Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
KGO

KGO

15-01-2012 om 22:34

Inzet ouder bij sportvereniging

Hoi,

Een tijdje geleden was er ook al een discussie over inzet van ouders bij de sportvereniging.
Nu is bij de vereniging van m'n kinderen besloten op de ALV dat elk team twee keer per jaar oud papier moet ophalen in een wijk. Hiervoor worden dan dus ouders uit het team gezocht.
Puntje bij paaltje zijn het nu weer de al actieve gezinnen (twee vrouwen die ook al training geven) die zich uiteindelijk opgeven omdat er verder niemand zich aanmeldt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet op de ALV geweest ben. En manlief zal morgen ook gaan helpen (daarnaast geef ik zelf al heel vaak training of coach het team samen met een andere ouder).
Ik vind het lastig dat er nu weer iets extra's wordt gevraagd en dat het toch weer op de gezinnen terecht komt die toch al wat voor de vereniging doen. Aan de andere kant weet ik ook dat er ouders zijn die het gewoon niet zouden moeten of kunnen doen ivm rugklachten.
Mijn idee zou gewoon zijn: dan maar geen papier meer ophalen met de vereniging, verhoog de contributie gewoon. Ik kan makkelijk praten hoor, heb er wel een paar euro meer voor over en mijn tijd is eigenlijk kostbaarder. En ik zie de bui alweer hangen, we hebben nog een kind op de vereniging, in een ander team...
Wat is jullie mening hierover: kun je ouders hiertoe verplichten?

Kaatje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmmm

Ik wil best helpen bij een vereniging. Maar oud papier ophalen in een wijk zou ik niet doen. En ik zou mijn kinderen dat ook niet laten doen. Ik hou niet van dat gebedel aan de deur.

Laat mij maar shirtjes wassen, opruimen, schoonmaken of helpen bij wedstrijden. Manlief coacht een voetbalteam en fluit regelmatig wedstrijden.

Verplichten? Lijkt mij niet. En ik zou het zelfs dan gewoon niet doen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

KGO

KGO

15-01-2012 om 23:18

Vaste wijk

Het gaat volgens mij over een vaste wijk waar het papier aan de straat wordt gezet en dan dus opgehaald wordt door de vereniging om aan extra geld te komen.
Kaatje

Puck

Puck

16-01-2012 om 08:33

Sahara

Zoals jij je het oud papier ophalen voorstelt ken ik (net als P) niet.
Hier wordt eens per maand het oud papier buitengezet en dan idd met grote vrachtwagens opgehaald. Dat gebeurt met vaste chauffeurs en met de mannen van de seniorenteams bij toerbeurt. Dus niets gebedel aan de deur hoor.
Maar de frustratie bij KGO ken ik wel. Ook hier zijn het voor allerhande taken (zowel bij school als sport) altijd dezelfde actieve ouders die op komen draven. Dat is inderdaad wel eens vervelend, maar aan de andere kant doe ik liever taken samen met andere gemotiveerde ouders die het willen doen dan met sjaggie mensen die ertoe gedwongen worden. Maar ik zoek ook wel de taken uit die bij mij passen. Mij moet je niet als lijnrechter neer gaan zetten, laat mij maar rijschema's en wedstrijdwijzigingen regelen.
En wat de situatie van KGO betreft: als je zelf al genoeg doet voor de vereniging dan zou ik me niet schuldig voelen om nu eens een keer de taken aan een ander over te dragen. Behalve degenen die je noemt die het om gezondheidsredenenen niet zouden moeten doen, zijn er vast wel ouders die er gewoon geen zin in hebben en het wel zouden kunnen doen. Daarvoor hoef jij niet met tegenzin toch te gaan helpen vind ik.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2012 om 11:51

Turnmoeder

Vergis je niet in de opbrengst, de school van mijn dochter haat 8 a 9 keer per jaar oud papier op, en dat kan toch oplopen tot zo'n 8000 euro per jaar aan inkomsten.

Evanlyn

Evanlyn

16-01-2012 om 11:55

Turnmoeder

Ongelooflijk zeg, met naam en toenaam vermelden! Ik weet nu weer waarom mijn kinderen niet bij een sportclub zitten. Dat doen ze maar als ze alles zelf kunnen regelen, net als wij vroeger.

Op school heb ik overigens ook de ervaring dat een vast kliekje alles bedisselt. Best aardige mensen hoor, maar je komt er niet tussen. Het zijn ook de mensen waarmee de schoolleiding het beste door een deur kan.

