Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Zarina Vuyk

Zarina Vuyk

03-09-2009 om 15:48

Hoe om te gaan met zoon 6 jaar en een zusje van 1 jaar

Hallo,
Ik heb een zoontje van bijna 7 jaar en een dochtertje van 1 jaar. Ik ben over 2 weken uitgerekend voor ons 3e kindje dus heb het niet makkelijk. Mijn zoontje zegt het heel leuk te vinden allemaal en speelt ook heel leuk met zijn zusje. Hij helpt veel en vraagt ook of ik hulp nodig heb. De laatste weken is hij op eens ondeugend bezig. Door de slaap beer van zijn zusje te verstoppen of haar speen te verstoppen. Hij zei een keer dat hij dit deed omdat hij dan mee kan helpen zoeken, dat vind hij leuk. Beetje raar want als ik de speen kwijt ben helpt hij altijd mee met zoeken.
Wie kent dit en wat kan ik hiermee?
Zarina

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

03-09-2009 om 20:38

Plagerig

Ik kan vanaf hier niet zeggen of het eventueel een reactie kan zijn op de komst van jullie nieuwe baby. Wel zie ik hier thuis dat onze zoon van 7, naarmate zijn broertje (nu 2 jr 5 mnd) ouder wordt, ook steeds meer van dat plaaggedrag richting zijn broertje begint te vertonen. Smijten met zijn knuffel, knuffel verstoppen, dingen net buiten zijn bereik houden etc. Dus bij ons heeft het vermoedelijk meer te maken met het ouder worden van de jongste, dan met iets? anders.
Oudste is overigens gek op zijn broertje, ik heb het idee dat hij hem nu meer als een mensje gaat zien die dus ook slachtoffer wordt van zijn plaagbuien. Hiervoor was het vooral zijn babybroer die beschermd moest worden, nu is het meer een stoeimaatje aan het worden.
Wie weet is het bij jou ook zoiets? Sterkte trouwens met de laatste loodjes.

Tango

Tango

03-09-2009 om 22:34

Het lijkt erop

Dat hij graag iets met jou samen wil doen. De speen verstoppen heeft als gevolg dat jullie iets samen doen: zoeken.
Misschien heeft hij er behoefte aan dat jij af en toe een op een iets met hem doet, bijvoorbeeld als zijn zusje ligt te slapen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.