Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
guera

guera

06-07-2011 om 10:54

In navolging van boven: wat mag jouw kind niet?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

10-07-2011 om 12:02

Dirksmama

Had het maar niet gezegd. Now you have awaken the monster

Tirza

Nou, kweenie vader

'Als wij gasten hebben zijn onze kinderen de gastheren van hun kinderen.'

Dat moet dan maar net klikken. Ik zou daar niet zo zwart/wit aan vasthouden.

Ik snap ook niet waarom andere vriendjes in huis dan zo vreselijk zijn. Dat zijn waarschijnlijk de kinderen met wie het sowieso klikt.

Vader

Vader

11-07-2011 om 07:07

Ja maar,

het draadje ging toch over?
Wat mag jouw kind van jou niet terwijl dat misschien best wat onzinnig is?

Ik heb ook het laatste deel van die zin gelezen hoor

Camouflage

Kan heel leuk zijn: voor een meisje een stoere worker met camo print en daarboven een bloesje/topje, wit met broderie ofzo heel lievig en lieve witte ballerina's.
Doodshoofden: ik zoek voor zoon graag kleding in retro skate stijl. daar kan best een shirt met een grote skull bij.
Ik bedacht me nog iets dat mijn kinderen niet mogen: rondhangen in het winkelcentrum zonder dat ze daar iets hoeft te kopen.

Stuiterballen

En stuiterballen. Thuis zie ik ze gewoon al door het glas van mijn vitrinekasten vliegen, en buiten zie ik mijn kinderen al achter hun stuiterbal aan onder een auto rennen.

Elx

Elx

13-07-2011 om 13:27

Sokken in sandalen

Allerlei creaties mogen ze aantrekken, maar sandalen met sokken mag niet. Het maakt me niet uit of ze alle kleuren vd regenboog aanhebben en strepen met bloemen mixen, dat mogen ze niet aan hun voeten doen.

Ik vind t wel leuk dat ze hun eigen smaak ontwikkelen. Ik wil dat niet teveel mijn kant op pushen. Met kleren kopen moeten we t allebei leuk vinden, wat soms wel moeilijk is.

Zij (dochters 5 & 8) gaan voor de jurkjes met de meeste bloemen, kantjes, etc. Terwijl ik een stoere spijkerbroek veel leuker vind.

Voor school: leren of Canvas schoenen, niet plastic nep leer, zonder goed voetbed.

Geen bal in huis en naar mekkerende/ schreeuwende kinderen luister ik niet.

Ik heb geen bassie en Adriaan trauma, vond t wel leuk.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Irma2

Irma2

13-07-2011 om 22:08

Wat erg zeg evanlyn

Dat je kinderen niet op een teamsport mogen!! omdat je nergens heen wil rijden.............

Evanlyn

Evanlyn

13-07-2011 om 22:55

Ja irma,

Ik zei al: het is maar goed dat ik hier anoniem ben

Laminaat

Laminaat

14-07-2011 om 10:09

Bikini

Mijn dochter krijgt geen bikini voordat ze borsten heeft. ik vind een zwembroek genoeg en ik wil geen lichaamsdelen benadrukken die er niet zijn. Onder zware groepsdruk heb ik haar voor zwemles nu wel een badpakje gegeven.
Groetjes,
Laminaat

Echt waar laminaat?

Dus je dochter mag niet voor haar 12e/13e een bovenstukje?

mijk

mijk

14-07-2011 om 16:22

Ja een bikini mag ze ook niet

Dat is echt mijn irreëlste vind ik. maar ik vind bikinis voor meisjes onder borsten zo raar. Dochter draagt wel zwempak. Vind ik eigenlijk ook gewoon onzin.........

Mijk

Irma2

Irma2

14-07-2011 om 16:28

Jeetje

Sorry hoor, geen bikini???? wat triest is dat. Zeker zo'n tankini met groter bovenstuk dat staat toch gewoon leuk?? Moet je daar dan borsten voor hebben? arme meisjes!! Er zijn genoeg vrouwen met AA cup, die ook maar geen bikini meer dan??

Merel

Merel

14-07-2011 om 16:44

Geen bikini

Oh ik geloof dat dochter dat hier ook nooit heeft gehad hoor, pas toen de eerste millimeters aan borstontwikkeling te zien was kochten we een setje met bovenstukje. Daarvoor hoefde het voor haar niet zo. Ik vind het trouwens ook heel overbodig staan hoor, zo'n bovenstukje zonder borstjes. Zelf heb ik dat als kind ook nooit gewild. Het was hier trouwens geen verbod geweest hoor, als ze het zelf had gewild had ik het gewoon gekocht.

