Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel geld zou je meegeven op schoolreis?

Mijn zoon van 7, eind groep 4, gaat donderdag op schoolreis naar het Dolfinarium. In de brief van school staat "in principe is zakgeld niet nodig, maar geef in ieder geval niet te veel mee."
Ik vind het wel leuk om iets mee te geven maar weet niet hoeveel, wil niet dat hij erg uit de toon valt door te veel geld bij zich te hebben of juist niks terwijl iedereen wel wat heeft. Dus ik wil graag polsen bij ouders wat zij zouden doen.
Hoeveel zouden jullie meegeven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

20-06-2011 om 07:43

4 euro

daar kan hij een klein souveniertje van kopen, weet nog dat mijn jongens met een dolfijnsleutelhanger thuiskwamen.

3 of 4 euro

Mooi zat.

Fiorucci

Fiorucci

20-06-2011 om 09:34

Paar euro

Hier mag vijf euro, vanaf groep 6.
Ik zou een euro of 3,4 meegeven.

Hier mag het niet

maar als het wel zou mogen zou ik denk ik een euro of 4-5 meegeven. Vroeger kreeg ik zelf 5 gulden mee, dat was toen redelijk standaard in mijn klas.

Ach schattig

schoolreisje, dan koopt hij een dolfijnensleutelhanger of klein beestje indd. Ik zou ook iets van 4 euro doen.

Sera

Sera

20-06-2011 om 16:38

5 euro

Ik geef dit jaar 5 euro mee. Kinderen zitten in groep 7 en groep 4. Ze gaan allebei naar dezelfde locatie. Mijn jongste dochter zit in groep 2 en zij krijgt geen geld mee maar zij gaan heel ergens anders heen en daar is geen gelegenheid tot geld uitgeven heb ik begrepen.

guera

guera

20-06-2011 om 18:41

Niks

Hier mag het ook niet. Geen geld en geen snoep...anders vraag je toch andere moeder ter toetsing ?

Max. 5 euro

Ik zou in de onderbouw 3/4 euro meegeven. Ongeveer vanaf groep 6 iets meer. Max. 5 euro in de bovenbouw.

Geerke

Geerke

21-06-2011 om 18:33 Topicstarter

Andere moeders

Ik heb mijn vriendin gevraagd en zij geeft niks mee aan haar zoon (groep 5, beste vriend van mijn zoon) en zij weet ook al 3 ouders uit die klas die niets meegeven. Omdat je zelf snoep meegeeft en ze een ijsje krijgen, zou het idd voor een souvenirtje gaan, en die blijken erg duur daar (en ze kunnen idd nooit kiezen, en heel veel zal onder het budget vallen natuurlijk). Dus ik neig nu ook naar niks ik denk er nog even over na.

Annet

Annet

21-06-2011 om 19:04

Oh, dit berichtje van school betekende bij ons altijd: geen geld

Dat is al die jaren zo gebleven en ik heb de kinderen nooit horen klagen.
Misschien eens vragen aan een juf hoeveel kinderen eigenlijk geld meenemen.

Jesse_1

Jesse_1

21-06-2011 om 23:21

Hier

Hier wordt een maximum bedrag in de informatiebrief genoemd. Dit jaar was dat € 3 voor groep 5/6/7.
Bij groep 3/4 stond er niets bij en toen heb ik niets meegegeven, de helft van de kinderen heeft dan geen geld bij zich en de andere helft een paar euro of zo.
Jesse

Vic

Vic

21-06-2011 om 23:25

Hier

Dochter in groep 8 ging vorige week op kamp. Ze mochten maximaal 10 euro mee. Dus ik heb haar 10 euro gegeven en bij het uitpakken van de tas, na terugkomst, vond ik dat verfrommeld onder het wasgoed (grrrrrr!). Ik heb het dus weer in mijn eigen portemonnee gestopt, en de tas met de rest van de spullen in dochters kamer gezet om zelf uit te pakken. Ik ben benieuwd wanneer ze erachter komt dat ze wat mist

Haha vic

Dit jaar mocht mijn dochter (gr 7) voor het eerst geld mee op schoolreisje: 5 euro. Bij thuiskomst vroeg ik haar nieuwsgierig wat ze had gekocht... oeps, vergeten lol.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.