Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hoeveel zijn jullie kwijt aan zwemles?

Ik heb vandaag mijn zoontje van net 5 ingeschreven voor zwemles hier in de buurt (de wachtlijst is een 'klein jaartje', dus hij is waarschijnlijk bijna zes als hij kan beginnen).

Het zwembad waar ik hem heb ingeschreven rekent 9,80 voor een les van een uur. Best veel vind ik, want gemiddeld zouden ze 45 uur doen over diploma A. En dan komen er nog zo'n 10 lessen bij voor B, dus je zit gemiddeld al gauw ruim aan de 500 euro in totaal.

Ik heb mijn diploma's heel lang geleden tijdens schoolzwemmen gehaald, ik geloof niet dat mijn ouders een dergelijk bedrag (geïndexeerd) hadden kunnen betalen. Maar goed het zijn andere tijden, ik weet het...
Mijn vraag is hoeveel zijn jullie eigenlijk kwijt? En vind je dat een redelijk bedrag?

Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvie

Yvie

25-08-2009 om 17:03

Hier..

Hier (Drenthe) kost een zwemles van een uur 7 euro. Ik vind het meer dan genoeg!

groet, Yvie

*Lotus*

*Lotus*

25-08-2009 om 17:24

Hier verschilt het

Bij de ene kost een pakket A en B €870,- en bij de ander €7,80 per les van een uur. Dit is trouwens in het midden van het land.

Hier

Hier kost het €34 per maand voor 1 keer in de week 1 zwemmen. En dan maakt het niet uit of de maand uit 4 of 5 vrijdagen bestaat.

gr Aapie

Nasha 1st

Nasha 1st

25-08-2009 om 19:49

Ik ben per maand

44 euro kwijt voor 2 kinderen, ze zwemmen 45 minuten....morgen weer de 1e les na de vakantie en betaalweek!

Hier

voor een 13 leskaart 85,90. Betekend 13 weken, 45 minuten les.
Een keer niet kunnen ben je les kwijt!

Gr Pham

Snip

Snip

25-08-2009 om 23:35

Midden van het land

€ 120 voor een kwartaal, 1 uur per week. Zwemmen met uitzondering van feestdagen door, ook in de zomer maar dan met aangepast rooster en op 2 weken na.
De andere organisatie in de stad vraagt € 46,50 voor 4 lessen van een uur.
Bij onze club is het wel zo dat als het echt niet opschiet dat je een keer of vaker extra mag komen zonder daarvoor bij te betalen. Ik wil alleen niet uitrekenen hoeveel de diploma's van onze kinderen ons kosten!
Dus omgerekend € 9,23 per uur. Hebben wij gewonnen?
Snip

Snip

Snip

25-08-2009 om 23:36

Oef

Ik zie dat we niet boven jou uitkomen Chris!

amk

amk

25-08-2009 om 23:40

Per 5 weken

60 euro en dat zijn dan of 5 weken 2 lessen van 30 minuten of 5 weken 1 les van 1 uur.
losse les 7,60 diploma zwemmen 20 euro, inschrijfgeld 20 euro

toja

toja

26-08-2009 om 09:09

Ik win;-(

Zwemles is duur hier; heel duur zelf. Ik betaal 48 euro per maand en dat is dus 12 euro per les! Ze hebben 1 uur in de week les.
Hier is trouwens in het Gooi.

ChrisH

ChrisH

26-08-2009 om 09:26 Topicstarter

Tjonge

Niet-gesubsidieerd zwemmen dus hier, helaas. En dat heeft blijkbaar een prijskaartje, met Toja inderdaad als 'winnaar' tot nu toe.

Maar ja, ik wil liever niet wachten tot mijn zoontje 8 is en op school zwemles krijgt. Dat is blijkbaar toch een verschuiving met vroeger toen dat vrij normaal was. Terwijl er volgens mij niet echt meer water is bijgekomen in Nederland. Ik begrijp trouwens dat het schoolzwemmen tegenwoordig meer een natte gymles is dan dat diplomazwemmen vooropstaat.

Ik kan alleen maar hopen dat hij er korter over doet dan het gemiddelde (maar besef dat ik er beter niet op kan rekenen)!

Chris

€ 13 per uur...

hier 10-lessenkaarten voor € 130. Voor 1 les van 1 uur in de week, dus € 13 per uur. Is wel in kleine groepjes (max. 10 kinderen bij 2 begeleiders). Duur, maar het geld denk ik wel waard. Kinderen leren veel sneller zwemmen dan bij de gemeentelijke zwemclub. En bij de 'onze' was geen wachtlijst (inmiddels wel).

Caroro

Vic

Vic

26-08-2009 om 10:38

Hier

Bij de zwemschool waar dochter uiteindelijk haar diploma heeft gehaald betaalde ik 61 euro per maand, voor 2x 45 min. les per week, omgerekend zo rond de 9 euro per vol uur. Daarvoor zat ze bij een zwemvereniging waar ik (slechts) 200 euro per jaar betaalde, voor 1 x 60 min. per week, maar na 2 jaar (dus 400 euro) kon ze nog niet veel meer dan door het water huppelen. Op de nieuwe zwemschool had ze binnen 4 maanden haar diploma.

