Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marike64

Marike64

26-10-2009 om 11:53

Heb het gehad met spelende kinderen

Het is herfstvakantie, en ja hoor, het hele huis zit weer vol met vriendjes en vriendinntejs. Kennelijk is het hier altijd gezellig want er zijn hier erg vaak vriendjes en vriendinntjes van de kinderen. Ik merk aan mezelf dat ik het eigenlijk wel gehad heb met al die kinderen. Ik heb het jarenlang gezellig gevonden, limonade geschonken, appels en koekjes en snoepjes uitgedeeld, maar het is even genoeg geweest. Ik voel me ook wel eens misbruikt. Vooral omdat er soms vriendjes aan de deur komen met de mededeling: "Mijn moeder zei dat ik maar hier eens naar toe moest gaan want ze wilde even rust/schilderen/lezen" of "Mijn moeder is er niet, de deur zit op slot en dus kom ik maar naar jullie toe" Ik zeg vrij geregeld: "Ga nu maar eens bij Pietje spelen of buiten want jullie zijn hier al de hele ochtend of 2 dagen oid " Dan zijn ze een half uurtje weg en hup, daar zijn ze alweer hier.
Misschien ben ik te lief maar ik heb geen zin meer in hier spelen, eten, slapen etc. Hoe pak ik dat aan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

26-10-2009 om 12:01

Weggaan

Meestal zit zo'n week vakantie hier ook vol met allerlei speel afspraakjes van de kids. Wij hadden vorige week vakantie en ik ben lekker met mijn kids wat dagjes weggeweest: Dagje Nemo, dagje Ecodrome, dagje Dolfinarium. Allemaal dingen waar je een hele dag zoet mee bent en dus de hele dag niet thuis. Mijn kinderen hebben nog wel geprobeerd kan Pietje niet mee of Marietje maar daar heb ik nee op geantwoord even lekker met alleen mijn eigen 2 kids.

Ja weggaan

ik zit nu met mijn man een paar dagen in Florence, de kinderen zijn thuis bij opa en oma.

Ik herken het wel, hier zat bijvoorbeeld hib'je (half inwonend buurmeisje) elke vakantie de halve dag voor de deur te wachten totdat we bereid waren haar binnen te laten, daar word je echt nerveus van (als we het gordijn open deden dan keek je direct uit op haar smekende gezicht, het kind zat bwvs de halve vakantie in onze voortuin). Maar ik doe het gewoon niet meer, stuur ze weg, tenzij dochter het echt leuk vindt. Ik ben vaker nee gaan zeggen, ook op school en dan merk je inderdaad dat dochter veel minder speelafspraakjes heeft omdat het dus vaker hier is dan bij anderen. Maar het is hier een stuk rustiger geworden.

Gewoon nee zeggen als je er geen zin in hebt, "nee het komt niet uit, als x wil spelen dan komt ze zelf wel naar buiten" en dan de deur weer dicht.

Maxime.M

Maxime.M

26-10-2009 om 13:51

Zeggen

Hier zeg ik tegen mijn kinderen iets in de trant van, vandaag mogen er kinderen bij ons komen spelen en morgen niet, dan kunnen ze eventueel zelf aan een vriendje vragen of het bij hun kan, en als dat niet kan, dan verzinnen ze maar iets thuis om zichzelf te vermaken. Heb het eigenlijk nooit dat ze altijd maar bij mij zitten, maar dat komt dus omdat ik zelf ook zo nu en dan zeg dat ik het hier niet wil, gaat prima hoor.

Maxime

ilsepilse

ilsepilse

26-10-2009 om 20:15

Onze buurtchinees

zijn ouders hebben een chinees restaurant, en de jongen woont bij zijn oma bij ons id buurt, is de leeftijd van mijn zoon (12) en staat hier ook altijd voor de deur.
Op zich vind ik hem wel sneu, wordt altijd door zijn oma de deur uitgezet, maar ik zet hem er net zo goed weer uit, ik zeg dan ga maar voetballen of bij hem thuis spelen.
Mijn zoon zei een en hij krijgt dit en dat van zijn vader en toen zei mijn man, hoe vaak brengt zijn vader hem naar het voetbal? HOe vaak staat hij ad kant vh veld...eh nooit dus. Het kind wel blij maken met spellen en kadootjes maar persoonlijke aandacht???

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.