Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dendy Pearson

Dendy Pearson

10-12-2008 om 18:50

Help, mijn dochter is een draak :-)

Mijn dochter zit nu in groep 3 en is de laatste paar weken werkelijk een draak aan het worden. 'S ochtends vroeg begint dat met een ochtendhumeur en als ze uit school komt heeft ze enorme lange tenen en kan ze maar heel weinig hebben. En dan heeft ze ook nog eens een behoorlijk grote mond. Ze is nu al een paar keer uit zichzelf stampend naar haar kamer gegaan, met de boodschap dat ze ons spuugzat is en dat ze ons voorlopig even niet wil zien. In dat laatste hoor ik mezelf dan weer terug en dat is wel grappig.
Is dit weer een fase ofzo die voorbij gaat? Want poeh hé, gezellig is anders.

grt, Dendy

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik hoop het

Mijn dochter, ook 6, ook in groep 3, riep de afgelopen tijd geregeld: "en nu wil ik er niets meer over horen!" om beledigd naar haar kamer af te reizen. Ik vermoed dat het inderdaad een fase is

Hier ook :o)

Hier ook een dochter van net 7 jaar, ook groep 3, die geregeld stampvoetend en tierend naar boven gaat of zo maar een enorme woedeaanval kan krijgen. Ach gaat wel weer over, maar inderdaad soms niet echt gezellig. Trouwens haar tweelingbroer kan er ook wat van hoor. Die huilt op dit moment om elke scheet bij wijze van spreken.

Succes ermee, Pinkelot

Leuk!

Haha, je kind is geen kleuter meer maar een "schoolkind ". Allemaal best wennen hoor. De werkjes, zelfstandig zijn, minder spelen. Tja, het gedrag komt er ergens uit. Of op school,of thuis, of allebei.
Ineens ben je geen kleuter meer. Er wordt een hoop van ze verwacht(vinden ze)en er moet hard gewerkt worden. Een fase? Ja zeker weten, maar wanneer werd het ook alweer minder???? Om met een jaar of 10 weer terug te komen,op een andere manier, maar toch...Ik vind het steeds makkelijkerder worden naarmate zoon ouder wordt. Dat zal niet bij iedereen zo zijn. Maar hier is 10 jarige zoon een gezellige tiener waar leuk mee te praten,discussieren en overleggen is. Zowaar accepteerd hij nu ook eens een "nee",dat was bijna onmogelijk toen hij 7 was. Hij was toen oostindisch doof. Leuk, dit draadje, je gaat echt weer proberen terug te denken hoe de fases verliepen. Ik ga zo effe naar puberteit, kan ik me vast voorbereiden op de volgende fase!

Guinevere

Guinevere

10-12-2008 om 21:58

Kan ook zijn dat....

Het kan wellicht ook zijn dat ze gewoon vermoeider is dan anders. 's Morgens is ze misschien nog niet goed uitgeslapen en 's middags al weer moe. Wie weet een kwestie van verminderde weerstand al dan niet in combi met een virusje?

Bastet

Bastet

11-12-2008 om 11:26

Tijd voor vakantie

Voor veel kinderen is de eerst periode van groep 3 best pittig,dan zie je dit gedrag best veel.Tijd voor een lekker lange kerstvakantie..
Groetjes,Bastet

Bastet

Bastet: "Tijd voor een lekker lange kerstvakantie.. "
Niet alleen van toepassing op kinderen uit groep 3, die van groep 6 en 8 zijn er ook hard aan toe en hun taxi-moeder ook

Bastet

Bastet

11-12-2008 om 19:25

Bintje

Haha,ja,inderdaad....ik heb gisteren op school geholpen met ateliers,ik zag veel moeie koppies....
Groetjes,Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.