Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
May

May

09-06-2011 om 21:55

Huid van tienjarige dochter..

wordt een beetje pukkelig.. Nog geen echte jeugdpuistjes, maar het begint een beetje te komen. Waar zou ze haar huid het beste mee schoon kunnen maken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

09-06-2011 om 22:37

Ik lees mee

Hier ook een 10-jarige dochter die af en toe een pukkeltje/puistje heeft. We hebben al wel een reinigingsgel voor haar gezicht (voor de jonge huid, gekocht bij Etos) die ze onder de douche regelmatig gebruikt. Maar wat smeer je op zo'n puistje om het sneller weg te krijgen?

Deppen

Hier hebben kinderen een doosje met deppertjes met iets van alcohol dat ontsmet en wat uitdroogt. Gewoon iets van het Kruidvat of zo. Zoon heeft sinds kort een Clearasil 'pen' kan hij mee aanstippen.
Ze hebben weleens een pukkeltje en ik zag ineens een glimmende huid bij dochter. Maar die was de volgende dag alweer weg. Dus indrukwekkend is het niet.
Veel water drinken, niet krabben. Ik denk dat het een beetje uitproberen is wat prettig is. Kan per kind verschillen.

Slakkengel

slakkengeld van de action/kruidvat/welke winkel dan ook.
Helpt erg goed en droogt betaande puistjes keurig uit.
Oudste (17) wist dit via, via en jongste 13 heeft er veel profijt van. Er zijn zelfs ouders die me linea recta vragen wát jongste erop smeert, het is zó veel opvallend beter geworden dat het opvalt. Van 'best veel' (m.n. voorhoofd en allemaal puistjes, geen mee-eters) tot vrijwel niets, alleen zo nu en dan een verdwaalde op een plekje dat ze niet gesmeerd heeft (vlakonder oor ofzo).
groeten albana

May

May

10-06-2011 om 19:19

Wasgel etos gekocht...

Dank voor de tips, de slakkengel hou ik even in gedachten... Bij de etos vroeg ik op de wasgel en toen vond die winkeldame dat ze vooral ook dag- en nachtcreme moest gebruiken, maar op daar nou al op je tiende mee te beginnen..

Katrien

Katrien

10-06-2011 om 19:45

Clearasil

wordt door onze dermatologe ten stelligste afgeraden, zou helemaal niet goed zijn voor de huid. Zij houdt het op schoonhouden, geen zeep gebruiken, maar inderdaad een wasgel oid.

Katrien

maan.

maan.

10-06-2011 om 22:38

Hier nivea

dochter hier gebruikt (ook op advies van drogist) de niveaspullen, blauwe blubber opschuimen en gezicht mee oppoetsen en daarna met blauw water de porien sluiten. weet even niet hoe het heet maar heb het zelf ook gebruikt het verfrist en reinigt inderdaad niet verkeerd. heeft nu sinds kort ook een tubetje scrub om af en toe wat dieper te reinigen en is ook daar erg tevreden over.

Terpi

Terpi

11-06-2011 om 12:03

Ook hier advies

Mijn zoon gebruikt reinigingslotion van dr vd Hoog omdat er geadviseerd werd geen spul met alcohol te gebruiken. Dit spul is dus een stuk milder voor de huid en het ruikt ook niet zo opdringering dus voor mijn jongeman goed geschikt!

Simpel

men kopen een tube gezichtsscrub voor de gevoelige huid, flesje reinigingsmelk, gezichtborsteltje en een dagcreme voor de vette huid.

Dan maakt ze eerst haar gezicht nat met warm water en een washandje wat deppen en dan met reinigingsmelk en een huidborsteltje wat rondjes draaien. daarna goed afspoelen en dagcreme op doen in een dun laagje. Eens per week kan ze met scrub haar gezicht doen.

Tango

Tango

12-06-2011 om 21:29

Simpel?

't is maar wat je simpel noemt, Manda. Dat vindt mijn dochter veel te veel gedoe hoor. De reinigingsgel voor onder de douche gaat een stuk sneller. Dagcreme gebruikt ze nog niet. Misschien ook eens mee beginnen. Scrubben is wel een idee, voor een keer in de week.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.