Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Seej

Seej

23-03-2010 om 21:26

Ik weet het; zoveelste draadje verjaardagscadeau ...

maar ik heb echt even geen inspiratie. Zoon wordt binnenkort tien en nu beginnen oma's en tante's te vragen wat zijn wensen zijn. Hij weet echter niets! Ik weet het, het klinkt erg verwend maar hoop hier toch nog inspiratie op te doen.
Hij houdt niet van Lego, dus dat valt af. Iemand misschien nog leuke tips voor een bijna tiener?

Bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tineke

Tineke

23-03-2010 om 21:30

Uitje

Kom ik weer aan met mijn uitje. Slapen bij de dolfijnen (dolfinarium) bijvoorbeeld, of iets 1 op 1: van Aviodrome tot Parijs, net wat hem mateloos boeit of spannend lijkt. Als de familie meebetaalt, is er veel leuks te verzinnen.

Terpi

Terpi

23-03-2010 om 21:50

Hier een 10jarige

Die houdt van bakugans, pokemon (wat je maar wil, van kaarten tot dekbedhoezen en dvd's), kapla, bionicle, mp3speler, boeken,k'nex, donald duck (kreeg een abbo met sinterklaas), is vergroeid met zijn DS, kreeg met zijn verjaardag van mij inderdaad een uitstapje! En ik kan me ook nog voorstellen dat skates, een waveboard, een leren voetbal, een stoere ketting of armband of een chemiedoos in de smaak kunnen vallen. Of die zelfmaak robots etc van het science museum (te koop bij intertoys)...

vlinder72

vlinder72

23-03-2010 om 22:11

Dino botten

Van die dino botten in gips. Bakugan en Pokemon doen het hier ook goed. Kapla ook. Playmobil blijft ook leuk. Lego Star Wars. Kaartjes voor Monstertrucks in september.

vlinder72

vlinder72

23-03-2010 om 22:14

Stom

Lego vind hij niet leuk. Sorry. Nou een horloge dan. Een wekker. Een klok. Een stoere slaapzak voor op vakantie. Een leuke DVD (pirates of the carribean). Stoere gymtas voor op school. Of als hij aan sport doet iets voor trainen?

Nou....

een waveboard

een eenwieler

skates

een basketbal paal of bord voor op de oprit/aan de garage

een stereo voor op zijn slaapkamer

een mobieltje (oh nee, da's misschien net iets te vroeg, 10 zei je toch?)

Bioscoopbonnen

een echt uit-etentje met alleen vader en moeder 9geen idee of er nog broers/zussen zijn)

Zit er iets bij??

Ingrid

Oh, je had het over tantes lees ik nu....

..ik was een beetje blijven hangen bij de 'grote' kadoos.

Jongens die 10 worden mogen van mij best geld vragen van ooms, tantes etcetera, vooral als ze erbij kunnen vermelden waarvoor ze sparen (jawel, een waveboard, een eenwieler, nieuwe skates, etc)

Polly Shearman

Polly Shearman

24-03-2010 om 10:38

Hier word zoon 11

En van ene oma krijgt hij lego ( daar van heb je nooit teveel is zijn mening) van andere oma krijgt hij een waveboard, en van ons krijgt hij een dvd speler ( fijn prijsje bij mediamarkt) met dvd's van micheal jackson ( zijn nieuwste fasinatie) en een koptelefoon voor op zijn kamer! Wij denken dat hij daar nog jaren en jaren plezier van kan hebben.
toen hij 10 werd heeft hij al een TV gehad( marktplaats)
groet, polly

bertje1

bertje1

24-03-2010 om 10:58

Wow zeg

wat een enorme dingen hebben jullie 10-jaren al... een tv, een stereo, tjee. ik zou het best kunnen veroorloven maar vind ze bij mij al zo verwend.. dit kan toch niet goed zijn voor 'later'? (ik ben heus niet zo ouderwets maar een beetje back to basic mag wel..)
Ik dacht overigens zelf aan een waveboard. ook niet goedkoop maar wel leuk voor buiten.

vlinder72

vlinder72

24-03-2010 om 11:19

Nintendo

Een Nintendo is een stuk duurder dan een tweedehands t.v. of dvd speler. En volgens mij hebben bijna alle kinderen zo'n ding. Of je je kinderen een t.v. of dvd speler wilt geven dat is een andere vraag. Maar dat is aan de ouders. Ik denk niet dat je je kind voor de rest van zijn leven verpest als je zo'n soort cadeau geeft.

Tv & stereo

tv op de slaapkamers daar doen we hier niet aan (maar wel de luxe van een aparte speelkamer met beeldscherm)

Over stereo op de kamer: stel je daar niet teveel vsan voor. Bij de mediamarkt (of weet ik veel) scoor je tegenwoordig echt voor een habbekrats een CD-speler-achtig gevalletje met een paar boxen. En met muziekminded kinderen (en bij ons bv ook al een piano in de woonkamer) vind ik het gewoon erg praktisch als ze (om maar eens een zijstraat te noemen) hun Micheal Jackson fascinatie op hun slaapkamer kunnen uitleven. Zij blij, ik blij! Voor mij vallen dat soort dingen echt in de categorie uiterst praktische kadoos voor kinderen van die leeftijd....

