Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

09-07-2011 om 19:26

Hp7-2

We denken erover met onze beide kinderen naar HP7 te gaan. Onze zoon is nog geen 12. Hij wordt het pas volgend jaar. Op wat voor manier wordt bij Pathé de leeftijd gecontroleerd? We hoeven toch geen ID voor hem bij ons te hebben of wel soms? Hij is vrij klein voor 12, maar groot voor zijn werkelijke leeftijd. Ik zie geen problemen, maar Pathé is op de website nogal strikt.
Wie o wie heeft ervaring?
Johanna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 19:45

Mja

Hoe ze controleren weet ik niet, maar Pathe staat er wel om bekend, dat moeilijk doen.

Ja.

Wij wilden dochter van 9 meenemen naar deel 7.1 maar werden resoluut de deur gewezen. Volgens mij deden ze niet zo moeilijk bij 11 jarigen onder begeleiding van hun ouders, maar 9 was een no go. Overigens heeft dochter na een inhaalactie op DVD de laatste paar Potters (die 9+ waren?) gewoon in de bios gezien. probleemloos. Ze mocht er gewoon in & ze heeft genoten. (en toen was ze wsch 7 of 8)

We gaan het nu bij 7.2 maar niet eens proberen, we wachten wel op de DVD. Ik ga wel alleen met de oudsten naar de bios (waarvan er ook eentje pas 11 is, maar die gaart ECHT steigeren als ie niet mee mag)

Ingrid

Wetgeving

Pas vanaf 14 jaar is een geldig ID verplicht, dus je zoon hoeft er geen bij zich te dragen.
Het is strafbaar een kind toe te laten tot een film die geclassificeerd is voor 16 jaar of ouder als aantoonbaar is dat dat kind jonger is dan 16 of als dat redelijkerwijs aangenomen kan worden. Aangezien HP7-2 is geclassificeerd voor 12 jaar en ouder is dat hier niet van toepassing.
De overheid biedt bioscopen de mogelijkheid kinderen van 1 of 2 jaar jonger dan de leeftijdsgrens van 12 of 16 jaar toe te laten onder begeleiding van ouders of opvoeders, maar de bioscoop is niet verplicht van deze mogelijkheid gebruik te maken.

Gewoon een dorpje verderop een bioscoop zoeken waar ze niet zo moeilijk doen dus

Iddi

Iddi

09-07-2011 om 22:07

Toch gedaan

ik ben pas met mijn 10 jarige zoon naar Pirates OTC geweest bij Pathe. We hadden al eens eerder meegemaakt dat we geweigerd werden door zijn leeftijd want Pathe is sinds een klein jaartje heel streng op de 12 jaar grens, je komt er dus niet in als je je leeftijd noemt en die onder de 12 valt. Wij hebben gekozen om toch te gaan en bij de kassa werd idd gevraagd hoe oud zoon is. Gezegd dat hij 12 is en toen was het goed. Ook zoon is klein, voor 12 maar ook zelf voor 10.

Leandra

Leandra

09-07-2011 om 23:05

Bellen

Ik ga bij ons in de buurt de 2 bioscopen bellen om te vragen hoe streng ze hierin zijn. Valt me wel op dat met 6+ films ook rustig kinderen van 3 naar binnengaan trouwens.
Ik wil niet het risico lopen bij de deur teruggestuurd te worden en liegen over zijn leeftijd, waar hij ook nog bijstaat, gaat me te ver.Wil de bioscoop het niet, dan heeft hij pech en moet hij wachten tot de dvd uitkomt. Normaal gesproken ga ik ook niet met hem naar de bios naar 12 + films, maar dit is natuurlijk wel de laatste kans op hp in de bios te zien en daarvoor maak ik een uitzondering.Als de bios het toelaat .

