Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Lyke

Lyke

21-04-2009 om 08:23

Help, alle broeken zijn te wijd

Wie weet waar of van welk merk ik echt smalle broeken kan kopen voor mijn dochter van bijna 12. Zelfs alle echt smalle skinny's kan ik zo van haar billen aftrekken. Heb al de extra skinny geprobeerd van H&M, alles van C&A, Hema heeft alleen maar kleding voor bredere kinderen. V&D is ook niet gelukt.
Zelfs als er elastiek in de taille zit dat je kunt aantrekken is het geen gezicht.
Het is een grietje met lengtemaat 158 en breedtemaat ongeveer 122/128.
Ze wil geen leggings aan. Kan ik me iets bij voorstellen
Er is gewoon niks voor haar te krijgen.
Het is iedere keer weer een frustratie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

tsja ik heb geen echte 'adresjes' soms slaag ik bij 'gewone' spijkerboekenwinkels, je weet wel waar alleen maar spijkerbroeken te koop zijn. Ik neem kind mee en wijs op haar en vraag of ze zulke broeken hebben. Soms slagen we bij de H&M (is per seizoen verschillend, dit jaar nog niets gekocht) en soms bij wat duurdere kinderzaken (neem kind weer mee...en vraag hulp). Bij de hema vergeet het maar wat broeken betreft. Opruiming is wel vaak succesvol, dit soort broeken blijven vaak over.
tsja , t is wel zoeken.
groeten albana

Merk

Er zijn merken die smal vallen, heb ik gemerkt. Mijn kroost houdt de broeken van bijv. Bo Dean / Bo Beau en Blue Seven spontaan aan de kont.

Salie

Salie

21-04-2009 om 10:20

Merken

Hoi,

Ook mijn dochter is smal. Voor haar koop ik weleens broeken van esprit. Die vallen smaller.
Je zou ook eens bij obaidi kunnen kijken. Dit is een franse winkel. Weet niet waar ze precies allemaal zitten. In ieder geval in amersfoort en Hilversum.

Gr. Salie

Hillary

Hillary

21-04-2009 om 11:45

Steeds breder

Heb het idee dat ze broeken stiekum steeds breder maken. Esprit is sinds een jaar ongeveer ook veel breder, dus valt ook af. Vingino heeft verschillende breedtematen, maar is erg prijzig. Heb laatst voor mijn smalle zoon (1.56 m, 33,7 kg) voor een speciale gelegenheid eentje gekocht en het smalste model. Hij staat wel mooi, maar er moet echt nog wel een riem om. In de meivakantie gaan we naar New York, heb begrepen dat ze in Amerika meer met verschillende breedtematen werken voor kinderen, dus wie weet.
Frankrijk vind ik ook een goed idee, zal van de zomer eens kijken. Wat ik voor dochter wel eens doe (die met haar BMI overigens maar net onder het gemiddeld zit, maar toch ook alle broeken te wijd) is gewoon 1 of 2 maten kleiner. De lengte varieert bij meisjesbroeken zomers toch meer, dan is het niet zo'n probleem en 's winters draagt ze laarzen.

Wibra

Hier 3 erg magere kinderen. Zelfs de extra smalle maten van de C&A moeten nog met het knoopsgat elastic worden aangetrokken. Maar sinds kort heb ik ontdekt dat de broeken van de Wibra lekker smal vallen. Ik heb voor zoon (ook ruim 12) daar een aantal leuke spijkerbroeken gescoord en voor dochter (7 jaar) veel leuke zomerbroeken. Er zit nog wel verstelbaar elastic in, maar dat hoefde niet eens in alle broeken te worden aangetrokken.

Het is tegenwoordig echt een ramp om smalle broeken te kopen, alles lijkt steeds wijder te worden.