Ingrid

Polly Shearman

Polly Shearman

24-03-2010 om 11:44

Precies

Ik geef dat kadoo ook om mezelf een lol te doen hoor,
denk je nou echt dat ik altijd zin heb in starwars dvd'
s? en dat ik altijd mijn laptop uit wil lenen omdat hij weer micheal jackson op youtube wil zien??

straks kan hij lekker op zijn kamer kijken wat hij wil!
Hij gaat meestal pas tussen 9 en half 10 naar bed, ik wil ook wel eens tv programma's kijken die om half 9 beginnen, die niet geschikt zijn voor hem,
dan is het juist heel fijn dat hij op zijn eigen kamer kan gaan kijken naar wat hij wel leuk vind.
Waarom zou dat verwennen zijn?
tv voor een 10 op MP, en die dvd speler is 22 euro...???
klinkt heel stoer, maar stelt dus niks voor.

Voor we verwarring krijgen...(licht ot)

hier hebben we idd alleen eigen CD spelers op de kinderslaapkamers. TV/DVD hou ik liever beneden (in de speelkamer idd das dan weer luxe.) Dat houdt het geheel ook wat socialer, wordt er nog eens overlegd & gezamelijk naar iets gekeken. Mijn schrikbeeld is toch wel een beetje zo'n familie waar iedereen in zijn eigen 'hok' achter zijn eigen beeldscherm zit. Dat proberen we een beetje te vermijden zeg maar.

Ingrid

Vera*

Vera*

24-03-2010 om 13:50

Beetje ot televisies

Hier in de woonkamer staat één hele grote televisie, 2 computers met televisiekaart en een laptop. Heel vaak is het zo dat ik wat anders kijk dan de kinderen die bij de tv zitten. Ook kijk/luister tv op mijn pc. Manlief is bezig op de laptop. Heel gezellig is dat en allemaal in één kamer.

Puck

Puck

24-03-2010 om 15:19

Ingridt, schrikbeeld

Dat schrikbeeld valt hier in de praktijk reuze mee. Hier hebben beide kinderen een eigen t.v. op de slaapkamer en ook wij hebben nog een t.v. op de slaapkamer. Praktijk is dat oudste en jongste als eerste samen ruzie gaan maken wat er gekeken wordt. Als ik dan zeg dat ze allebei op hun kamer moeten gaan kijken dan sluiten ze in 9 van de 10 keren een compromis. Als de t.v.'s op hun kamer 1 uur per week aan staan dan is het veel.

emma43

emma43

24-03-2010 om 15:46

Zoon net 10 geworden

Hij heeft van 2 klasgenootjes een Baguganbal gekregen ,van een familielid een doos Lego en verder geld.Hij vond het geweldig.Hij bracht alles meteen naar boven,in zijn kluisje,en hij bleef tellen.Zoveel,hij was nog nooit zo rijk geweest.En leuk al die kaarten op een rij,waar het geld inzat.Super,hij wist ook niets.en ik vind het zonde dat hij cadeaus krijgt die in de kast verdwijnen en er niet uitkomen.Plus straks wordt het zomer en vraagt hij weer iets voor buiten,dat kan hij dan nu mooi van zijn eigen geld kopen.
Hij heeft nu een Baguganstrijdveld gekocht,belachelijk duur ding,maar hij is er blij mee.Hij vond het superleuk om helemaal zelf te beslissen wat hij ging kopen.

emma43

emma43

24-03-2010 om 15:54

T.v op kamer

Hier hebben we een grote tv beneden en de kinderen hebben beide een t.v en dvd speler op hun slaapkamer.
dochter kijkt soms nog even t.v voor ze gaat slapen en zoon gamed boven op zijn t.v als er een vriendje is.Als hij alleen is komt hij beneden gamen en dochter vindt het gelukkig ook nog gezellig om met ons op de bank t.v te kijken.Zelfs als ze met een vriendin een film gaat kijken doen ze dat vaak nog beneden,beeld is groter en we hebben een surround system,dus veel beter geluid.
k denk dat kinderen toch eerder de gezelligheid opzoeken dan alleen op hun kamertje zitten.Dochter is 15 en rommelt veel op haar kamer,maar als ze t.v gaat kijken komt ze gezellig naar beneden.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-03-2010 om 19:39

Snap het probleem niet zo...

Een beetje flauw misschien, maar waarom maak jij dit tot jouw probleem? Als opa, oma of de buurvrouw belt, verbind je ze direct door met het bijna-feestvarken. Weet hij dan zelf niets te noemen, dan verzint het bezoek gewoon zelf iets. Je kind heeft blijkbaar weinig materiële behoeften (meer), prima toch? We kunnen hier het hele Intertoys-assortiment voor je gaan opnoemen, maar is dat wat je wilt?

Seej

Seej

24-03-2010 om 22:24

Leuke tips

Hoihoi,

ik heb inmiddels wel al wat leuke tips voorbij zien komen. Het uitje bijvoorbeeld of de slaapzak. Dat waren nou net dingen die niet bij mij opgekomen waren.

Wat er zoal bij Intertoys ligt weet ik ongeveer wel. Maar wat je zoal kunt verzinnen wat je niet bij de standaard speelgoedwinkel vindt zijn wat mij betreft de leukere tips. Geld had ik ook al voorgeslagen maar een cadeautje krijgen, de verassing van het uitpakken zeg maar, vind hij toch ook wel erg leuk.

Meer (originele) tips zijn altijd welkom.

bedankt!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.