Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emmawee

Emmawee

08-02-2009 om 21:44

Hoe verdrietig zijn jullie kleuters?

Onze Stoffer kan af en toe zo verdrietig zijn. Zo echt heel erg huilen. Niet om iets gedaan te krijgen, maar gewoon vanuit zijn hele wezen tranen met tuiten huilen. Waarom? Omdat hij naar school moet, omdat het weekend weer voorbij is omdat hij iets wil wat niet kan of niet mag, of omdat hij iets moet waar hij geen zin in heeft. Nogmaals, hij huilt niet doelgericht, maar is echt verdrietig en niet / nauwelijks op te vrolijken. Dit duurt soms langer dan een half uur. Hij heeft net wel een uur gehuild omdat het weekend weer voorbij is. Vorige week werd hij zelfs verdrietig wakker, omdat hij niet naar school wilde.
Op school heeft hij het trouwens wel goed hoor, de juffen zien hem vrolijk en blij, hij heeft vriendjes en hij heeft het er naar zijn zin. Maar hij zou gewoon liever vrij zijn en zijn eigen gangetje gaan. En ook thuis is hij verder een ontzettend vrolijk, lachend, expressief en bezig kind. Hij kan zichzelf goed vermaken en ook erg leuk samenspelen. Bepaald geen treurwilgje. Maar dat verdriet...
Herkennen jullie hier iets van?
Groeten, Maw.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
angel3

angel3

09-02-2009 om 09:37

ik herken het heel erg. Een soort oerhuilen he? ik vond dat het echt anders klonk dan ander huilen. Heel soms heeft zoon van bijna 6 dit nog wel maar het was vooral toen hij net naar school ging. Hij merkte dan thuis dat hij een aanleiding zat te zoeken om te huilen dus hij huilde meestal niet uit het niks maar stootte bijv zijn teen en dan kwam het. Heel lang en heel intens. Ik zie het maar als: schoonhuilen.
Alle stress moet eruit. Net als plassen en poepen maakt huilen ook gifvrij en is er sprake van 'ontlasting'.

Ik heb hem altijd maar laten huilen al wilde hij soms dan juist helemaal alleen zijn. Het is vanzelf veel minder geworden. Maar wel herkenbaar dus.

groet

Yaron

Yaron

10-02-2009 om 14:42

Hier ook

Zoon van 4 kan ook verschrikkelijk huilen, ook om, voor ons onduidelijke redenen. Echt, de tranen spuiten uit zijn ogen, na een tijdje is het klaar en dan snikt hij nog zielig een paar minuten na. En dan gaat hij weer over tot de orde van de dag.

Gnome

Gnome

10-02-2009 om 16:36

Hier ook

Soms zo zielig en dan zegt hij"ik wil niet huilen, maar de traantjes komen vanzelf...

Vanochtend lag hij nog even bij me in bed, toen begon hij zachtjes te snikken, mama ik mis floortje zo, onze hond is vorige maand doodgegaan, ik had helemaal niet door dat het nog zo diep zat bij hem... zo zielig...

Emmawee

Emmawee

11-02-2009 om 22:11

Hm...

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog een beetje aan het nadenken erover. Ik vind de gedachte 'dat het er nu eenmaal uit moet' wel helpen. Ik heb het er wel eens moeilijk mee. Het is bij hem nl. heel duidelijk waar hij verdrietig over is, te weten: het feit dat hij naar school moet. En daar valt niet bijster veel aan te veranderen. En bovendien is hij op school vrolijk en actief en lijkt hij het echt naar zijn zin te hebben. Maar ja, het is toch zíjn verdriet en dat moet er dan maar zijn.... zucht...
Groeten, Maw.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.