Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Bianca

Bianca

02-03-2009 om 16:53

Hoog sensitief / hooggevoelig

Hallo Allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 5 die hoog sensitief blijkt te zijn. Vanaf baby afaan al veel gehuild, daarna heftige driftaanvallen gehad. enz..
We zijn al bij kinderpsycholoog geweest en bij Karakter. (instelling om adhd en de rest ) uit te sluiten, carnio sacraal therapeuten, acupunctuur. Hij heeft daar testen ondergaan en nu blijkt dat hij zeer boven gemiddeld is dan de rest van zijn leeftijdsgenootjes. Maar hij is nog net iet hoogbegaafd, omdat hij het sociale emotionele stuk mist?

Nu las ik laatst iets over hoog sensitieve kinderen en heb de kemerken bekeken en nu kan ik bijna alles met een ja beantwoorden. (eindelijk weten wij waar we waarschijjnlijk aan toe zijn)

Nu komt alleen het probleem dat hij tegenwoordig ook weer van die fijne driftbuien heeft en dan totaal niet bereikbaar is. (is de bui afgelopen dan weet hij wel dat hij fout is geweest, maar niet waarom en wat hij tijdens die bui gedaan heeft)

Graag zou ik met mensen wat ervaringen uit willen wisselen om te kijken hoe wij zijn woeste buien aan kunnen pakken en dat de stemming hier in huis weer wat vrolijker wordt.

Die buien heeft hij overigens alleen als hij thuis is, of in het bijzijn van ons (maar dan wel bij bekende, niet met vreemden)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippie

Pippie

02-03-2009 om 20:52

Uh?

De titel van je topic is: hoog sensitief. En de vraag gaat over boze buien.??? Ik begrijp weinig van je introductie. Wat wil je er nu mee?

Kan je eens aangeven hoe 'fout' je zoon was tijdens zo'n boze bui? En wat hebben jullie al gedaan om hem te ondersteunen daarbij? Hier erg veel ervaring met boze buien:

- Tijdens een bui, liefdevol vasthouden en hem rustig sussen (troosten)
- Afspraken maken van te voren over hoe er mee om te gaan, wie wat doet tijdens de bui
- stoplichtmethode
- Met rust laten
- ..

Misschien iets meer info over hoe de boze bui eruit ziet en wat jullie nu doen/gedaan hebben?

Pippie

Boek

Ik herken wel wat van je verhaal. Dochter (4,5) is erg gevoelig, en kan (voor mij om niets, bv. verkeerde kleur lepel bij ontbijt helemaal uit haar dak gaan). Ik heb pas het boek 'huilen, boos zijn, ruzie' gelezen. En daar heb ik wel wat aan. En dochter ook geloof ik.
Misschien is het wat voor je.

Sandra 1010

Sandra 1010

09-03-2009 om 10:21

Fysio?

Hoi

Wat is jou verhaal herkenbaar!
Onze zoon is ook sensitief en erg gevoelig,
wij hebben heel veel baat gehad bij de kinderfysio.
Hij leert er bewust te zijn van z'n lichaam en z'n gevoelens te delen met anderen(bij mensen in wie hij vertrouwen heeft),we hebben geleerd hem te borstelen is erg intensief maar heeft bij ons vruchten afgeworpen.

Gerry

Gerry

10-03-2009 om 09:33

Ontwikkelingsgelijken

Wat zou kunnen als hij tegen hb aanzit, is dat hij sociaal-emotioneel ook verder is dan zijn leeftijdsgenoten. En dat hij dus aansluiting mist. School en ook deskundigen zijn vaak niet zo deskundig als het om mb/hb gaat. Als hij op school ook cognitieve uitdaging mist zit hij de hele dag in een omgeving die niet past en die frustratie moet er ergens uit. Dat hij niet hb test kan ook veroorzaakt worden door onderpresteren. Een kind dat niet lekker in zijn vel zit, haalt meestal niet de beste resultaten.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.