Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Help traktatie!

Ik ben hier even illigaal maar ik heb een vraagje.
Mijn zoon van 14 loopt stage in een groep 1.Nu is hij dinsdag voor het laatst en wil hij wat uit delen maar, wat is hot in kleuterland???
kabouter plop,bumba,diddel.sesamstraat of weet ik wat.
We wilden een kaartje aan de traktatie doen met een plaatje van iets of iemand maar van wie??
En wat is handig om te trakteren iets lekkers of stickers of een pen ofzo??
Tja ik ben er al weer een poosje uit mijn jongens zijn 12 en 14 en ik ben ook echt niet meer op de hoogte wat de kleuteridolen zijn.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yta Chalne

Yta Chalne

08-04-2009 om 23:06

Gisteren

Gisteren was ik bij de Hema met jongste en hij heeft voor zijn eigen traktatie (duurt nog een paar maanden alvast berencakejes uitgezocht; kant en klare cakejes in berenvorm, per stuk verpakt, met op de verpakking berenkleertjes. Hij was er echt heel enthousiast over.
Verdere topper: alles. Uitdelen is gewoon leuk, en alles is nog goed op deze leeftijd. Kabouter plopkoeken, bob de bouwerkoekjes, dorakoek, potloden, allemaal prachtig.

ayla

ayla

09-04-2009 om 08:47

Kleuters zijn blij met veel

dat is het leuke van 4 en 5 jarige, die zijn eigenlijk blij met alles. Iedere soort, koek, chips of zoiets wordt gewaardeerd. Al vind mijn oudste Bumba wel iets voor babies, ze zou de traktatie zeker waarderen Is het voor in de klas zelf of voor mee te nemen? ijsjes is namelijk ook altijd leuk. En om uit te delen, glitterpennen, kneedgummen, kleine waterpistooltjes

Mamvantwee

Mamvantwee

09-04-2009 om 08:51

"idolen"

Naast De Juf zijn de idolen van mijn dochter (5): Prinsessen (die zoete van Disney), Mega Mindy en K3. Onder de jongens zie ik Cars nog wel eens langskomen, maar ook klassiekers als Spiderman.

Bumba is niets meer voor kleuters hoor. Dat wordt tenminste hier niet meer gewaardeerd.

groet, Mamvantwee

Hier

Toen de stagiaire laatst afscheid nam mochten de kleuters zelfs cakejes versieren, met dingen als hagelslag, glazuur enzovoorts. Misschien een leuk idee?

Wat kleuteridolen betreft: bij mijn dochter in de klas zijn de meisjes gek op MegaMindy en de Disneyprinsessen, en de jongens vinden bijna allemaal Spiderman leuk.

Guinevere

Guinevere

09-04-2009 om 11:36

Cars

Mmm, mijn zoon had vorig jaar als kleuter echt een hekel aan Spiderman, haha.
Maar alle jongens houden wél van Cars en alle meisjes van Megamindy denk ik? Laat 'm in elk geval géén potloden met gummetjes uitdelen, dat gebeurt al 150 keer per jaar.
Welke opleiding doet hij dan eigenlijk? Met 14 jaar stage lopen bij de kleuters hoor je niet vaak, dus ik ben zomaar even nieuwsgierig.

*bella*

*bella*

09-04-2009 om 11:44

Nee hoor

Niet alle jongens houden van cars
Mijn zoon nooit gedaan hoor!
Dus ach, ook kleuters kunnen kieskeurig zijn, je doet het niet goed voor iedereen dus in principe kun je ook niet veel fout doen!
Kleuterdochter hier heeft de prinsessenfase wel al lang en breed gehad, megamindy, k3, allemaal al passe. Bumba en plop kunnen echt niet meer. (al zou ze stiekum plop nog wel leuk kunnen vinden) Iets neutraals kan altijd, iets met dieren bijv. Of iets stoers, superhelden (maar mega mindy is nauwelijks stoer te noemen) of dino´s, zouden geloof ik de meeste kleiters hier leuk vinden. Verder zijn pokemon en huis van anubis best populair geloof ik. (niet zozeer bij mijn kinderen maar ik hoor ervan in de kleuterklas)

ayla

ayla

09-04-2009 om 11:56

Huis van anubis?

