Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe gaat dat bij jullie in de vakantie? Vriendschap bij kinderen.

Mijn zoon van bijna 7 heeft 5 vriendjes in zijn klas. (is een groep van totaal 14 kids) Nu zijn er bij ons inmiddels 2 weken van de vakantie voorbij en wij zijn nog een week aan het werk voor we 2,5 week op vakantie gaan.
Nu heeft mijn zoon wel met 3 van de 5 vriendjes een paar keer afgesproken , maar omdat zij ook op vakantie zijn geweest niet heel vaak. Ook zijn 2 vriendjes pas volgende week weer thuis dus die ziet hij misschien wel de hele vakantie niet. Is dat vreemd?? Of zijn kids straks weer helemaal vertrouwd met elkaar zodra dag 1 van school weer begint?
Hoe gaat dat met jullie kids??
Ik heb het idee dat ik soms wel teveel verwacht , want als ze 6 / 6,5 zijn is er dan al echt sprake van vriendschap??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

18-07-2009 om 21:32

Ligt aan de vriendschap

Hier gaat zoon van net 7 zijn beste vrienden dus ook zeker 5 weken niet zien. Maar die vriendschap wordt zeker niet minder door die lange periode. Vorig jaar heeft hij op de terugweg alleen maar over zijn beste vriend zitten praten. De dag na terugkomst was een afspraak snel geregeld. Hij bleef gelijk bij zijn vriend logeren om de gemiste tijd in te halen, was heel makkelijk met het opruimen van alle vakantietroep trouwens.
Ik denk dat het vooral aan de innigheid van de vriendschap ligt of de vriendschap iets is bekoeld na de vakantie. Maar wat geeft het? Na de vakanties weer nieuwe kansen!
Eigenlijk heeft bij ons het ook wel voordelen dat zoon zijn boezemvrienden zo lang niet ziet, want hij gaat nu éindelijk eens met de kinderen uit de buurt spelen.

Tango

Tango

18-07-2009 om 22:40

Hier

Heeft Tangozoon van bijna 5 vandaag met zijn beste vriendje gespeeld. In de buurt zijn nog maar weinig kinderen van zijn leeftijd thuis, allemaal op vakantie. Van de week zagen we zijn vriendje even dus meteen een afspraak gemaakt. Tangozoon vroeg trouwens woensdag al (in de eerste week van de vakantie) wanneer hij weer naar school mocht om zijn vriendjes te zien. Gelukkig gaan we morgen op vakantie dan kan hij op de camping weer nieuwe vriendjes maken. Voor de laatste vakantieweek hebben we alweer een speelafspraak met zijn vriend staan, dan zijn we allemaal weer terug.
Tangodochter van 8 heeft de afgelopen week voornamelijk met ons buurmeisje gespeeld. Ze hadden elkaar helemaal gevonden. Heeft geen moment naar andere vriendinnen gevraagd. Een aantal vriendinnen ziet ze in de laatste vakantieweek weer tijdens het vakantiespel dat ze hier organiseren. De anderen waarschijnlijk gewoon pas weer op school of ze moet eerder behoefte hebben, dan bellen we wel iemand.
En nee, de vriendschap wordt er naar mijn ervaring echt niet minder om. Tangodochter heeft op het moment ook niet echt een beste vriendin, dus dan speelt dat ook minder.

koentje

koentje

18-07-2009 om 23:44

Nou

Dat is nu eigenlijk nog nooit een probleem geweest hier! Mijn zoon, zo moeilijk als ie voor on is, zo gemakkelijk maakt hij altijd en overal vriendjes! Of vriendinnetjes, ook geen probleem.
Heeft jouw zoon er moeite mee dan, mem 77?

Pippin

Pippin

19-07-2009 om 10:45

Hier

Heeft de een wel behoefte aan afspreken in de vakantie, de anderen totaal niet. Als een vriendje belt zullen ze geen nee zeggen, maar van hun hoeft het even niet. Ik vind het ook wel lekker. Ze hebben elkaar en nu zijn we vrij en hoeven niets. Vriendschappen bij kinderen zijn mooi. Zien ze elkaar, dan zijn ze maatjes, zien ze elkaar niet, dan is het ook okee. Ze denken er volgens mij helemaal niet over na en laten het komen zoals het komt.

Heerlijk even een time-out

en dan na de vakantie maar zien welke "vriendschappen" er weer opgebouwd gaan worden. Niet te veel afspraken plannen met schoolvrienden en vriendinnen in de vakantie. Gewoon lekker buitenspelen met de buurtkinderen en naar het zwembad of zo en ook nog 2 weken zelf op vakantie.

Nely

Nely

20-07-2009 om 13:17

Niks plannen

hier wordt er zowat niks van tevoren gepland in de vakantie. Het gebeurt wel eens dat zoon gebeld wordt door een klasgenoot om samen iets te doen maar dat is dan meestal voor dezelfde middag ofzo.

Annet

Annet

20-07-2009 om 20:40

Ook niets plannen

De eerste twee weken ziet hij nog een paar vriendjes bij de bso. In de eerste week waren er nog 2 speelafspraken.
Daarna 4 weken niets meer. Wij gaan weg en de laatste week van de vakantie verwacht ik geen speelafspraken meer, of hij moet er zelf mee komen.
De eerste schoolweek is een feest van herkenning. Dat is alleen maar extra leuk als je elkaar lang niet gezien hebt. Problemen met de vriendschappen hoef je niet te verwachten tenzij het al niet goed zat.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.