Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
15-06-2025 om 12:58
Er is in de buurt een jongen van 12 jaar die het leuk vindt om klusjes te doen en om wat geld te verdienen. Ik dacht, misschien kan hij wat helpen in de tuin, beetje aanharken en aanvegen, wat onkruid eruit halen, iets schoonmaken, wat simpel snoeiwerk misschien, de groene bak vullen. Misschien ook de auto wassen.
Ik heb geen idee wat hij wanneer precies kan doen (wat ik wil laten doen) en hoeveel tijd het kost, dus het lijkt mij het handigste een uurtarief af te spreken. Wat zouden jullie voor zoiets een redelijk bedrag per uur vinden? We zitten buiten de Randstad voor zover dat relevant is.
26-06-2025 om 17:26
Hier komen ze ook wel eens langs voor een klusje. We betalen per klus/niet per uur. Auto wassen doen we in de wasstraat. Op straat mag niet eens (milieudelict).
26-06-2025 om 17:38
Evaluna schreef op 15-06-2025 om 14:01:
Auto wassen vind ik altijd riskant. Kinderen nemen het niet zo nauw met zand enzo. Als de spons valt dan gaan ze vrolijk weer verder.
daarbij mag de auto in vele gemeenten al niet meer op de openbare weg gewassen worden.
26-06-2025 om 17:40
Heitje voor een karweitje is lang geleden al getransformeerd naar een knaak voor een taak.
26-06-2025 om 18:01
Ik begin daar niet aan en mijn kinderen mogen het ook niet. Die helpen hier in huis gewoon zelf mee. Daar betaal ik niet voor want dat is gewoon onderdeel van samenleven en opgroeien.
Bij andere kinderen moet je continu toezicht houden en instructies geven. Daar heb ik geen zin in. Tenzij ik weet dat iemand echt goed is hierin. De gemiddelde 12 jarige heeft geen verstand van planten of de waarde van een auto. En de glasbak zit bij de supermarkt waar je zelf gewoon komt.