Het grappige is dat op de muziekschool niemand van ouders verwacht dat ze ook maar een poot uitsteken. Nou ja, je moet wel zorgen dat je kind genoeg oefent, natuurlijk, maar dat komt direct je eigen kind ten goede, dus dat tel ik niet mee.

Puck

Puck

16-01-2012 om 12:19

Opbrengsten

De opbrengsten kunnen erg variƫren en in het veleden garandeerde de gemeente een minimumprijs.
En hoezo bewerkelijk: Het kost per team 2 ochtenden per jaar. Dat valt toch reuze mee lijkt me. Nee, dan als ouder iedere week met je tasje oud papier naar school moeten lopen om het kwijt te raken, dat is lekker.... Daarmee bereik je maar een klein deel van de mensen en het is toch heel wat makkelijker om je papier thuis in een doos te bewaren en eens per maand aan de straat te zetten dan dat het iedere keer mee naar school moet.
En wat is erop tegen als het wat verder van de sport staat. Nadrinken na de wedstrijd heeft ook niets met sporten zelf te maken, sluit de kantine dan ook maar. Een loterij organiseren staat er ook net zo ver vandaan en het vervelende daarvan is dat je bij mensen om geld moet gaan bedelen, bij papier ophalen zijn de mensen alleen maar blij dat ze makkelijk er vanaf komen. De kerstbingo heeft ook niets met voetbal te maken, mag dat ook niet dan? Ik vind het geen geldig argument.

Goh (oud papier)

daar hebben wij een hele mooie container voor, die eens in de 4 weken geleegd wordt. Gewoon door de gemeente. geen idee of ze met de opbrengsten daarvan onze afvalstoffenheffing een stukje lager hebben kunnen houden of zo, maar ik vind het prima. jemig, oud papier inzamelen voor school en zo, dat herinner ik me uit mijn eigen jeugd, ik wist echt niet dat dat nog bestond...

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2012 om 14:32

Puck

Hier is beide mogelijk: elke vrijdag een container bij school, maar in de omgeving van school wordt ook opgehaald, en kun je het die 8 a 9 keer per jaar aan de straat zetten, waar de school het dan ophaalt.

Puck

Puck

16-01-2012 om 16:39

Ingridt

Tot een half jaar geleden hadden we hier geen papiercontainers bij huis. Dat werd maandelijks opgehaald door de sportverenigingen. Sinds een half jaar hebben we wel containers en die worden nu door papiervuilniswagen opgehaald en behalve de chauffeur is het personeel dan de mensen van de sportvereniging.
Fio: communiceert school dat dan ook met de hele buurt. Want ook mensen die geen binding hebben met school vinden het vast wel makkelijk dat het opgehaald wordt. En hoe dicht is dicht bij school? Ik woon niet zo heel dicht bij school en zou het wel fijn vinden dat het opgehaald wordt. En is het dan het personeel van school dat het ophaalt? Kinderen? Of toch weer die fanatieke ouders die altijd alle klusjes doen, net als bij de sport.
P: helemaal mee eens, het was ook niet mijn probleem dat het papier ophalen niet dicht bij sport sport staat, ik regaeerde op Turnmoeder die leurende kinderen met loten acceptabeler vind dan papier ophalen.

Fiorucci

Fiorucci

16-01-2012 om 18:11

Puck

Ja, er worden briefjes verspreid door kinderen van school, en het ophalen wordt inderdaad door ouders gedaan, tot een omtrek van ongeveer 500 mtr.
Overigens, het is hier niet zo dat het altijd dezelfde ouders zijn, gelukkig.

amk

amk

16-01-2012 om 20:06

Gemeente

hier wordt het geheel door de gemeente geregeld. 1x per week wordt het opgehaald, maar de opbrengst wordt wel in de sportverenigingen geinvesteerd.

Puck

Puck

17-01-2012 om 22:24

Tja turnmoeder

't Is maar net wat voor naam ze er aan geven, organiseer een loterij en zeg dat de club een deel van de opbrengst mag houden en je hebt een Grote clubactie.
Ik zie werkelijk niet het verschil met een oudpapier actie. Noem dat grote club papier actie en je hebt het zelfde. Idem voor de kerstbingo.
En o.t. volgens mij wordt het tijd om die turnvereniging de rug toe te keren, ik snap niet hoe je man er achter kan blijven staan als ze je dochter laten blesseren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.