Jeetje laminaat

Door een bikini lichaamsdelen accentueren die er niet zijn? Ik vind het om eerlijk te zijn wel een heel vergezocht argument. Mag ze ook geen strakke broek dan. uit angst billen die ze niet heeft te accentueren? Of een ceintuur of riem om haar taille?
Ik vind een bikini een volstrekt neutraal kledingstuk. Mijn dochter mochten hem aan als ze wilden. En dat wilden ze al vrij vroeg. Vanaf een jaar of 3 vonden ze dat gewoon leuk. En dan vind ik het best.

Evanlyn

Evanlyn

14-07-2011 om 21:31

Ach, bikini....

Dat heb ik altijd een belachelijk kledingstuk gevonden voor iedereen en zeker voor mensen zonder borsten. Maar aangezien het mij niks extra kost om het toe te staan en er geen morele of veilgheidsbezwaren tegen zijn, mag het. Inderdaad, zelf heb ik een badpak. Ongetwijfeld zijn er mensen die dat dan weer belachelijk vinden, daar zit ik niet mee.

Overigens lost het probleem van geen borsten zichzelf in rap tempo op hier.

Zomerbries

Zomerbries

15-07-2011 om 11:01

maar is het zo dat je dochters zelf ook geen bovenstukje willen? Anders verbiedt je iets wat op zich helemaal geen probleem op levert. Is dat ook een strijd, zo van. Mama wil het niet maar dochter wel?

Het zou overigens niet in mij opkomen om het te verbieden maar dat heb ik wel bij meer dingen die ik in dit draadje lees.

Janna

Janna

15-07-2011 om 11:06

Bikini

Mijn dochter koos zo rond haar 9e verjaardag voor een bikini. Voor die tijd droeg ze alleen een broekje. Grappig genoeg deed ze het bovenstukje steeds uit als ze ging zwemmen, dat zat namelijk niet lekker vond ze.

Toen ze borsten kreeg koos ze voor een badpak. Dan hoefde ze tenminste dat (niet zo prettig zittende) bovenstukje niet steeds weer recht te trekken.

Badpakken lelijk

ik vind bikini's veel leuker bij iedereen staan.

Rieke

Rieke

15-07-2011 om 13:02

Bikini

mijn 4 jarige wil beslist geen bikini aan, ze trekt continue aan het bovenstuk alsof ie te kort is. Dus zij heeft 2 badpakjes waar ze uit kan kiezen, staan heel erg schattig. Ik doe haar niet enkel een broekje aan. Hou ik gewoon niet van.

Wat verschillen smaken weer )

Bikini's vind ik totale ondingen, ik heb liever een leuk badpak aan. Maar dochterlief wil graag een bikini. Nou, dat mag, geen punt. Met bovenstuk.

mijk

mijk

15-07-2011 om 17:55

Ach pelle

Ze is 6, tegen die tijd ben ik vast weer bijgedraaid........

Mijk

Vic

Vic

15-07-2011 om 18:23

Net iets te laat

Ik vind het altijd een beetje sneu als ouders hun dochter net iets te lang met alleen een zwembroekje laten zwemmen. Van die meisjes van een jaar of 9 die gewoon net iets eerder zijn dan de rest. Bij ons op zwemles is ook een moeder met een ca. 9-jarige. Dat meisje is wat mollig en heeft duidelijk beginnende borstjes. Die moeder gaat dus nog steeds het grote kleedhok in, waar ook vaders rondlopen. Mijn eigen oudste had dat echt niet meer gedaan, en ik kan me dat heel goed voorstellen. Ik vind dat als je kind het zelf niet aangeeft, je toch als ouder even moet ingrijpen (en een badpak of bovenstukje geven).

Tirza G.

Tirza G.

15-07-2011 om 19:03

Ja en toch

Vind ik ook wel dat je met bikini's voor kleuters juist dingen 'seksualiseert', ik weet er geen ander woord voor. Het doet me heel erg denken aan preuts Amerika. Láát die kinderen toch nog effe.

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

16-07-2011 om 08:13

Tirza

Ik heb niet de indruk dat deze bikini discussie over kleuters gaat. Meer over meiden van 9 jaar en ouder bijvoorbeeld. En werkelijk, ik heb dat altijd aan mijn dochter overgelaten. Als zij zich senang voelt in een leuke bikini, prima hoor.

