Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe vieren jullie pakjesavond?

De titel zegt het. Hoe vieren jullie pakjesavond? Wordt er geklopt en stat er dan een zak voor de deur? Doen jullie spelletjes etc?
Ik zoek inspiratie. 


PinkFlower schreef op 22-11-2023 om 11:59:

Ik heb een escaperoom voor thuis gehaald in Sinterklaas thema. De pakjes zitten in een kast achter een slot en we moeten de code eerst kraken.

Waar heb je die gehaald? Ik heb afgelopen jaar niets gedaan en de 3 jaar daarvoor zelf een speurtocht voor onze zoon uitgezet (met puzzels en al) de energie ervoor is wat op dus zou graag iets kant en klaar hebben.

Waar heb je het gehaald en hoe heet het? 

Due-scimmie

Due-scimmie

22-11-2023 om 19:40 Topicstarter

Decembermamma schreef op 22-11-2023 om 19:22:

[..]

Waar heb je die gehaald? Ik heb afgelopen jaar niets gedaan en de 3 jaar daarvoor zelf een speurtocht voor onze zoon uitgezet (met puzzels en al) de energie ervoor is wat op dus zou graag iets kant en klaar hebben.

Waar heb je het gehaald en hoe heet het?

Even verder lezen . Is al gedeeld

paar jaar geleden (kind nog gelovig) spoor van gekleurde pepernoten in huis. Eerste in vorm van een pijl en zakje om ze in te doen. Spoor bracht kind naar cadeau. Kind is nu 10 en vroeg laatst nog hoeveel tijd dat had gekost. Heeft dus indruk gemaakt. 

We hebben zakken die op magische wijze verschijnen. Vaak is het pakjesmiddag, kan kind meteen van cadeautjes genieten (itt pakjesavond)

Bedankt voor de tips!

Hier heb ik altijd gezorgd voor een huis vol kinderen met Sint, want dat maakt het toch echt een feest. Inclusief buurman die op de deur bonst en dan hard wegrent nadat de manden met pakjes er stonden. Wat een heerlijke avondjes! 
Nu jong volwassenen, ze willen alleen nog maar Halloween en kerst 😭 Maar evengoed gezellig met cadeautjes en omslachtig gourmetten 🙃🙂

Hier zijn de kinderen inmiddels 22 en 19, maar de vraag kwam toch weer of we Sinterklaas gaan vieren. We doen al zeker een jaar of 5 zo'n sinterklaasspel met grappige kadootjes, dobbelsteen en opdrachten. Blijft een succes. Ervoor eerst gourmetten. Deze keer doen we het op de zondag voor Sinterklaas, want doordeweeks is dat echt te krap met een gezin met allemaal werkende mensen. 
We hebben nog wel een tijdje surprises en gedichten gedaan, maar met een zoon die echt niet wil knutselen was dat geen succes. Ik moest altijd 2 surprises maken Wat we nu doen is een fijne oplossing voor iedereen. 

Wij gaan het 2 december vieren. Dan hebben de kinderen het weekend om met hun cadeautjes te spelen en kunnen we 's avonds de kerstboom optuigen. Op een doordeweekse avond vind ik het met hen te laat worden; dat heeft toch weerslag op de stemming gedurende de rest van de week.

Due-scimmie

Due-scimmie

23-11-2023 om 12:49 Topicstarter

Hier zijn ze 6 december vrij dus vieren we het wel op 5 december maar al vanaf uur of 17. 

Ik denk dat ik voor de pepernotenspeurtocht ga.  

O, heerlijk Sinterklaas. Hier zijn ze 2 en 4. Wij vieren het in het weekend en in de middag, zodat er lekker tijd en energie voor is. Ik denk dat ik ze eerst in bed mik voor een middagslaapje en dat er dan als ze wakker worden een zak met cadeautjes staat (als ze iets ouder zijn vraag ik de buren wel, nu kom ik hier nog wel mee weg). Ik zet dan de salontafel vol met lekkers (pepernoten, maar ook snoepgroente en fruit), dat vullen we rond etenstijd aan met broodjes en borrelhappen. Ze mogen om de beurt een pakje, tussendoor spelen we uitgebreid met de cadeaus en snoepen we wat. Zo is de dag wel gevuld. En natuurlijk uitgebreid zingen en Sinterklaas luidkeels schreeuwend bedanken!

Ik vind dat "we vieren het in het weekend omdat ze dan met hun cadeautjes kunnen spelen" verhaal zo suf. Er komen nog flink wat weekenden waarop ze met hun cadeautjes kunnen spelen. Als ik het vier vier ik het op 5 december. En wij maken het niet groot. Helemaal niet groot zelfs. 

Decembermamma schreef op 23-11-2023 om 20:00:

Ik vind dat "we vieren het in het weekend omdat ze dan met hun cadeautjes kunnen spelen" verhaal zo suf. Er komen nog flink wat weekenden waarop ze met hun cadeautjes kunnen spelen. Als ik het vier vier ik het op 5 december. En wij maken het niet groot. Helemaal niet groot zelfs.

Ja natuurlijk komen er nog meer weekenden maar een jong kind wil er graag direct mee spelen. Lijkt me heel logisch. Als ik iets nieuws heb wil ik dat ook direct uitproberen/ gebruiken. Daarom vieren wij het ook in het weekend en omdat ze dan langer op kunnen blijven. 

Due-scimmie

Due-scimmie

24-11-2023 om 07:35 Topicstarter

Daarom heeft school hier altijd studiedag de dag na Sinterklaas.

Due-scimmie schreef op 24-11-2023 om 07:35:

Daarom heeft school hier altijd studiedag de dag na Sinterklaas.

Ja hier ook. En wij beginnen eind van de middag en spreiden het uit over de avond, dus tijd zat. Hier 1x op een andere datum gedaan maar dat vonden de kinderen echt niet leuk; al hun vriendjes vieren het op 5 dec en toen hadden zij het al gehad, dus we houden het op 5 december. Nu al zin in.

Hier voor de eerste keer Sinterklaas met kind. Zoon is weliswaar 6 mnd, maar ik vind dit het leukste feest van het jaar. Ja, ik weet dat zoon er weinig tot niets van zal onthouden of snappen, maar dat maakt ook niet uit. Het gaat erom dat dit de eerste van een reeks tradities wordt   

De afspraak was dat we het klein zouden houden, maar er staat toch al een grote zak klaar op zolder. Voornamelijk met spullen voor zoon (die hij anders ook wel had gehad, ook nuttige dingen als een trui, zwemband etc), maar ook een aantal dingen voor man die hij wel nodig heeft, maar waar hij zelf geen geld aan wil uitgeven. Ik kan de kapotte schoenen en trui niet meer aanzien, dus dan krijgt hij die van de Sint. Voor mezelf is er ook een pakje. 

Ik zou het liefst gedurende de dag wat laten uitpakken, maar man moet gewoon werken. Misschien is hij wat eerder thuis. Ik wil het uitpakken wel doen op een moment dat zoon nog wakker is. 

Due-scimmie schreef op 24-11-2023 om 07:35:

Daarom heeft school hier altijd studiedag de dag na Sinterklaas.

Slim gedaan!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.