Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Juf groep 5 onredelijk streng


Dweedledee schreef op 02-10-2023 om 19:56:

[..]


Types zoals TO (en haar kliek) zorgen ervoor, dat sommige mensen niet meer voor het onderwijs kiezen.


Al die stuurlui ouders, die het allemaal beter weten vanaf de wal. Lijkt me echt dodelijk vermoeiend.

Precies. Je zou een team met de juf moeten zijn in plaats van de tegenstander. Het wordt nu opgeblazen zonder de juf gesproken te hebben. Zo zonde. 


Dweedledee schreef op 02-10-2023 om 19:56:

[..]


Types zoals TO (en haar kliek) zorgen ervoor, dat sommige mensen niet meer voor het onderwijs kiezen.


Al die stuurlui ouders, die het allemaal beter weten vanaf de wal. Lijkt me echt dodelijk vermoeiend.

Er zijn ook leerkrachten die het echt niet goed doen.  Lijkt me toch dat je in iedwr geval je vragen mag stellen.  Types zoals jij zorgen ervoor dat misstanden in het onderwijs niet bespreekbaar gemaakt kunnen worden. 

Zou Baloutje nog reageren?

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 20:03:

[..]

Er zijn ook leerkrachten die het echt niet goed doen. Lijkt me toch dat je in iedwr geval je vragen mag stellen. Types zoals jij zorgen ervoor dat misstanden in het onderwijs niet bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

Natuurlijk mag TO vragen stellen! Dat zegt iedereen hier ook maar de TO van toon is niet open maar veroordelend zonder dat ze de juf gesproken heeft. 

Er is geen nog geen sprake van misstanden  maar van een kind en een moeder die de juf te streng vinden. 

En zoals ik al eerder op dit forum gezegd heb, past een aanpak van een leerkracht niet 100% bij ieder kind. Dat kan. Dan past de juf van groep 3 beter bij Jantje en de meester van groep 4 beter bij Klaasje. Dus er zit wel eens een jaar tussen dat het minder klikt. Dat is ook leerzaam voor een kind. Ieder mens is anders.

Laat de juf in haar waarde, sta achter haar naar je kind toe. Wees kritisch als je twijfels hebt maar bespreek dat op school. 

 

Mijn zoon is KONING en dat zal ik haar duidelijk maken OOK

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 20:03:

[..]

Er zijn ook leerkrachten die het echt niet goed doen. Lijkt me toch dat je in iedwr geval je vragen mag stellen. Types zoals jij zorgen ervoor dat misstanden in het onderwijs niet bespreekbaar gemaakt kunnen worden.


Leer beter lezen. 
Of lees de reactie van Alhambra even.

Dweedledee schreef op 02-10-2023 om 22:09:

[..]


Leer beter lezen.
Of lees de reactie van Alhambra even.

Ik kan prima lezen. Ik lees jouw sarcastische reactie precies zoals hij bedoeld is. 

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 22:16:

[..]

Ik kan prima lezen. Ik lees jouw sarcastische reactie precies zoals hij bedoeld is.

Ik ben wel benieuwd wat jij precies hebt gelezen, waardoor jij de conclusie kan trekken dat “types zoals ik” ervoor zorgen dat misstanden in het onderwijs niet meer bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

Nogal een aantijging.

Ik heb trouwens een achtergrond in het onderwijs, dus ik weet dondersgoed waar ik het over heb. 

LydiaDietz schreef op 01-10-2023 om 17:13:

Oef! Week 4 van het nieuwe schooljaar. Kinderen zitten lekker in de stormingfase. Groep 5 is bij uitstek de groep waarin Kinderen feilloos doorhebben dat ouders gaan steigeren als je bepaalde dingen over school en juf vertelt.

Je kan nog niks zeggen over de aanpak van juf en of deze werkt. Het is nu eenmaal niet zo dat je met 1 x foei zeggen klaar bent.
Juf zal anders zijn dan vorige juf of meester, strenger zijn, en daarmee in eerste instantie minder leuk. Ze zal haar redenen hebben.

En ik denk echt dat je op dit moment in je handen mag knijpen dat je een ervaren leerkracht voor de groep hebt staan die niet bang is om grenzen te stellen. Jaag haar vooral weg. De scholen staan te springen om haar aan te stellen.

Precies. Gouden weken, die eerste weken. Je kunt altijd nog de teugels laten vieren, later in het schooljaar. Andersom is veel moeilijker.

Dweedledee schreef op 02-10-2023 om 22:22:

[..]

Ik ben wel benieuwd wat jij precies hebt gelezen, waardoor jij de conclusie kan trekken dat “types zoals ik” ervoor zorgen dat misstanden in het onderwijs niet meer bespreekbaar gemaakt kunnen worden.

Nogal een aantijging.

Ik heb trouwens een achtergrond in het onderwijs, dus ik weet dondersgoed waar ik het over heb.

Als jij zegt dat types zoals to ervoor zorgen dat mensen niet meer voor het onderwijs kiezen en dan nog een lullige opmerking erachteraan, geen je weinig ruimte voor een ktitische noot. En mensen voelen die ruimte dan ook niet.  Misschien wel juist omdat hij uit het onderwijs komt ben je niet zo objectief.  


Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 22:58:

[..]

Als jij zegt dat types zoals to ervoor zorgen dat mensen niet meer voor het onderwijs kiezen en dan nog een lullige opmerking erachteraan, geen je weinig ruimte voor een ktitische noot. En mensen voelen die ruimte dan ook niet. Misschien wel juist omdat hij uit het onderwijs komt ben je niet zo objectief.


Misschien moet je gewoon niet zo overdrijven. 

Dweedledee schreef op 02-10-2023 om 23:10:

[..]

Misschien moet je gewoon niet zo overdrijven.

Mischien. Of misschien jij niet.  

Kimdekim schreef op 02-10-2023 om 23:15:

[..]

Mischien. Of misschien jij niet.


Ik benoem een feit. Het is een feit dat een groot deel van de docenten en leraren, klaar zijn met het gedrag van sommige ouders. En dat dit effect heeft op het aantal mensen dat voor de klas staat, of wil blijven staan. 

Jij vond het blijkbaar nodig om het persoonlijk te maken. En dat zegt alles over jou en precies niets over mij. 

En aangezien lezen blijkbaar niet een forte van je is; ik zei dat ouders zoals TO daarvoor zorgen. Dus ouders die eerst van allerlei conclusies trekken, al dan niet gezamenlijk, het been al half gestrekt, alvorens ze met de juf gaan praten. 
Ik juich het juist toe dat ouders hun zorgen kenbaar maken, maar dan wel meteen bij het onderwijzend personeel. Lijkt me overigens niet meer dan logisch.

Dus dat gelul dat er “geen ruimte is”, is dus overdreven, nav mijn berichten. Dat maak je er zelf van. En wederom zegt dat vooral iets over jou. 

Koko67 schreef op 02-10-2023 om 20:03:

Zou Baloutje nog reageren?

Zou dat zin hebben? 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.