Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
marcella

marcella

13-10-2009 om 09:28

Jeugdjournaal kijken

Hoi allemaal. mijn zoontje van 81/2 kijkt sinds een paar weken het jeugdjournaal. Nu merk ik dat hij 's avonds minder goed inslaapt en denk dat het gewoon nog te heftig voor hem is (ondanks dat het het jeugdjournaal is) Iedereen van zijn klas kijkt het, zegt hij.
Mijn zoontje is een gevoelig jongetje en ik weet dat veel dingen hard bij hem binnen komen.
Misschien een simpele vraag maar zal ik hem verbieden te kijken? Ik wil niet dat hij er onrustig van wordt maar wil hem ook niet te veel beschermen.

bedankt alvast!
Marcella

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tango

Tango

13-10-2009 om 09:35

Jeugdjournaal

Interessante vraag, want wij dachten er laatst ook aan dat het misschien tijd werd dat Tangodochter, ook 8 1/2 het jeugdjournaal wel eens kan gaan kijken. Tot nu toe nog niet van gekomen. Ik heb dus nog niet echt een idee van hoe heftig het is.
Misschien is het een idee, ik weet niet of je dat al doet, om het samen met hem te kijken. Dan kun je tegelijkertijd dingen uitleggen. Ook kun je er achteraf nog even over napraten als hij met vragen zit.
Als het dan nog te heftig voor hem is, kun je misschien inderdaad beter een tijdje stoppen of het opnemen en dan met hem op een vroeger tijdstip kijken, niet kort voor het slapen gaan. Hij kan er dan alleen niet met zijn vriendjes over praten, maar ik weet ook niet of dat gebeurt op school.

Caillic

Caillic

13-10-2009 om 09:44

10-12 jaar

Oorspronkelijk was het jeugdjournaal bedoeld voor 10-12 jarigen. Ik weet niet hoe dat nu is, maar mijn kinderen hebben nooit gekeken, ook te gevoelig. Op school is dat nooit een probleem geweest.

koentje

koentje

13-10-2009 om 09:48

Ander tijdstip,

kijk anders op de computer samen. Dan kun je een tijdstip zelf kiezen en hem erna nog even afleiden met iets anders.

Hier waarschijnlijk ongevoelige kinderen

op het gebied van televisie kijken. Onze zoon (ondertussen al weer 12) en dochter (8,5 jaar) kijken zo nu en dan naar het jeugdjournaal als dat zo uitkomt maar kijken ook naar het gewone journaal. En dan volledig zoals het uitgezonden wordt. Ik heb er nog nooit bij stil gestaan om eventueel even snel op teletekst te zetten zodat de beelden weg zijn. We praten er indien nodig nog wel eens even over om bepaalde dingen duidelijk te krijgen/maken. Maar verder heb ik nog nooit gemerkt dat ze er letterlijk wakker van liggen. Maar als dat wel zo zou zijn dan zou ik er nog een poosje mee wachten denk ik.

*bella*

*bella*

13-10-2009 om 10:45

Hier slapen ze toch al niet..

Slechte inslapers hier, dus sowieso al praktisch geen computer of tv ´s avonds.
Maar ook nog geen echte vraag ernaar, koop geregeld kidsweek junior (lezen lijkt me minder hard binnenkomen dan beelden) en dat lijkt voor nu voldoende. (oudste is 8) Hoop ook dat het nog even zo blijft, jongste van 6 wil anders meekijken en dat vind ik te jong.

Nee

als hij zo gevoelig is zou ik dat hem sávonds niet laten kijken. Je kan bijvoorbeeld overdag hem wat stukjes in de krant laten zien.

Mijn dochter keek al heel vroeg, is het type kind wat niet overstuur wordt van heftige topics.

evelien1

evelien1

13-10-2009 om 20:37

Jeugdjournaal vanaf 7 jaar?

Hier kijken ze jeugdjournaal vanaf 7 jaar en tja de jongste dus wat eerder omdat hij toch ook rondliep op dat tijdstip.

De oudste nu 11 jaar kijkt nu naar het 20.00 uur journaal met 1 van ons. De andere kinderen liggen dan op bed.

Evelien

Hier een zesjarige

Onze twee jongens kijken al een tijdje samen Klokhuis en Jeugdjournaal. Oudste is negen en de jongste zes. Ik heb bij beiden nooit gemerkt dat ze door het kijken naar het Jeugdjournaal moeilijker inslapen of dat ze 'last' hebben van het nieuws. Ik vind het wel erg leuk om te merken dat ze echt op de hoogte zijn wat er zoals speelt in de wereld.

groetjes van Purk

Hendrika64

Hendrika64

14-10-2009 om 11:37

Jeugdjournaal vanaf groep 3

Mijn twee dochters kijken vanaf groep 3 naar het klokhuis en jeugdjournaal samen met mij of hun vader. We kunnen dan inspelen op de gebeurtenissen op tv. Ik heb nooit gemerkt dat ze moeilijker inslapen of angstiger worden.

Mathilde

Mathilde

15-10-2009 om 13:20

Hier nog lang niet

Oudste is zes en zit in groep drie, maar die mag van mij voorlopig geen Jeugdjournaal kijken. Ze is nogal gevoelig, snel bang en betrekt alles op zichzelf. Ik mik op een jaar of tien. Tot die tijd mag ze meekijken in de krant, die plaatjes zijn vaak al schokkend genoeg (hele erge sla ik over).
Mathilde

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.