Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

04-07-2011 om 20:27

Jongens die zonder toestemming een telefoonkaart kopen bij de kruidvat

Ik kwam er gisteren achter dat mijn 2 jongens een telefoonkaart bij de Kruidvat hebben gekocht.
Ze hebben dit al heel lang. Ze hebben dit in een telefoon gestopt die over was. Ze hebben dit gekocht zonder dat wij het wisten.
Wat zouden jullie in zo'n geval doen.
De oudste, 11 jaar, krijgt een mobiele telefoon als hij naar de hogere school gaat. Wij vinden het nu niet nodig dat hij een mobiel heeft.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

04-07-2011 om 20:46

Nou, niks

Daar zou ik zelf niks mee doen.

Puck

Puck

04-07-2011 om 21:25

Wat zou je daarmee willen

Teruggaan naar het Kruidvat? Jongens straffen?
Zeker als het al lang geleden is gebeurd dan zou ik het laten bij "foei, niet meer doen"

En het beltegoed is nog steeds niet op?

Dan zou ik ze een compliment geven voor hun zuinigheid, en ze vooral aanraden zo door te gaan.

Creeatief

Vind het eigenlijk wel creatief van ze Maar goed, ze hadden dus geld en hebben nooit de boodschap gekregen "geen telefoonkaart kopen." Zou er ook niks mee doen maar wel even uitlegen wat jij daar van vind.

Jij vindt dat

maar zij blijkbaar niet, want ze hebben dit gewoon gedaan van hun eigen geld.

Kijk als jij een heel duidelijke afspraak hebt gemaakt met ze en het stiekem toch hebben gedaan kan je een relaas over vertrouwen, samen leven, op elkaar kunnen bouwen etc etc afsteken. Maar afpakken en de boel terug draaien niet, dat werkt niet. Je moet nu afspraken maken met ze over het gebruik en waar en wat ze ermee willen doen.

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2011 om 07:05

Inderdaad

Eens met manda en anderen. Daarbij, ik heb liever dat ze een telefoonkaart kopen dan snoep en energydrinks...

Maylise

Maylise

05-07-2011 om 11:49

Als de jongens niet wisten dat ze een telefoonkaart mochten kopen dan kan je het ze verder niet aanrekenen. Tenzij de regel bij jullie is ze dat ze het altijd moet melden voor ze wat kopen.

Wisten ze wel dat het niet mocht dan zou ik zelf waarschijnlijk de telefoon met kaart afnemen. Ze hebben dat tenslotte gekocht terwijl ze wisten dat het niet mocht.

Daarnaast zou ik een goed gesprek met ze aangaan over waarom het niet mocht en over vertrouwen.

Overigens vind ik zelf een telefoonkaart redelijk onschuldig. Mijn kinderen zouden dat best mogen kopen. Echter als jij hebt gezegd dat het niet mag dan is dat zo en dan hebben ze zich er aan te houden.

Maylise

Puck

Puck

06-07-2011 om 20:14

En? jm?

Je hebt nu een heleboel meningen gelezen, maar wat vond je er nu eigenlijk zelf van en wat wil je er nog mee? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.