Daar hoor ik de 4 jarige nu echt nooit over, dat vind ik ook echt niets voor groep 1.

branca2

branca2

09-04-2009 om 12:12 Topicstarter

Opleiding en bedankt voor de ideen

Hij zit in de derde van de VMBO TL en daar hebben ze snuffelstage.Hij is nog zoekende wat hij wil worden.Hij was altijd een sport fanaat en zou daar ook zeker in verder zijn gegaan maar door wat ongelukken kan hij niet meer op hoog nivo sporten en moet hij dus zijn hele toekomstvisie bijstellen.
Dat is voor zo'n puber best lastig en hij zat heel erg in een dip.Op mijn advies is hij in de kleuterklas bij zijn oude juf gaan vragen om een stage plek en hij vind het super leuk!! Hij is zo vreselijk enthousiast wil heel graag iets in die richting gaan doen nu.Dus ik ben heel erg blij dat hij weer plannen maakt voor later en weer een stukje uit zijn dip komt.

Guinevere

Guinevere

09-04-2009 om 12:36

Leuk branca

Leuk, zo'n enthousiaste puber! En kan hij nog gymmeester worden, of is ie te erg toegetakeld? Zijn voeten toch?

Mamba

Mamba

09-04-2009 om 15:21

Wat ideeën

Stoepkrijt, heel klein gouden boekje (Hema), klein notitieblokje, medailles (Hema, -voor de liefste kleuterklas die hij ooit heeft gehad), ballon, stuiterbal, paar knikkers al dan niet met plaatje.

Tuinkers

mijn dochter heeft vorige week zakjes met een watje en wat zaadjes tuinkers (grote verpakkingen bij de Natuurwinkel) getrakteerd. Ook een idee!

*bella*

*bella*

09-04-2009 om 21:15

Sorry

Had even over groep 1 heengelezen, dochter zit in groep 2 maar die zit samen met groep 1. Ik hoor veel over huis anubis daar (en zie tassen ervan etc) maar kan best dat dat groep 2 kindjes zijn vooral iid. Ze zullen wrs de serie (is het toch?) niet kijken maar komen met de muziek etc, en sommigen hebben de film gezien. (maar mijn dochter dus nog niet is veel te gevoelig, maar de muziek vindt ze super)

branca2

branca2

09-04-2009 om 21:26 Topicstarter

Oja

stuiterballen zijn ook leuk om te geven. Of die medaiilles vind ik ook een leuk idee morgen maar eens even met meneer op pad. En hij heeft zijn knie kapot gym meester kan jammer genoeg niet meer hij komt met zo'n knie de opleiding niet op zegt zijn decaan.

Asa Torell

Asa Torell

10-04-2009 om 08:37

Gossie branca

Ik wist wel van de operaties van je zoon, maar niet dat hij ook van sport zijn beroep wilde maken en dus ook nog eens zijn toekomstplannen in het water vielen! Erg hoor! Gelukkig dat hij nu iets is tegengekomen wat hij leuk vindt.
On topic: hier ook veel cars, spiderman, megamindy bij de kleuters.

suus

suus

10-04-2009 om 14:14

Prinsessen, mega mindy, spiderman en cars

hoi

de dingen die je noemt (kabouter plop, bumba, sesamstraat) daar is mijn kleuter in groep 1 veeeeel te groot voor. 'dat is voor babies!'
wel zijn bij de meisjes prinsessen, K3 en megamindy favoriet, bij sommigen ook totally spies.
bij de jongens schijnt het spiderman en cars te zijn.

Anubis en diddle is hier nog niet bekend.

Groetjes
Suus

branca2

branca2

10-04-2009 om 16:13 Topicstarter

Het is geworden

een grote gekleurde stuiterbal bij de action vandaan 5 in een zakje hele leuke met bloemen en beestjes erin,met een zakjes speciale paassmoeltjes (is wel net na de paas maar ze smaken dan vast net zo lekker)ik doe het in een boterhamzakje met een kaartje eraan met een foto erop van thomas op zijn crossmotor schrijven we erbij bedankt voor de leuke stage o en een opgeblazen ballon aan het zakje.Moet goed zijn toch?

Asa
Tja het gedoe met zijn knie is niet anders hij is nu gelukkig wel weer positiever omdat hij een nieuwe toekomstdroom heeft gevonden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.