Groetjes, Pinkelot

an mien

an mien

21-04-2009 om 15:03

Extra smalle breoken

http://www.merkkleding-4all.nl/

bij deze winkel kan je extra smalle en extra brede broeken kopen misschien is het wat.
en inderdaad soms de wibra.
Okaidi vind ik niet heel smal, ligt aan het model.

succes

Ann mien

Franse merken

Mijn (veel jongere) dochtertje is ook nogal smal en we kopen broeken meestal in Frankrijk, of inderdaad bij Okaidi ( ik neem aan dat dat bedoeld wordt), zie:
http://www.okaidigroep.nl/
Ik weet alleen niet tot welke maat ze gaan.
Jonne

Cars

Hier ook ervaring mee. Maar voor de oudste regelmatig cars broeken gescoord. Let wel , wel in de uitverkoop, anders kon dit bruintje het niet trekken, zijn normaal broeken van 40 euro en dan 15 ! Wibra idd ook smal.
Maar voor meiden zal ik idd een maat of maten kleiner nemen dan en idd 's winters laarzen eronder.
Heb niet zoveel meiden ervaring, maar cars heeft volgens mij toch ook meiden collectie of niet ?
rymcke

Jolijt

Jolijt

22-04-2009 om 09:03

Voor in de zomer

is het niet zo'n probleem... ipv maat 146 net nog een 128 gescoord bij H&M. Voor 's winters hebben we een andere oplossing gevonden. We bestellen ze in Amerika. Daar vonden we op vakantie passende broeken bij limited too.
Die hebben van iedere maat 3 breedtes en de smalste gaat goed.
Soms moest ze wel 30 broeken passen om er eentje te vinden, dan is het kleding zoeken echt niet leuk meer.
Oudste dochter (wordt sept 15) is er nu net doorheen (eindelijk!!!) die past in de maat 34 van street one. Ze heeft nu sinds jaren weer een keuze.
De smalle kindjes krijgen het alleen maar moeilijker... steeds vaker vallen er merken af omdat ze 'aangepast' worden.

Gisteren

Wij hebben gisteren nog wel een kniebroek gescoord die goed past. Bij de zeeman, en niks te wijd, gewoon passend, elastiek in taille, maar ook op de bil niet belachelijk te groot. In allerlei kleuren was ie er. Wij hebben een grijze, soort dunne katoen, ook niet te kinderachtig voor een 11-jarige. Ze hadden ook rokjes, gewoon van die wijde, stroken. Ook met elastiek. Nu heeft onze smalle 11-jarige geen gebrek aan rokjes (ze past ze nog van járen geleden...het lijkt wel of ze met d'r meegroeien, alleen de lengte verschilt per jaar, hahaha) maar zo nu en dan een nieuwe is toch wel prettig. Ze heeft nog een legging tot de knie die erbij past (gewoon dun, dus strak á la panty) en we vonden ook een leuk t-shirt bij een duurdere kinderkledingzaak van only. Het t-shirt was duurder dan de rok+broek, maar afijn zo lijkt het tenminste 'cool'.
Zo zij is weer klaar voor 1 zomerdag. Kan ze nog kiezen tussen rok of broek ook.
O....en ik vergeet het vest! Ook bij de zeeman. Smal genoeg zonder te lubberen, armen ook lang genoeg (dat komt zelden voor) past er ook precies bij qua kleur.
Dus alle moeder met slanke kinderen op naar de zeeman! Was net binnen.
groeten albana

maan.

maan.

22-04-2009 om 09:16

Hoera het wordt zomer!

Gelukkig de winter is voorbij.. dochterlief loopt het liefst in 'kniemodel-broeken' dus dat is mooi, dan valt een maatje kleiner niet zo op.. Ze heeft qua lengte maat 152 en verbaasde zich erover dat haar oude zomerbroek maat 140 (ingenomen, dat wel) nog steeds paste.

Hier ook regelmatig gedoe met elastiek inzetten of band innemen om een broek maar passend te krijgen.

In de winter wilde ze bij voorkeur rokjes aan (en dat is dan weer erg practisch, ook hier valt een maatje kleiner niet zo op). Met moeite bij C&A een spijkerbroek voor haar gekocht, de enige die niet teveel van haar kont af gleed was eigenlijk iets te kort maar vanwege het model en de laarsjes viel dat niet echt op.

