Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Hyper kleuter

Sinds ongeveer een dag of tien is mijn dochter ( bijna 5) vanaf het avondeten ontzettend druk. Hyper gewoon! Ze kan al nooit stilzitten, beweegt áltijd, maar dit is echt opvallend te noemen. We moeten haar echt een aantal keer tot kalmte manen en haar verbieden te praten tijdens bijv. de eerstvolgende vijf happen. Na het eten hypert ze nog even door, tot het naar bed gaan: springen en koprollen op het bed, wiebelen en weglopen met wassen en tandenpoetsen etc. Gek genoeg valt ze na het voorlezen vrij snel in slaap. Soms speelt ze nog een minuut of tien maar daarna is het wel stil.
Over anderhalve week begint school weer en start ze in groep twee.
Is dit het fenomen "het wordt tijd dat ze weer naar school gaat"? Of kan er wat anders aan het gedrag ten grondslag liggen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen idee

Mijn dochter van 5 gaat ook over ruim een week weer naar school maar heeft geen hyper-buien. Wat ik met dit weer wel merk is dat een hele dag thuis/binnen er voor zorgt dat er nog heel veel energie in d'r zit en ze veel later pas moe genoeg is om te gaan slapen. As het even kan ga ik na het eten dus nog even naar de speeltuin.

Moe?

Mijn dochter van 6 wordt pas echt heel druk als ze moe is. Aan het eind van de dag stuitert ze er op los. Mijn zoon had hetzelfde 'probleem', maar die is nu twaalf en volgens mij er overheen gegroeid. We dachten eerst dat het misschien aan te veel kleurstoffen of E's in sapjes ed lag, maar dat bleek niet de oorzaak. Bij mijn dochter dus echt vermoeidheid...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.