Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jolies

Jolies

08-01-2010 om 11:31

Hoeveel slaap?

Hoeveel uur slapen jullie kinderen van 6 jaar en 3 maanden per nacht? Ik ben hier benieuwd naar omdat mijn dochter van deze leeftijd gemiddeld zo’n elf uur slaapt per nacht en ’s ochtends echt versleten haar bed uit komt. Ik weet wel dat het per kind verschilt en wil ook zeker wel even met haar naar de huisarts, maar deze vraag kwam bij mij op en ik was benieuwd. Vandaar.

Groet,
Jolies

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marit

Marit

08-01-2010 om 11:34

Hier jongen van 7

die door de week ook 11 uur slaapt, en dat lijkt voldoende. In het weekeind ongeveer 12 uur.
Groet,
Marit

Lou

Lou

08-01-2010 om 12:12

Hoeft niet te weinig te zijn...

... maar het kan wel. Mijn dochter sliep nog het klokje rond toen ze zes was. Nu met 8 jaar slaapt ze nog steeds een uur of 11 per nacht. Kinderen verschillen erg daarin. Is ze 's avonds erg moe? Dan kan ze gewoon vroeger naar bed natuurlijk.

liora

liora

08-01-2010 om 13:09

Hier

Zoon van 6,5 slaapt meestal 11 uur maar dat is net te weinig, hij is moe! 12 uur zou hier ideaal zijn maar dat red ik gewoon niet kwa alles wat ik moet doen voordag hij naar bed kan.

angel3

angel3

08-01-2010 om 13:19

Hier ook 11

hier ook een jongen van ruim 6, bijna 7 die een uur of 11 slaapt. Hij ligt er om half 8 in en is om half 7 wakker. Hij moet van ons in bed blijven tot 7 uur. Later naar bed komt weleens voor maar dan slaapt ie minder. Dus zo is het prima, lekker langzaam opstaan met een boekje doet hij dan

Hier amper 10 uur

Mijn zoon van 6,6 slaapt zelden voor half 10, terwijl hij er om 8 uur in ligt. Hij mag dan nog even lezen en moet wel in bed blijven. 's Ochtends wordt hij tussen 7 en half 8 wakker, soms zelfs om half 7. Hij maakt niet een vermoeide indruk. Hij heeft kennelijk niet zoveel slaap nodig, net als zijn vader.

Vaak te weinig

Hier een groot verschil tussen wat hij nodig heeft en wat hij krijgt. Onze zoon van 6.5 jaar heeft toch wel richting 12 uur slaap nodig, maar slaapt vaak veel minder omdat hij vaak krankzinnig vroeg wakker wordt en niet meer in slaap kan vallen (5 uur, half 6) of 's nachts een paar keer wakker wordt.
Afgelopen nacht heeft hij bijna 12 uur geslapen en dat zie je meteen aan hem. Ziet er veel frisser uit!
Hij gaat erg vroeg naar bed, rond 7 uur slaapt hij meestal al, maar dan nog krijgt hij vaak niet genoeg slaap.

Hier

ligt dochter van 7 1/2 er meestal tegen half 8 in. Ze wordt rond 7 uur weer wakker. Ze mag in bed nog even lezen. Als ze moe is gaat ze al om 7 uur naar bed. Pas het laatste half jaar is ze 's ochtends al wakker als we op moeten staan, vroeger moest ik haar bijna altijd wakker maken. Toen sliep ze dus 12 uur per nacht.

Guinevere

Guinevere

08-01-2010 om 21:09

En hier

En hier een 7-jarige die van na half 10 tot half 8 slaapt. 10 uurtjes dus. Ik weet het niet precies hoe laat hij in slaap valt omdat hij nog ligt te lezen voordat hij KO gaat. Toen hij 6 jaar en 3 maanden was was het ook ongeveer zoveel.
Is dat vermoeide van je dochter iets van de laatste tijd? Dan zou ik er zéker naar laten kijken.

Champagne

Champagne

08-01-2010 om 21:58

Hier

Mijn zoon van net 9 slaapt ook 11 uur per nacht, van 8 to 7 meestal.

angel3

angel3

09-01-2010 om 12:37

Sharon koud?

Sharon heeft je zoon het rond die tijd missch koud dat hij wakker wordt of is dat in de zomer ook zo?
Het is wel zo n beetje het koudste moment van de nacht rond 5/6 uur......

Angel

ja, ik heb wel eens met die gedachte gespeeld inderdaad. Volgens hem zelf heeft hij het niet koud, maar ja. Hij heeft wel al een extra dik dekbed en een hemd aan onder zijn pyjama. Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen.
In de zomervakantie sliep hij wel uit (soms wel tot half 9) en zodra school begon was het weer vroeg.
Afgelopen nacht heeft hij bij zijn nichtje gelogeerd en werd om 8 uur (!!!!) wakker. Hij werd om half 7 wakker om te plassen en is weer in slaap gevalleb. Okee, ze sliepen pas om 22.00 uur, maar dat zou hier niet hebben uitgemaakt...

jolanda

jolanda

09-01-2010 om 15:39

Maximaal negen uur

haalt Sverre,
voor tienen slaapt hij niet, om zeven uur is hij beneden

Jolies

hier slaap onze zesjarige eigenlijk altijd wel 12 uur. Oudste van negen slaapt eigenlijk al een flink aantal jaren 11 uur per nacht.

Groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.