Het valt me inderdaad op dat de kinderbroeken steeds wijder worden.. ik word op de damesmode met hetzelfde probleem geconfronteerd en koop nu steeds vaker voor mezelf een kinderbroek.

Katrien

Katrien

22-04-2009 om 18:42

Pelle

Vorig jaar heb ik met pijn in het hart de witte broek weggedaan die Dochter 8 jaar lang heeft gedragen. Als baby was het een lange broek (maat 6 maanden), daarna een driekwart, kniebroek en eindigend als short.

Ondertussen is Dochter niet meer zo dun. Wel handig dat ze nu gewoon kleren aankan die zowel in de taille als in de lengte redelijk passen (taille blijft een beetje ruim, maar het zakt al niet meer af).

Katrien

Guinevere

Guinevere

22-04-2009 om 19:33

Ook

Heee, zo'n broek hadden wij ook! Een kniebroek in maat 104. Die deed erg goed dienst als lange broek voor een 2-jarige, en bleek in de breedt te blijven passen tot bijna 6 jaar. Ik heb 'm nu toch afgedankt, die ingesleten gaten in de knieën zaten nu op zijn dijen....

Tango

Tango

22-04-2009 om 21:31

Grappig

Dat meerderen dat hebben. Ook Tangozoon had deze week een broek aan die ik voor hem gekocht heb toen hij nog geen twee was. Hij is nu 4,5 jaar. Broek is maatje 92. Inmiddels draagt hij hem het 4e jaar. Aanvankelijk was het een lange broek voor hem, nu een korte broek even over de knie. Misschien gaat hij dus nog wel een zomer mee hierna. Zou van mij mogen, want het is een hele leuke broek.
Overigens hier dus ook twee smalle kinderen. Ik koop bij voorkeur alleen broeken met knoopsgaten-elastiek. Tangodochter krijgt veel kleding van een iets gezetter nichtje. Dat moet dus allemaal worden ingenomen, is echt veel te wijd.
Gelukkig heb je veel broeken met knoopsgatenelastiek, maar houdt dat op bij een bepaalde maat? Ik hoop het niet.
Trouwens wel apart dat de trend dus is dat de kleding aangepast wordt aan gezettere kinderen, zodat de slankere kinderen er niet meer inpassen. Twee of meerdere breedtematen zou beter zijn.

Maat 86

Ha ha herkennng, ik heb net een broekje maat 86 weggedaan (dochter is 6,5) dat in alle lengtes is gedragen, jarenlang. Ik ben trouwens ook een groogt fan van knoopsgatenelastiek. Desnoods zet ik het er zelf in.
Jonne

Groter+knoopsgatelastiek

Als kinderen groter/ouder worden is dat knoopsgatelastiek geen optie meer. Het zijn voornamelijk de benen die langer worden. Dus elke keer is die broek weer langer én breder en groeien in de breedte doet onze smalle dame niet. Eigenlijk zouden die broeken maat 104 gewoon verlengd moeten worden dan zou het knoopsgatelastiek een optie blijven. Maar op een gegeven moment (toen ze hier 7/8 was) ging het gewoon niet meer....Het elatsiek was al 'te kort' om 'm passend te maken zodat ie niet afzakte. En toen we 'm eindelijk een beetje fasoenlijk vast hadden zaten er dikke stukken spijkerbroek opgefrommeld in d'r zij en op d'r rug, niet normaal meer...en onder aan de billen leek het meer of ze een drol erin had zitten. Pijpen véél te wijd voor die smalle benen...en nog pijn ook als ie uit ging van al die opgefrommelde spijkerstof op d'r vel.
Dat was de laatste die we ooit gekocht hebben.
En ja ze zijn nog wel te koop, volgens mij tot maat 128. Maar dan moet je 'middelmaat' kinderen hebben en geen spijkers zoals deze dame.
Overigens heeft onze spijker afgelopen jaar een beetje 'kont'(of billen, zelf is ze erg blij mee...)gekregen.....w.s. i.v.m. de naderende pubertijd. Er zit nu in ieder geval verschil qua dikte ergens op die hoogte (het woord 'kont' is misschien al teveel gezegd), daar zijn we al héél blij mee....nu heeft ze in ieder geval 'iets' waar een riem/broek/elastiek op kan blijven 'hangen'. Dat scheelt al veel....een riem/elastiek hoeft in ieder geval nu niet meer in d'r vel te worden getrokken om te blijven hangen....
Dus de elastieken riemen die ze eerst had hebben we aan de wilgen gehangen, ze heeft nu stoere leren riemen, zoals een aanstaande puber hoort te hebben.
Ik ben trouwens gezegend met een kind dat weliswaar erg mager is, maar zich weinig aantrekt van de heersende mode, dat maakt méér mogelijk. Zij maakt d'r eigen mode wel. En soms is dat met rare maten(baby of kindermaten) of met 2de hands kleding, maar daar heeft ze niet veel boodschap aan. Als zij het leuk vindt en het goed past en leuk staat is haar motto.
Het lijkt me helemaal moeilijk als je een mager kind hebt dat ook nog precies hetzelfde aan wil als de rest van de klas. Dat hoor ik wel eens van een buurvrouw hier, hele drama's beleeft die met d'r dochter omdat ze iets wil hebben dat nergens in haar maat de koop is...
groeten albana