Ach

Zelf heb ik tot na mijn 20ste topless gezwommen, waar dat kon. Dat was toen heel normaal. Mijn dochters hadden al jong een badpak of bikini. Als kleuter zeker, ik heb tijdens zwemles nooit meisjes met alleen een zwembroek gezien.
Ik leg zelf niet de link tussen sex en topless met borsten of sex en een bikinistukje zonder borsten. Dan zou je kinderen ook geen zwembroek aan hoeven te doen, aan kinderbillen is ook niets seksueels.

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2011 om 13:02

En dat gebeurt dus ook

Ik heb mijn neefjes/nichtjes nog nooit bloot gezien, hoewel ik ze toch heel vaak heb gezien in de 'poedelbadjes'-leeftijd. Toen ze 1 of 2 waren, moesten ze al zwembroekjes en badpakjes aan, want in je blote billen is niet goed.
Toen mijn kinderen die leeftijd hadden zaten ze samen met die van een vriendin gezamenlijk met z'n allen hier in hun blootje in het poedelbadje. Dat bedoel ik dus Aan kinderbillen is niks seksueels en door ze als een volwassene aan te kleden ga je het wel die lading geven in mijn gevoel.

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

16-07-2011 om 13:03

Fiorucci

Ooo, dat was me niet duidelijk. Meisjes van 9? Die heeft Laminaat dan duidelijk nog niet En dat zeg ik maar even heel tuttig: wacht maar tot ze die leeftijd hebben, dan vertellen ze zelfs jóu wat je aan moet trekken

Tirza

Primavera

Primavera

16-07-2011 om 13:21

"broekjes zijn voor jongetjes"

"Alleen broekjes zijn voor jongetjes" is de mening van mijn jongste en die had ze al toen ze 2 was.
Het hangt er denk ik vanaf of je het bovenstukje van een bikini ziet als om iets te moeten bedekken of dat je gewoon die hele bikini als een kledingsstuk voor meisjes ziet, netzoals een jurk of rokje.
Ik vind het verplicht bloot moeten, of het nou om onder of bovenstuk gaat, net zo erg of misschien wel erger als het verplicht een stukje aan moeten. Zoalang ze de leeftijd nog hebben om te kiezen, laat ze dan toch.
Ik ben juist opgegroeid in een tijd en omgeving dat dat bovenstukje persé uit moest. Verschrikkelijk! Ik hield hem tegen alle commentaar in toch hardnekkig aan en ik weet van andere leeftijdsgenoten dat het de voornaamste reden was dat ze op een badpak overgingen. Zonder de reden erbij te vertellen natuurlijk, want dan kreeg je daar ook weer gezeur over. En dus mompelden ze iets over beter zitten ofzo. Ik vind het ergens iets inconsequents hebben; het bovenstukje moet uit, tenzij het aan het onderstuk vast zit, dan mag het ineens wel. Je dwingt je dochters toch ook niet om alleen unisex broeken aan te hebben ipv af en toe een jurk of een rok?
Groeten Primavera

Kinderbillen niks seksueels

nee, dat zeg jij.
Er bestaan helaas mensen die daar geheel anders over denken.

Zodra spontane vakantie/zomerfoto's van badderende blote peuters ergens in de digitale wereld te zien zijn (facebook, hyves) kunnen ze heel vervelend terecht komen.
Reserveer bloot gebadder voor je achtertuin, als je dat graag wilt, en trek ze verder badkleding aan.

Meisjes die van hun ouders geen bovenstukje aanmogen (...) omdat ze nog geen borsten hebben - ??? Laat dat meisje zelf kiezen of ze dat ze wil!

Maylise

Maylise

16-07-2011 om 16:51

Zelf weten

Toen mijn dochters nog klein waren kocht ik altijd badpakken voor ze. Geen bikinis maar ook broekjes zonder bovenstuk. Ook als ze in een badje in de tuin speelden droegen ze meestal badkleding. Zit niet zozeer iets achter maar ik stond er gewoon niet zo bij stil. Voor mij was zwembad(je) = badkleding of dat nou in de tuin is of ergens anders.

Overigens ben ik er ook niet zo'n voorstander van om kleine kinderen zonder kleding te laten spelen buiten als het warm is. Ik heb liever dat ze zo'n wetsuit shirt aan doen waarmee ze gewoon het water in kunnen en een hoedje op zodat ze niet verbranden. Natuurlijk ook zonnebrand creme daarnaast maar juist omdat kleine kinderen constant in het water gaan en dan weer uit het water en dan weer in de zandbak en dan weer even zwemmen schuurt die creme er ook vlug af. Shirts en hoedjes geven dan weer extra bescherming.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.