Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama van twee

mama van twee

16-10-2009 om 20:59

Heel snel huilen

ik heb een dochter van 4 en die gaat op het moment steeds sneller huilen.
Ze maakt letterlijk overal en wedstrijdje van, alleen probleem is dat ze niet tegen haar verlies kan, dus is het brullen. als ze zich vervelend gedraagt en ik spreek haar daar op aan. dan begint ze. als we aan het fietsen zijn en ik moet even voor haar rijden, begint ze omdat ze perse voorop wil, als ze met iemand wil spelen en het kan of mag niet, of als er dan iemand is en diegene wil even iets anders doen dan zij, noem maar op. En dan huilt ze niet gewoon, maar ze begint echt te schreeuwen. Ze zegt ook heel snel van dingen(zoals bijv. fietsen zonder zijwielen) dat ze het niet kan en weigert gewoon weg om het te proberen. Het is niet zo dat ze dingen van mij moet als ze daar nog niet aan toe is, heb ook uiteindelijk weer de zij wieltjes erop gezet en tegen haar gezegt dat we gewoon nog even zo oefenen en dat we het later nog eens proberen en als ze het kan, dan krijgt ze een nieuwe "grote"fiets. Het probleem is echt dat overdreven harde huilen.verschillende methoden geprobeert. Ik heb geprobeert Lief blijven werkte niet Maar het is er niet minder op geworden. Nu zet ik haar op de trap, na twee keer waarschuwen, als ze zich zo gedraagt, Maar wel met de uitleg waarom ik haar daar zet.

Is dit een fase. zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben. zo ja hoe gaan jullie daar mee om?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

17-10-2009 om 21:42

Herkenbaar

Het lijkt wel alsof je Tangodochter omschrijft toen ze 4 was. Het huilen was niet zo erg als bij jouw dochter, maar wel dat overal een wedstrijd van maken, overal de eerste willen zijn. Ik weet nog dat ze een vriendinnetje had die precies hetzelfde was, heel gezellig als ze samen speelden (niet dus).
Wat ik gedaan heb? Vooral negeren en maar laten huilen of mopperen. Ik ging gewoon wat anders doen.
Het gaat vanzelf over, Tangodochter had er na een paar maanden geen last meer van. Misschien ook doordat het vriendinnetje toen naar een andere school ging.
Het heeft w.s. te maken met dat ze net naar school gaan en alles heel spannend is voor ze. Ze moeten zich dan een beetje een houding geven, denk ik. Overigens heeft Tangozoon er -gelukkig- nooit last van gehad.

antoinetteke

antoinetteke

23-10-2009 om 12:43

Dank je

voor je reacti Tango. nou ja we wachten maar af. Ik hoop indd dat het snel weer over gaat. Ik probeer haar zoveel mogelijk te negeren als ze zich zo gedraagt en hoop dat het werkt. Nu nog afwachten wat haar zusje gaat doen, maar die is nog maar 16 maandjes dus we hebben nog even

groetjes Antoinette

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.