Groetjes Leandra

Janna3

Janna3

10-07-2011 om 15:19

Bij pathe

Bij de vorige HP film heb ik ook zo'n draadje gestart en ben ik e.e.a. gaan nazoeken. Ik vond het volgende:
Pathe hanteert de regels inderdaad strenger dan de wetgeving dat vereist. Waarom snap ik ook niet zo goed, als het kind onder begeleiding van een volwassene gaat lijkt het me niet zo'n probleem.
Maar goed, Pathe mag dus naar de leeftijd van je kind vragen. Alleen, omdat kinderen onder de 14 jaar nog geen id-plicht hebben moeten ze het antwoord accepteren dat ze krijgen. Als dus zowel jij als je kind zeggen dat het 12 jaar is mogen ze je niet weigeren. Als je eerlijk vertelt dat je kind bijna 12 is kom je de bioscoop niet in.
Ik ging met mijn zoon naar een avondvoorstelling, daar schijnen ze minder te controleren als bij een middagfilm. Ons werd gelukkig niets gevraagd...

May

May

10-07-2011 om 22:51

Was hier helemaal geen punt

met dochter van net 10 bij Hp7-1. Ze vroegen hoe oud ze was, en toen heb ik 11 gezegd (foei, slecht voorbeeld...)

ma

ma

12-07-2011 om 08:17

Ehh, is het dan geschikt voor < 12?

waarom classificeren ze? het kan toch te eng zijn voor kinderen van 10? Ieder kind is natuurlijk anders maar ja
de leeftijdsgrens zit er niet voor niets op. Ik vind dat kinderen 'tegenwoordig' veel te veel doen waar ze nog te jong voor zijn.

Johanna Jannetje

Johanna Jannetje

12-07-2011 om 10:07

Eng?

Beste Ma, dat zei een vriendin van me gisteren ook. En ik denk dat je eigen analyse ook wel klopt. Het boek is natuurlijk al eng genoeg. Dus misschien moet ik eerst zelf gaan kijken... Of ik wacht af wat anderen te melden hebben hierover! Ik had eigenlijk de wens om naar het IMAX te gaan, maar misschien is dat wel te overweldigend. Iemand ervaring?
Mijn zoon is niet zo bang aangelegd en heeft met veel plezier naar 7.1 gekeken, maar eerlijk is eerlijk: niet in een mega-bioscoop, maar in ons bescheiden dorpszaaltje. En in de middag. Dus dan heeft het minder impact op de slaap.
We willen dus in de middag gaan. En nu weet ik eigenlijk nog niets. Mijn man kan niet liegen. Mijn zoon en ik hebben daar minder moeite mee. Erg genoeg, natuurlijk. Misschien moet ik man dan apart de zaal in sturen? haha...
Nu denken we erover in Frankrijk binnenkort naar deze film te gaan. Dan kunnen we 'm later wel op dvd kopen voor de ondertiteling, maar dan hebben we in ieder geval de ervaring van HP in de bioscoop. Maar we weten ook niet hoe streng ze in Frankrijk zijn!
Kortom: dank voor jullie reacties, en we wachten nog even af...
Johanna

Zonnetje1965

Zonnetje1965

12-07-2011 om 10:13

Gewoon proberen...

Wij zijn laatst met 2 jongens van 10 en 13 naar Pirates OTC geweest bij Pathé Arena en zijn zonder problemen binnen gekomen. De jongste is klein, er werd gevraagd of ze 12 waren, dus hebben wij ja gezegd. Misschien mazzel, maar ze hebben genoten! Gaan het bij HP7-2 gewoon weer proberen.

Janna3

Janna3

12-07-2011 om 17:48

Zonnetje

Dat is nu net de crux bij Pathe. Als je had gezegd dat je jongste 10 jaar was mocht je er niet in. Als je zegt dat ze beiden 12 zijn moeten ze je antwoord voor ja nemen (of ze je geloven of niet.)
Wat betreft de leeftijdsgrens, bij bepaalde films pas ik die inderdaad flexibel toe. Mijn oudste heeft alle HP boeken al jaren uitgelezen dus hij mag, ookal is hij nog geen 12. Pirates heb ik niet gedaan, maar die mag hij wel zien op DVD. Ik vind het namelijk ook nog een verschil of je een film in de bioscoop ziet of op je eigen TV.

Fiorucci

Fiorucci

16-07-2011 om 08:15

De classificering is een grote gemene deler uiteraard. Er zijn oudere kinderen, zelfs volwassenen die dergelijke films te eng vinden, maar ook 11 jarigen die er geen probleem mee hebben. Ik vind dat ik als ouder best een zekere mening hierover mag hebben en een zekere autonomie hierin.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.