Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
mama 78

mama 78

29-06-2009 om 23:08

Ideeen met waterballonnetjes?

Over 2 dagen houdt mijn dochter haar feestje. Ik wil zoveel mogelijk buiten doen met dit lekkere weer. Ik wil ook iets met waterballonnen doen, hebben jullie een leuk idee wat je daarmee kunt doen behalve naar elkaar gooien natuurlijk?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

29-06-2009 om 23:42

Zakjes

De goedkoopste boterhamzakjes zijn perfect voor bommetjes. Je kunt ze goed vullen, makkelijk een knoopje er in maken én ze gaan ook sneller kapot/knallen dan de echte waterballonnetjes.

Jesse_1

Jesse_1

29-06-2009 om 23:50

Zie kleutertijd

Laat ze in 2 teams waterballonnen over laten gooien en proberen hier zoveel mogelijk water mee te laten verzamelen. (Dus A gooit naar B en die moet proberen zoveel mogelijk water hieruit in een emmer te krijgen, ballonnen mogen dan ook heel in de emmer, of juist alleen de hele ballonnen tellen).
Veel plezier. Lekker weer zeg! Jesse

Kleine variant

Flessen zijn ook erg leuk! Geef elk kind een plastic fles die met water is gevuld, zonder dop erop. Elk kind gaat bij de eigen fles staan, in een cirkel. Een kind gooit een bal naar de fles van een ander. Nu mag dat kind gooien. Gaat de fles om: eerst de bal halen, en dan mag je pas je fles weer rechtzetten! Het kind dat na een X-tijd nog de volste fles heeft, wint.

Salie

Salie

30-06-2009 om 11:15

Hier

hadden we pas ook een feestje van dochter.
Ik had van te voren alle waterballonnen al klaar.
1 kind houdt de in ons geval prullebak(plastic) vast, de volgende mag proberen erin te gooien. Degene die gegooid heeft neemt de prullenbak over en zo ga je steeds verder. Ze vonden het erg leuk.
Wij hadden gewoon zo'n plastic prullenbak, maar je kunt natuurlijk van alles gebruiken.

Veel plezier

MargotL

MargotL

30-06-2009 om 20:14

Hier

Ik had een keer ringen geverfd op een grote plank, daar moesten de ballonnen op gegooid worden. Hoe dichter de ballon in het midden kwam, hoe meer punten je kreeg. De plank was echter te glad en de ballonen gingen niet stuk.
Een andere keer heb ik ringen gemaakt van steeds kleiner wordende ronde badjes en emmers etc. Ballonnen gooien en hoe dichter in het midden, hoe meer punten.

veel plezier
Margot

Sponsjes gooien

Hoi!
Wat ook leuk is: gooien met natte sponzen. Je verdeelt de groep in 2 teams. Tussen beide teams span je een touw op kruinhoogte of iets hoger. Elk team heeft een emmer water en genoeg sponsjes. Iedereen dompelt een sponsje in de emmer en gooien maar naar de overkant(over het touw heen natuurlijk)! Om het spannender te maken kun je een laken aan het touw hangen zodat je het andere team niet kunt zien.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.