Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
123ik

123ik

31-05-2010 om 20:07

Help ik weet het niet meer [opvoeding van zoon van 5]

Hoi ik ben 1234rd, ik ben op deze site gekomen door een vriendin van mij. Ik heb een probleem en weet niet wat ik er mee moet.
Ik heb een zoon van 5 jaar, en ik weet niet wat ik met hem moet. Ga woensdag met hem naar de dokter voor hulp vragen. Hij is zo opstandig hij luisterd niet doet waar hij zelf zin in heeft, hij schreeuwt en roept iedere dag dat hij weg wil bij ons naar een andere moeder en vader. Ik heb hem zelfs al een keertje buiten gezet met zijn tas en toen raakte hij in panniel. Ik kan op hem schelden , knotteren, negeren praten niks lijkt op hem in te komen. Dit heeft hij sinds twee weken. Sinds die poept hij ook weer in zijn broek. Wat is er verandert op tijd van twee weken. Hij was eerst zo lief en kon zo leuk dingen met hem samen doen. En nu is niks meer goed.
Help ik weer het echt niet meer.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gaia*

Gaia*

31-05-2010 om 21:25

Iets gebeurd?

Als de omslag echt zo plotseling is gekomen, met ook het broekpoepen, zou ik echt denken dat er iets naars is gebeurd. Weet je iets van school, BSO of vriendjes?

Wat het ook is, schelden, knotteren (wat is dat? ), negeren gaat alleen maar de andere kant op werken.

Heb je al op school en andere plaatsen geïnformeerd?

Gerdina

Gerdina

31-05-2010 om 22:19

123

wordt hij gepest op school? Had hijzelf zijn trommels kapotgemaakt of anderen?
Ik zou proberen met hem te praten. Ik denk ook dat er iets gebeurd is, omdat de omslag zo plotseling is. Dus proberen niet te mopperen, maar juist aangeven dat hij je alles mag en kan vertellen.

Teacup

Teacup

01-06-2010 om 01:03

Hulp

Goed dat je naar de huisarts gaat.Hij klinkt ongelukkig.Misschien is het iets onschuldigs en kun je met wat handige tips een eind komen.Het kan een fase zijn.

Probeer hem vooral ook veel positieve aandacht te geven.Een extra aai over de bol als hij lief speelt bijvoorbeeld.Leuke, eenvoudige dingen doen ( bos, kinderboerderij, samen bouwen met Lego)
Goed dat je hulp zoekt.Heb je aan het kleuterbureau gedacht? Heb je een verstandige vriendin/familie die je om raad kunt vragen? Ik heb zelf veel aan een vriendin gehad die mij op dingen van mezelf wees die ik niet doorhad..
Buiten de deur zetten snap ik wel want je bent ten einde raad maar het is niet goed. Ik zou even tegen hem zeggen dat je dat niet had moeten doen en hem geruststellen dat hij altijd bij jullie hoort, ook als hij boos is.

Teacup

dc

dc

02-06-2010 om 13:09

Bellen?

ik zou toch even naar school bellen, en vragen om een snel gesprek. Dit klinkt echt serieus.

Wil hij nog naar school? Anders kun je hem tot het gesprek misschien even ziek melden? Eerst even uitvissen waar het precies om gaat?

Is er verder iets veranderd in zijn leven? Is hij ziek geweest?

Welke druppels

zijn dat dan van dr. Vogel? Ik heb ook een zoon die thuis alles er uit gooit. Dat is verder geen probleem en dat gaat op en af met hetgene hij meemaakt. Het is ook al veel verbetert. Ik vraag me alleen af of het een zetje in de rug kan zijn. Is jou zoon erg druk van karakter of juist rustig en angstig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.