Villa happ

heeft ook broeken in grotere maten met knoopsgatenelastiek. En ik koop ze ook wel eens bij een lokaal kinderboetiekje. Van Cars. of Bram's Paris.

Die vallen (soms, vaak??)smal, maar desondanks hebben mijn kinderen volgens mij nog nooit een broek zonder enige vorm van elastiek bezeten die paste.

Hoe ging dat vroeger in hemelsnaam? Toen wij klein waren? Toen was het knoopsgaten-stiek in de taille toch nog niet uitgevonden?

Ingrid

maan.

maan.

23-04-2009 om 11:33

Toen wij klein waren..

Hoe dat vroeger ging toen wij klein waren, werd gevraagd. Nou bij ons thuis heel simpel; broeken passen niet en bovendien waren jurkjes erg modern dus ik heb jarenlang geen broek in de kast gehad. Broeken voor mijn broertje gingen steevast eerst langs oma om te vermaken alvorens hij ze 'normaal' kon dragen. (in het begin nog geknoeid met riemen en bretels maar dat beviel niet).

Guinevere

Guinevere

23-04-2009 om 12:20

Toen wij klein waren

Toen wij klein waren bestonden er zeker alleen maar magere kinderen, dus alleen smalle broeken? Of de moeders maakten alle kleren zelf?

15 jaar terug

15 jaar geleden waren mijn oudste twee kinderen 7 jaar,en dun en lang,ik had nooit problemen met broeken kopen,het paste gewoon,waar ik ook winkelde.
nu is onze jongste dochter elf,ook dun en lang,en ik moet al jaren echt zoeken naar een passende broek voor haar,ik ben er dan ook van overtuigt dat de broeken tegenwoordig wijder worden gemaakt.

Saartje

Saartje

23-04-2009 om 15:21

P&c

HOi Lyke

bij P&C hebben ze ook een merk wat in breedtenmaten verkocht wordt, ik ben de naam even kwijt.

Allen hebben ze tegenwoordig weinig filialen. Ik heb ze gekocht in Utrecht Hoog Catherijne

groet

saar

Vroeger

Mijn moeder maakte vrijwel alles zelf. Met elastiek.

35 jaar geleden

had mijn moeder ook al moeite met het vinden van een passende broek voor mij: lange benen en erg dun (zou je nu ook niet meer zeggen ) Pas in de puberteit werd het gemakkelijker.
Terug naar nu: voor mijn meiden kan ik wel broeken vinden, maar voor zoon koop ik spijkerbroeken bij de Hans textiel: die vallen smal en passen hem goed. Het gaat om de goedkoopste spijkerbroeken.

tineke

tineke

23-04-2009 om 20:48

Ook hier een spijker!

