Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Vera*

Vera*

19-02-2009 om 23:30

Ideeën voor spelletjes gevraagd

Wie heeft er leuke ideeen voor spelletjes? Dochter viert morgen haar kinderfeestje en nu moeten wij nog wat spelletjes verzinnen om tijd te overbruggen tot ze vertrekken naar de aktiviteit. Aangezien er twee niet kunnen komen er maar drie meiden en spelletjes verzinnen voor vier kinderen vind ik wel moeilijk, vandaar dat ik jullie hulp vraag.
Dochter wordt 10 jaar en houdt niet van getut en dansen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Uuuhm

dochter van nu 10 had een spelletjesfeestje, we hadden een soort circuit. Oja, je kunt de opdrachten zo indelen dat ze op het eind allemaal gelijk staan. Even ingekort en praktisch hopelijk voor jou:
*pictionary: plak een vel papier op de deur en geef ze dingen om te tekenen, juf X, doelpunt, olifant, de kredietcrisis (als er eentje enorm voorstaat
*quiz: hoe heet deze dino? hoe heten de dochters van wim-alex, hoe evolueert deze pokemon, etc.
*praktische opdrachten: wie kan het langst hoelahoepen, op 1 been staan. En de topper hier: wie kan het snelst een tak van langer dan 50 cm. van binnen naar buiten halen....alleen doen als je aardige buren hebt die niet net hun tuin beplant hebben....
Succes en gefeliciteerd met je dochter

Deze?

ga met de ruggen tegen elkaar staan in een kring zodat je elkaar niet kan zien. Probeer dan tot 10 te tellen met zijn allen maar als een getal door 2 mensen tegelijk owrdt gezegd..moet je opnieuw beginnen!
Lijkt simpel...maar oooo das echt moeilijk!
( hoe groter de groep hoe moeilijker dat wel)
Maak een vierkant met zijn vieren en sprrek af dat ZIP = links
ZEP is rechts
ZOP is rechtdoor.
Laat 1 kind beginnen met naar een ander kind te ZIP/ZEP/ZOP-pen.... die moet m door geven met het goede woord bij de richting. Probeer het zo snel mogelijk te doen. Kijken wie het minste af is.

Succes!

Oja..

ZIP ZEP ZOP doe je dus met je handen, je maakt een beweging vanuit de vuist naar opengespreide haneden zeg maar.
Het kan ook alleen met een hoofdknik hoor, dat wel.

Vera*

Vera*

20-02-2009 om 15:35

En nu........

In plaats van iets lekker eten hebben ze een eierkoek versierd, kost ook tijd. Daarna wilden ze Twister spelen. En nu zijn ze vertrokken naar de bowlingbaan. Als ze terug zijn gaan ze gourmetten en daarna is het tijd om ze naar huis te brengen.

Vera*

Vera*

20-02-2009 om 20:22

Uiteindelijk..........

Mijn man is vertrokken om de dames weg te brengen. Ze hebben ruim anderhalf uur over het gourmetten gedaan. Daarna gingen ze nog een spel doen om vervolgens lol te hebben met filmpjes op youtube. Ik dacht dat ze anderhalf uur geleden al afgevoerd konden worden naar huis.
Wat ik vooral zo leuk en fijn vind is dat ze nu eindelijk vriendinnetjes heeft. Dat heeft ze nooit gehad en nu dan eindelijk wel.
En nog fijner is dat ze ook feestjes in het vershiet heeft. O, ik zal hier heel lang op kunnen teren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.