Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoe-waaromboek voor kleuter

M'n zoontje zit op dit moment (ook) helemaal in de hoe en waarom fase. Wil alles weten, en vooral ook hoe dingen gemaakt worden en hoe dingen gebeuren. Over regen, over macaroni, over alles eigenlijk. En ik probeer overal een goed antwoord op te geven, maar soms zouden wat plaatjes erbij erg makkelijk zijn.
Dus... Ik ben op zoek naar een boek op kleuter-niveau, met heel veel onderwerpen, plaatjes en niet te ingewikkelde uitleg. Ik had vroeger een boek van Richard Scarry (Mijn leuk wereldje) waar wel veel in stond, maar ik ben bang dat dat inmiddels wat gedateerd is. Heeft iemand tips?

Overigens moet het nog niet te moeilijk zijn, hij wordt in mei pas 4, maar ik wil wel dat het wat langer dan 2 maanden meegaat, dus vandaar dat ik m'n berichtje vast in deze rubriek plaats.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ilva

Ilva

09-03-2009 om 20:25

Sesamstraat

Wij hebben een heel leuk boek van Sesamstraat waar heel veel in wordt uitgelegd. Maar als jij dat andere boek leuk vindt, wat maakt gedateerd uit. Macaroni is nog steeds macaroni en regen blijft ook hetzelfde.

Ik kan het sesamstraat boek nu even niet vinden maar het is van A4 grote en heeft een rode kaft. Hier is het erg populair.

joos

joos

10-03-2009 om 09:53

Hier thuis

hebben we het boek "waarom?", geschreven door Catherine Ripley. Een leuk boek met allerlei vragen en antwoorden, leuke illustraties. Het is voor kinderen van 5-8 jaar, maar jongste heeft het gekregen toen ze 4 was en vond het toen ook al erg leuk. Ik heb het besteld bij ECI, maar misschien is het ook wel gewoon in de boekhandel te koop? Of Bol.com? Succes ermee!

Tijgeroog

Tijgeroog

11-03-2009 om 10:26 Topicstarter

Leuk!

Ik heb weer wat om mee vooruit te kunnen. Gisteren uit de bibliotheek ook al wat dingen meegenomen, het boek dat echt aanslaat (eigenlijk te moeilijk, maar hij vindt alles interessant en wil het allemaal weten) is een encyclopedie voor kinderen vanaf 7 jaar. Een echte peuterencyclopdie, daar kon de bibliothecaresse me helaas ook niet aan helpen.
Richard Scarry ga ik van m'n ouders meenemen (maar is niet meer in een staat om het door een kind vast te laten houden
Waarom? hebben ze ook bij de bibliotheek, maar in een andere vestiging. Ik heb 'm gereserveerd dus dan komt ie deze kant, ik ben benieuwd.
Ik heb helaas nog geen Sesamstraat-boek kunnen vinden dat aan de omschrijving voldoet (ook niet op internet)

Pelle, omdat hij het ook zo leuk vindt om het gewoon door te kunnen bladeren. Maar het is geen of-of, ik kan het allebei gebruiken. Ik heb je link in ieder geval bewaard.

Bedankt voor de reacties.

Richard scarry

Er is ook een modernere versie van mijn leuk werled je hoor! Ik heb ze beiden, de oude en e nieuwe. De oude is inderdaad behoorlijk gedateerd, maar ook nog wel intrek hier. De nieuwe kan je vast bij bol.com bestellen. ( of even op marktplaats kijken).

angel3

angel3

12-03-2009 om 12:03

Ook encyclopedie

wij hebben ook een jeugdencycl van 30 jaar geleden en dat is een TOPPER! al vanaf 3 jaar zat ie erin te koekeloeren en nu is hij 6 en vindt het nog steeds interessant.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.