Maar dat is nu wel over!
Ook hier een spijkertje: 1.42, 28 kg. Lengtemaat 140, kontje van 122. Ik winkel vooral tijdens de uitverkoop, ineens komen dan 'onverkoopbare' broeken in de winkel. Laatst nog bij H&M: super slanke broeken met heel lange pijpen, heupmodelletje, prijs 7,50 euro. Kijk daar word ik blij van!
Er is nog hoop voor ons spijkertje: toen ik 25 was, woog ik 49 kg bij een lengte van 1.73 m. De 1,73 is gebleven, de 49 kg ook plus 20 erbij. OK, da's nog niks te veel, maar 20 kg is toch wel heel veel!

Annet

Annet

23-04-2009 om 22:02

Cars

Hier ook een hele smalle van 11 met lengtemaat 158/164 en 35 kg.
De skinny jeans zien er wel smal uit maar dat is gezichtsbedrag. Hier passen ze niet.
Wibra heeft soms iets. Voordeel van hun broeken is dat ze vrij lang zijn. Daardoor kun je naar een kleinere maat.
C&A ook heel soms, sla vooral alle brede modellen over en focus alleen op de smalle tailles. Dit lukt alleen in een grote vestiging. Dan vind je er één.
Grootste succes is hier de spijkerbroeken van Cars. Die kopen we bij V&D in de opruiming. Niet alle modellen zijn geschikt maar een aardig aantal wel. Dochter draagt hier maat 14. Je zou ook op Marktplaats kunnen zoeken naar Cars jeans maat 14 en dan vragen of ze de taille en beenlengte vanaf kruis opmeten. Cars heeft ook nog taille elastiek. Maar dat werkt alleen als de broek zelf vrij smal is. Anders wordt het een ballonnetje.
Esprit ging even goed maar net zoals veel franse maten zijn die niet lang genoeg bij de goede breedte. Toen dochter nog jonger was, ging dit wel goed. Wij waren afgelopen zomer in Frankrijk en ook daar was het moeilijk. Dochter is te lang om in de kindermaten te passen. Tegelijk is ze te smal om in de volwassen maten te passen, ook in Frankrijk.

Annet

Annet

23-04-2009 om 22:45

Smalle meidenbroeken te koop, maat 152

zie rubriek vraag en aanbod.
Juist omdat ik hier weer merk dat er meer zoektochten zijn naar smalle broeken, zet ik dit bericht hier neer.

Uitverkoop

Wij hebben ook goede ervaringen met de uitverkoop. Schijnbaar worden broeken voor spijkers toch slechter verkocht, want juist in de uitverkoop slagen wij! De 'best passende' broeken zijn die van 'elastisch katoen', er is er nu b.v. 1 te koop (spijkerstof, rood en wit) bij ernsting family in de maten 128 t/m 164. Die zijn helemaal elastisch dus een soort 'stress-stof' zoals je voor volwassenen ook hebt, alleen dan wel erg stretsch. Die zitten onze spijker 'goed' dat wil zeggen, niet helemaal strak (zoals ze wel horen), maar ook niet 'lubberig' of met zo'n drol stof onderaan de billen door dat knoopsgatenelastiek. Ook lang genoeg qua lengte. Wij hebben er al 1 daarvan (nog van 2 maand geleden denk ik) maar ik zag ze nu deze week in de 'aanbieding' voor maar 9 euro. (da's niet duur toch?) Hier heeft spijker lengtemaat 152 en weegt ze ong. 25 kilo. Dus tsja dat is wel 'smal'. Breedte past ze 128 nog met gemak.
En nee, sorry annet, wij hebben geen behoefte aan een broek (zou w.s. wel passen) zeker niet aan andere dan spijkerbroeken. Juist stoffen/katoenen zijn het makkelijkst te krijgen en met die spijkerbroeken is het soms zoeken, maar die vinden we ook wel goed passend.
Ons lukt het meestal uiteindelijk wel...
groeten albana

Ter stal

verkoopt smalle spijkerbroeken van het merk Denim & Co.
Vallen prima bij mijn zoon die ook lang en smal is.

Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.