Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Handen bijten en spugen

Hoi allen,

Hier een bijnakleuter (4 in sept) die veel op zijn handen bijt. Ook spuugt hij als wraak/ afreactie/ negatieve uiting
We wonen tijdelijk in het buitenland en ik vermoed dat het met stress te maken heeft. En met p/kleutergedrag.
Iemand die dit herkent? Tips?

Bedankt alvast !

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Vertigo

Misschien kun je bijhouden wanneer dit gedrag zich meestal voordoet, om iets over de oorzaak te kunnen achterhalen. Wat betreft het spugen, ik zou het niet accepteren en hem in de hoek zetten oid. Dat wil niet zeggen dat je geen begrip hebt, maar het gedrag nav zijn frustratie kan niet. Over het handen bijten, ik kan me herinneren dat er spul bestaat tegen nagelbijten, dat smeer je op je nagels en dat smaakt ontzettend vies. Mijn moeder gebruikte het toen ik klein was tegen mijn gewoonte te duimzuigen en ik weet nog hoe het smaakte, bah. Misschien zoiets? Maar goed, daar neem je de oorzaak niet mee weg.
Als je denkt dat het verblijf in het buitenland er mee te maken heeft, doet afleiding hem wellicht goed. Speeltuinen, dierentuinen, zoiets? Ik weet natuurlijk niet om welk land het gaat en hoe daar vertier voor kinderen is geregeld.
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.