Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mamba

Mamba

01-06-2009 om 20:40

Ideeën gevraagd voor visfeestje voor dochter

Mijn dochter weet iets wat ze wil doen met haar verjaardag: vissen! Tegen die tijd hebben we een bootje, we wonen vlakbij water, zwemvestjes zijn aanwezig, schepnetjes zijn te regelen maar wat zouden we nog meer kunnen doen? Ik ben op zoek naar ludieke ideeen voor een uitnodiging en wat spelletjes passend bij het thema.

Groetjes, Mamba

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

01-06-2009 om 21:33

Hoe oud?

Dan is mijn eerste vraag natuurlijk hoe oud ze wordt, dat maakt nogal wat uit denk ik.

Annet

Annet

01-06-2009 om 22:03

Vishengel maken

Mijn kinderen hebben dit weekend een vishengel gemaakt van een bamboe tak, visdraad, haakje en dobber. Ze zijn zelf naar een hengelsportwinkel geweest voor de benodigdheden.
Oudste (11) heeft zelf de gaatjes geboord met vriendje. Maar voor jongere kinderen kun je dat ook van tevoren doen.
Daarna hebben ze de hengels uitgeprobeerd en natuurlijk niets gevangen. Maar ze hebben wel lol gehad

In de sloot bij ons huis kun je ook salamanders en kikkers vangen. Ook heel leuk en een veel grotere kans om iets te vangen.
\

Mamba

Mamba

01-06-2009 om 23:36

Leeftijd

KInd wordt 7 is best stoer maar haar vriendinnen wat minder . Na de spelletjes (moet ik nog ff verzinnen), gaan we met een boot een meer op. Erg veel vis daar, met name van die hele kleintjes. Ik zag op vanharte.nl al wel wat dingen staan. Ook van 'het mooiste visje van de zee', maar dat is veel te zoet voor haar . Ik wil eerst lunchen, dan de cadeaus en wat spelletjes, het water op en terug naar huis. Ik denk dat ik ongeveer 5 tot 8 spelletjes nodig heb én iets logisch waardoor we bij die boot uitkomen.

Mamba

Mamba

02-06-2009 om 00:00

Pelle

We gaan vissen met schepnetten, niet met hengels met enge haken eraan. Na de vangst en de oh's en de ah's gaan de beesten meteen terug het water in. Alle kinderen hebben diploma's en bovendien hebben alle kinderen verplicht een zwemvest aan. Waarschijnlijk nodigt ze 3, hooguit 4 meisjes uit die we goed kennen. Ik woon in een zeer waterrijk gebied, veel mensen hebben een bootje bijna voor de deur liggen.
Met zoon zou ik het niet aandurven. Zijn vriendjes zijn lang niet zo braaf als die van zijn zus.

Guinevere

Guinevere

02-06-2009 om 11:14

Dan...

Dan zou je kunnen gaan snoephengelen en Jaws (-: kijken, of Finding Nemo of Shark Tale? Voor uitnodigingen iets maken in de stijl van "De mooiste vis van de zee". Dat boek is wel voor kleuters maar die vis is echt reuze mooi. Schminken als vissen, een visserstentje opzetten? En visnuggets eten of vissticks, hoewel misschien niet iedereen daar van houdt.

abc

abc

02-06-2009 om 13:07

Juist leuk

Juist leuk zo'n feestje. Wat te denken van kampvuurtje maken en broodjes roosteren e.d of een BBQ vlak bij het water.Veel plezier!

Kleine waarschuwing

Wellicht overbodig, maar zorg je ervoor dat je bij het teruggooien natte handen hebt? Anders beschadig je de schubben van de vis onherstelbaar en sterft deze binnen enkele dagen alsnog.

Voor de rest wens ik je een heel leuk feestje toe! Spannend!

Mamba

Mamba

11-06-2009 om 21:17

Ha, ik heb het een en ander gevonden!

Heb dankzij vriend Google een hele berg spelletjes gevonden: een uitgewerkte speldag voor de Bevers met het thema Water. Ik kies hier wat leuke dingen uit. Voor de uitnodiging weet ik het nog niet. Ik zag iets met gel ertussen en tekst er achter, maar begrijp niet helemaal hoe dat in elkaar zit. Ik ga nog even aan de knutsel , heb nog een paar weken.

Groetjes, Mamba

Noelia

Noelia

16-06-2009 om 13:31

Leuk

In eerste instantie schrok ik wel even. 7 jaar en dan gaan vissen. zo´n haakje zal maar in iemands oog terecht komen. Gelukkig doe je het met schepnetje. Echt een heel leuk idee.

prisca

prisca

20-06-2009 om 21:02

Leuk!

LEUK IDEE. iK ZOU THUIS OOK NOG WAT DOEN MET VISSEN. BV EEN POPPENKAST ADHV HET BOEK DE MOOISTE VIS VAN ZEE. EN DAN EEN VIS KNUTSELEN MET SCHITTERSCHUB. (ZILVERPAPIER)
KIBBELING ETEN, VISSENBOEKJES/SLOOTDIERTJES BOEKEN INFO UIT DE BIEB HALEN, ZODAT ZE KUNNEN KIJKEN WAT ZE GEVANGEN HEBBEN, JAMPOTJES VERSIEREN MET GLASVERF EN DAAR DE WATERDIERTJES IN LATEN MEENEMEN NAAR HUIS. WEL ZEGGEN DAT ZE ZE VRIJ MOETEN LATEN NA EEN DAG. SUCCES

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.