan? Bah. Gelukkig heb ik dat nooit meegemaakt terwijl het bij mij echt goed te zien is!

Tirza G.

Tirza G.

06-07-2009 om 21:14

Kom op zeg

De ouwe Egyptenaren onthaarden zich al en gebruikten make-up. Dat de evolutie zo traag verloopt dat we niet meteen onbehaard en beschilderd worden geboren, dat hoeven we toch niet aan ons gelegen te laten liggen? Gewoon tót de evolutie zich heeft aangepast effe zelf scheren en make-uppen. Het gaat nog een paar honderd jaar duren en dan is het voorelkaar. Scheer mee, voor een stap voorwaarts voor de mensheid!

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

06-07-2009 om 21:15

Margje

Ik krijg er speelse buien van. Ik zie wel iets in een boter-kaas-en-eieren-raster. Of een sudoku-tje. Charmant woordgrapje trouwens van mij

Tirza

Sectioscheren

Manda, scheren MOET niet hoor bij een sectio, mag wel als je het wilt, maar nodig is het niet. Hier hebben ze alleen een cm rondom de snee weggeschoren. Bij de volgende die uit de andere snee kwam hebben ze gewoon gehecht zonder de haren weg te halen trouwens.

het klusje is geklaard. Ach die aardige verpleegkundige in het ziekenhuis noemde wat voordelen op (hygiene na bevalling) en naar aardige mevrouwen luister ik altijd. En het groeit "gelukkig" weer vanzelf aan zei vriend, (ik geloof dat hij er niets aan vindt).

Dirksmama, lol, klinkt als een oude herberg. "In den blote snee". Of deze:

"Suske en Wiske en de sectio snee".

Bastet

Bastet

07-07-2009 om 11:12

Manda

Het was vast een heel aardige mevrouw,maar het hygieneargument is inmiddels achterhaald.Juist geschoren kan voor infecties zorgen.
Succes overmorgen!
groetjes,Bastet

liedewij

liedewij

07-07-2009 om 14:01

Vloeien

Ik denk dat die aardige mevrouw niet de hygiene rond de ok bedoelt maar juist de eerste dagen na de sectio. Dat gesmeer met vloeien enzo. Maar na een keizersnee vloei je vaak minder dan na een vaginale bevalling dus of het wat uitmaakt? En inderdaad; veel ziekenhuizen scheren nog terwijl bewezen is dat juist dat de infectiekans vergroot.

Manda, succes morgen. En heel erg genieten van dit nieuwe,kleine meisje in jullie leven!

Liedewij

Balletmama76

Balletmama76

07-07-2009 om 14:18

Over strings voor meisjes...

...deze zijn heel erg handig onder het balletpakje bij voorstellingen, zeker als je niet in je blootje in zo'n pak wil zitten.
Zichtbare onderbroeken onder het ballet-pakje zijn namelijk ook "not done".
Normaal draagt zij geen strings, wel op dagen, dat zij balletles heeft. Want in haar blootje met maillot en pakje vindt zij gewoon niet leuk.
Nu is zij maar 9, dus het scheer-probleem is er nog niet echt. Zij is echter een zuiderse type, dus ik verwacht, dat zij over enkele jaren gaat scheren. Heb er ook geen probleem mee - zal haar wel zeggen, dat zij een schoon mesje moet gebruiken, want anders kan je naare abszessen krijgen.

Dat soort info vind ik dan veel belangrijker dan discussies of het dan wel of niet moralisch ok is, als een meisje van 12 gaat scheren.

Ik mocht het trouwens ook niet van mijn ouders, pas met 15 of 16. Maar van mij moet iederen het gewoon zelfst bepalen, omdat het toch een persoonlijke keuze is.

Tirza G.

Tirza G.

07-07-2009 om 14:34

Anders

Tjongejonge, wat héb ik lang na moeten denken wat mijn scheersjabloontjes met een drogreden te maken hadden. Maar je had het over de posting daarvóór, over de Egyptenaren.

Ach. Ik ben nooit te beroerd er dingen bij te halen die me op dat moment uitkomen. Doen alternatief genezers ook - als je eens leest wat díe allemaal toeschrijven aan de ouwe Egyptenaren of Chinezen.

Tirza

Balletmama76

Balletmama76

07-07-2009 om 14:53

Anders, zeg het maar...

...bij welke winkel heb je kinderstrings zien hangen? Voor ons is het namelijk altijd een waanhopige zoektocht, om welke te vinden!

namens mijn dochter

namens mijn dochter

07-07-2009 om 16:09

Tjee wat een reacties

en wat een discussies komen er los.
Maar goed ik ga mij er verder niet in mengen ik heb mijn antwoord.

We gaan gewoon een broekje met pijpjes kopen en misschien gaan we wel scheren, heb haar er nog niet over gehoord.
En ja ik geloof dat ik nog niet wil zien dat mijn meisje groot word, ja ik wil het wel zien maar was nog niet zover zeg maar.
Ze gaat straks naar groep 8 en...ja wat eigenlijk...ik ben er gewoon nog niet aan toe!

Bedankt voor de reacties, ben in ieder geval blij dat er serieus mee om word gegaan al vind ik het erbij halen van anorexia een beetje te ver gaan.

Ouwe volken tirza

't Schijnt dat die ouwe Chinezen, Egyptenaren en Grieken enzo ook borstvoeding gaven.

Tirza G.

Tirza G.

08-07-2009 om 19:49

Denk je eens in cobi

Een min in een weeshuis mocht vroegâh zes kinderen voeden. En dan deed ze verder niks, alleen maar eten en drinken (ze had ook geen tijd natuurlijk voor iets anders). Bier drinken, want schoon water was er niet. Wat een leven

Tirza

Balletmama76

Balletmama76

09-07-2009 om 08:12

Boardshorts...

...zijn heel in bij de jeugd tegenwoordig (vertelde dochterlief mij). Ze zien er ook heel leuk uit vaak en kunnen ook in het water gedragen worden. Zijn te vinden bij Wehkamp of in de bikini-afdeling van kledingwinkels. Dochterlief draagt deze ook heel graag en ik zie op het strand ook vaak tienermeiden met boardshorts, dus misschien is dat wel iets, als jullie niet uitkomen met de scheer-vraag?

Leeftijd maakt niet uit

Als het mijn dochter was zou ik zodra ze zichtbare haartjes zou krijgen in de bikinilijn haar adviseren ze weg te halen (scheren), ongeacht haar leeftijd. Jouw dochter geeft ook aan dat ze dat wil, omdat ze geen bikini meer wil dragen. Bedenk ook dat ze er zelf niets aan kan doen dat ze op deze leeftijd al zoveel haargroei heeft.

Mode lost het probleem op

Net twee zwemfeesten achter de rug. Momenteel zie je hier in de buurt geen puberina die zich met een bikinibroekje vertoont. Daar moet een short over, net als bij de jongens, en dan mag de rand van de bikinibroek eroverheen piepen.
Gegarandeerd geen haar te zien!

Ach cobi

Min zijn kun je tot lang na je pensionering hoor!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.