Ilva

Ilva

26-08-2009 om 11:31

Caroro

Duur hoeft niet altijd beter te zijn. Mijn oudste kreeg ook 'prive'les. 5 kindjes per klasje in een klein zwembad. Dus geen andere klasjes in de buurt. Hij heeft er 2,5 jaar overgedaan. Toen hij voor z'n B naar een andere club ging moest hij terug naar A omdat hij niet goed genoeg zwom. Ik betaalde 190 euro per 3 maanden. 1 uur les per week en geen lessen in de vakanties (maar wel doorbetalen!). Nee, mij zie je niet meer bij dat soort clubs. Bij de gewone vereniging betaal ik 58 euro per 2 maanden. Voor 2x een half uur per week. Alleen de zomervakantie geen les en dan ook niet betalen. 3 leraren per klasje van 10 tot 15 kinderen. Maar wel in het grote drukke zwembad.

Peetje

Peetje

26-08-2009 om 11:58

En hier..

Hoihoi,

Hier net buiten de stad is zwembad waar vrijwel "iedereen" uit de wijk heengaat, oudste heeft daar ook les gehad. Maar ze zijn in korte tijd veel duurder geworden en ik vind ze niet sympathiek.
Dus jongste nu naar een nieuwe zwemles-organisatie die net bestaat en vlakbij is. Helaas wel in een klein badje (het saunabad...) maar goed zodra er meters gemaakt moeten worden verhuizen ze naar het 'grote bad" in de buurt.
Kosten: 12,50 per 45 minuten, en hier; da's stad, midden vh land). Dat kost het hier zo'n beetje overal.

groeten,
Peetje

100%mama

100%mama

26-08-2009 om 13:29

Hier

69,50 voor 10 zwemlessen.....

Duur - beter

Nee, duur hoeft niet altijd beter te zijn. Maar als ik de verhalen hoor van ouders die hun kind al maanden bij de bekende zwemschool om de hoek op les hebben, en ze dan nog niet watervrij zijn, ben ik blij dat mijn zoon na een half jaar al heel redelijk zich kan redden in het water. Ik weet niet hoe lang hij erover gaat doen om z'n diploma's te halen, maar ik heb het geld er voor over.

Caroro

Renata

Renata

26-08-2009 om 14:59

30 euro per maand

Mijn zoon gaat twee ochtenden per week (doordeweeksedagen) een half uur.

30 euro per maand. Dat vind ik een heel redelijk bedrag.

Juli en augustus hoefden we niet te betalen omdat het maar om een paar keer ging en het vakantie was.

mama75

mama75

26-08-2009 om 15:50

Hier (zuiden van het land)

voor onze oudste hebben we 33 euro per maand betaald, 1x per week een uur zwemles. Niet kunnen is wel betalen. In de zomer en tijdens vakanties gaan de lessen gewoon door, alleen niet op feestdagen.

Ik ga de jongste in januari inschrijven, ze wordt in oktober 4, met wachttijd kan ze dan tegen de 5 beginnen...

Hmm

Wij betalen heel erg veel. 70 euro per maand voor een half uur per week. Wel kleine groepjes van max. 5 kinderen en de garantie dat ze A binnen 1 jaar en 3 maanden hebben. Loopt je kind achter dan krijgt hij gratis bijles, waardoor mijn zoontje 3 maanden 2 keer per week zwom voor hetzelfde geld.

Christientje

Christientje

26-08-2009 om 21:51

5.50 euro

5.50 euro p.les van 1 uur.
Christientje

Hanne.

Hanne.

26-08-2009 om 22:01

Veel minder

ik betaal 78 euro per half jaar (kerst en zomer niet) per keer 35 minuten lessen, en 10 minuten vrij spelen. Per 'lesuur' dus 6 euro

En dat is niet gesubsidieerd...

Hier

Bij het gemeente zwembad betaalt je 35 euro per maand, 50 minuten les per week.
Wij betalen bij een andere zwemles: 53,50 per maand voor 2x half uur per week.
Dat laatste is erg duur, maar het is erg kleinschalig en past goed bij onze zoon.

En bij ons

19,50 per maand. Dit is voor één keer in de week zwemles van 30 minuten.

Hier

hier EUR 142 per kwartaal. Voor 1 zwemles van 45 min per week. Schoolvakanties e.d. vallen uit. Dochter is al een jaar bezig en het eind is nog niet in zicht...
Ik vind het best duur.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-08-2009 om 22:09

9 euro

Hier omgerekend ca. 9 uur voor een les (van een uur).
Of een kind kort of lang doet over het zwemdiploma, hangt overigens echt niet alleen van de zwemschool af. Het ene kind heeft er gewoon veel meer gevoel voor dan het ander. Ook binnen dezelfde zwemschool zie je enorme verschillen. Hier halen sommige kinderen A en B binnen een jaar, terwijl andere kinderen er 2,5 jaar over doen. Met dezelfde leerkrachten.
Vergelijk het met een andere sportclub; na een jaar voetbalt (of handbalt, korfbalt, of wat dan ook maar) ook echt niet iedereen op hetzelfde niveau.

orchidee

orchidee

28-08-2009 om 02:19

50 euro

Wij betalen voor het buitenbad (kind lest dus alleen 's zomers) 50 euro. We gaan van begin mei tot begin september twee keer in de week een half uur. En als je door de week een keer tussen de middag wil oefenen, hangen ze met alle liefde het zeil met het gat in het bad en besteden ze wat extra aandacht aan je kind. Goed, kind haalt het niet in 1 jaar, maar in de winter regelmatig een overdekt zwembad bezoeken en dan het volgende seizoen met frisse moed weer verder gaan waar je was gebleven. Reken maar uit, ongeveer 28 lessen van een half uur.....

picobello

picobello

28-08-2009 om 19:55

Tjee

wat een hoge kosten, hier 45 euro per kwartaal, 1xper week 1 uur, gemistte les betaal je ook.lang leven de subsidies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.