Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Fly

Fly

25-08-2009 om 15:52

Hoeveel voor een kadootje?

Ik ben net terug uit de VS na een verblijf van 3 jaar en weet niet mee rzo goed wat gebruikelijk is hier in NL . Hoeveel geef je uit voor een 9 jarige? Ik zat te denken aan een kadobon als ik niets anders weet te bedenken. Ik vraag dit omdat ik bij de eerste kinderverjaardag in Miami mezelf voor schut heb gezet (vind ik zelf dan) door op zijn Hollands zuinig een klein kadootje te kopen voor een 6 jarige terwijl men daar echt andere bedragen en kado's gewend was (zeker in de goede jaren...)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Brianna F

Brianna F

25-08-2009 om 15:58

Tja

Nu zijn de bedragen die in de VS worden neergelegd voor een cadeau niet normaal te noemen, zelfs de vrijgevigste Hollander staat er versteld van.
Hier geeft ik om en nabij de 10 euro voor een kind van een kennis, voor goede vrienden gaat dat richting 20 euro en voor neefjes en nichtjes nadert dat de 25 euro.

Puck2

Puck2

25-08-2009 om 16:18

Voor kinderfeestjes

Voor kinderfeestjes zoek ik iets rond de 5 euro, voor neefjes nichtjes rond de 15 euro.

Mees

Mees

25-08-2009 om 16:29

Hier

voor kinderfeestjes rond de 5 a 7 euro. Neefjes en nichtjes rond de 15 euro.

MaximeM

MaximeM

25-08-2009 om 16:39

Bij ons

Hoi,

Hier kinderfeestjes 10 euro ongeveer, kinderen van familie en goede vrienden rond de 20 euro.
De kinderen van het kinderfeestje zijn ook 10+, meestal. Voor de jongere kindjes gaf ik meestal wat minder uit eigenlijk.

Maxime

Hier

ongeveer 7,50 voor vriendjes/vriendinnetjes van school en rond de 10 euro voor neefjes en nichtjes (we hebben er best veel dus dat scheelt misschien ook).

Kaaskopje

Kaaskopje

25-08-2009 om 20:42

Afhankelijk van onze rijkdom

Het kan gebeuren dat we iets krapper zitten dan moet iedereen het met 15 euro doen in de familie, zijn we rijker dan hangt het een beetje van hoe mijn pet staat. Voor vriendjes gaf ik vroeger zo'n beetje 10 gulden, dat zou nu dus zo'n beetje 5 euro zijn. Ik vind alleen dat daar niet veel meer voor te krijgen is dus het zal snel 10 euro worden.

Emmawee

Emmawee

25-08-2009 om 21:08

Hier

Voor de familie rond de € 15,=. Soms meer.
Voor vriendjes en vriendinnetjes minder dan € 5,= maar dan hebben we het over 5- à 6-jarigen.
Groeten, Maw.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-08-2009 om 22:11

Bij ons

Kinderfeestjes ca. 5 - 8 euro.
Neefjes/nichtjes 15-20 euro (maar afhankelijk hoe onze pet staat)

Chantelle

Chantelle

25-08-2009 om 22:48

"niet veel meer voor te krijgen..."

Kaaskopje: "Ik vind alleen dat daar niet veel meer voor te krijgen is dus het zal snel 10 euro worden."

Dat vind ik zo'n onzin! Ik heb deze maand heel veel verjaardagen. De meeste kinderen krijgen meer dan één kadootje en dan blijf ik nog onder de 5 euro.

Een verf-op-nummer-schilderijtje incl verf: 1,79
Een grote opblaashaai: 3,79
Nijntje boek: 2,50 (bij AH)
Peuterboek (Lotje: 2,50 (bij AH)
Een piratenhanddoek met capuchon: 2,99
Vijf potjes klei: 2,59
2 pakjes rivierklei: 3,10
Potje nagellak en nagelstickertjes: 3,99
Etui: 1,00 euro met gelpennen: 1,10 en leuke map: 1,39.
Kameleonboek: 6,50

Onze verjaardagsklantjes zijn wat jonger dan jouw kinderen. Maar onze oppasmeisjes maak ik altijd blij met kleine kadootjes (leuk tijdschrift, nagellakjes, leuk armbandje, etc).

Fraz

Fraz

25-08-2009 om 22:57

Wij

tussen de 5-7 voor kinderfeestje en tussen de 10-15 voor neefjes en nichtjes

Massi Nissa

Massi Nissa

26-08-2009 om 07:29

Hier

5-7 voor vriendjes/vriendinnetjes en 10-15 voor neefjes-nichtjes, hetzelfde als Fraz. En dat vind ik al een behoorlijke aanslag op het gezinsbudget. Ik heb zelf zeven broers en zussen met aanhang en kinderen, mijn man heeft zes broers/zussen met kinderen. Qua cadeautjes blijf je dus voortdurend aan de gang.
Ik heb trouwens weinig tijd om cadeautjes te zoeken en koop dus eigenlijk altijd een boek.
Groetjes
Massi

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 12:02

Pelle

Waar ik ook nogal blij mee ben, voor oudere nichtjes en vriendinnen, is de cadeaukaart van Kruidvat en bonnen van Ici Paris en Douglas. Het kaartje van Kruidvat is een soort chipcard waarmee je kunt shoppen tot het bedrag op is. Ideaal.

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 12:11

Chantelle

Dat vind ik zo'n onzin!===
Precies wat je zegt: JIJ vindt dat onzin.
Ik kijk ook graag naar hoe realistisch het is of een kind zich er echt mee zal vermaken en dan valt er soms een heleboel af. Als ik een heleboel verjaardagen binnen een maand zou hebben zou ik het ook proberen te matigen hoor. Als het er eentje is kan het best wat royaler binnen redelijke grenzen. Ik vind 10 euro een redelijke grens op dit moment. Of vind jij dat er een stilzwijgende afspraak tussen ouders hangt die bepaalt dat je een ander niet in verlegenheid mag brengen met een iets duurder cadeau?

Kaaskopje

Kaaskopje

26-08-2009 om 12:37

Massi

Met een boek zit je volgens mij ook bijna altijd goed.

Massi Nissa

Massi Nissa

26-08-2009 om 20:35

Kaaskopje

Dat klopt , zeker bij wat jongere kinderen (en hun ouders) vallen boeken altijd goed. En als het gaat om een ouder kind of een tiener en ik weet dat ze niet zo van lezen houden, geef ik vaak een nonfictie boek over hun hobby of een mooi stripboek.
Ik heb ook wel eens iets anders gegeven, hoor, maar mijn peuterdochter is nu op die leeftijd dat ze in een speelgoedwinkel half kwijlend van hebzucht rondloopt en standaard een drama schopt als ik de winkel wil verlaten. Ik vermijd de Intertoys dus maar, haha.
Groetjes
Massi

jippa

jippa

26-08-2009 om 21:59

Hier

Kinderfeestje: 7-10 euro
Meestal sla ik wel wat in als ik een goede actie zie bij kruidvat of zo.
Neefjes/nichtjes: 12,50 - 15 euro
Jippa

Christientje

Christientje

26-08-2009 om 22:00

Het ligt eraan...

Bij een kinderfeestje van een schoolvriendje/vriendinnetje geeft ik 6 a 7 euro uit voor een kadootje.
Bij een kinderverjaardag van familie of goede vrienden geef ik 10 euro voor een kadootje.
Christientje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.