Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Juf groep 5 onredelijk streng


Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 12:45:

[..]

TO heeft toch nog geen woord gewisseld met de juf?

Dat lijkt mij ook stap 1 ja

Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 12:44:

[..]

Nou snap ik hem even niet. Dat dossier is toch gewoon digitaal? Als je hem in een mapje krijgt is dat digitale dossier toch gewoon net uitgeprint?

Ja, zo hoort dat maar dat is door mij niet te controleren, natuurlijk. Ik kreeg inderdaad iets uitgeprint, drie keer dezelfde brief (mijn eigen nog wel) in een map.

Hoe het digitaal geregeld is, wat de eisen zijn enzo.. geen idee. Kan mij voorstellen dat scholen niet willen dat je toegang tot het dossiersysteem hebt en daarom eea op een sticky zetten of uitprinten. Als er sprake is van ontevreden ouders dan kan ik me nog indenken dat je het zeker niet digitaal wil meegeven. Je hebt recht om in te kijken.

En of dat dan alles is wat je uitgeprint in je handen krijgt (ik wist wel zeker van niet) of niet, is niet door mij als ouder te bewijzen. Wel aannemelijk te maken, maar niet te bewijzen. 

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-10-2023 om 13:11:

[..]

Ja, zo hoort dat maar dat is door mij niet te controleren, natuurlijk. Ik kreeg inderdaad iets uitgeprint, drie keer dezelfde brief (mijn eigen nog wel) in een map.

Hoe het digitaal geregeld is, wat de eisen zijn enzo.. geen idee. Kan mij voorstellen dat scholen niet willen dat je toegang tot het dossiersysteem hebt en daarom eea op een sticky zetten of uitprinten. Als er sprake is van ontevreden ouders dan kan ik me nog indenken dat je het zeker niet digitaal wil meegeven. Je hebt recht om in te kijken.

En of dat dan alles is wat je uitgeprint in je handen krijgt (ik wist wel zeker van niet) of niet, is niet door mij als ouder te bewijzen. Wel aannemelijk te maken, maar niet te bewijzen.

Huh?

Dat staat gewoon op school in het leerlingvolgsysteem, dat is digitaal. Daar kunnen ouders niet in hoor.

Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 13:19:

[..]

Huh?

Dat staat gewoon op school in het leerlingvolgsysteem, dat is digitaal. Daar kunnen ouders niet in hoor.

Nee, dat zeg ik toch ook? 

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-10-2023 om 13:20:

[..]

Nee, dat zeg ik toch ook?

Dan snap ik nog steeds niet zo goed waarom je zo over de zeik was dat je een uitdraai hebt gekregen. Alsof je had verwacht dat er allemaal ordners met verslagen in een kast stonden ofzo. 

Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 13:24:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet zo goed waarom je zo over de zeik was dat je een uitdraai hebt gekregen. Alsof je had verwacht dat er allemaal ordners met verslagen in een kast stonden ofzo.

Volgens mij was ze boos omdat ze overduidelijk niet het complete dossier had gekregen. Scholen staan niet boven de wet.

Daglichtlamp schreef op 04-10-2023 om 13:30:

[..]

Volgens mij was ze boos omdat ze overduidelijk niet het complete dossier had gekregen. Scholen staan niet boven de wet.

Nee, maar daar vroeg ik dus naar. Dat er op precies dezelfde scheve plekken gaatjes zitten zegt dus helemaal niks. Dat er naast een eigen brief verder helemaal niks in zit daarentegen wellicht wel. 

Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 13:24:

[..]

Dan snap ik nog steeds niet zo goed waarom je zo over de zeik was dat je een uitdraai hebt gekregen. Alsof je had verwacht dat er allemaal ordners met verslagen in een kast stonden ofzo.

Ik kreeg geen uitdraai van het hele dossier. Als je anderhalf jaar met school aan het praten bent en OCO komt erbij dan bestaat het niet dat het hele dossier bestaat uit mijn eigen mail, 3x dezelfde kopie. 

Als juf is je taak niet om leuk te zijn, maar om kinderen iets te leren. Als ouder is het ook niet je taak om leuk te zijn, maar om een zelfstandig, zelfredzaam en verantwoordelijk individu af te leveren aan de maatschappij. 

Desondanks is het ook niet de bedoeling dat kinderen bang zijn voor hun leerkracht en elke dag buikpijn hebben als ze naar school moeten. Als ze zich niet veilig voelen, leren ze niks. Dan zijn ze continu bezig met op hun gedrag te letten en dat ze de leerkracht niet boos maken, niet zo zeer met de stof. 

Toch heeft elke docent wel een beetje zijn eigen allergie qua geluiden/bewegingen.
Ik geef sporttraining en ik heb wel eens kinderen die dan gekke dansjes gaan maken of staan zwaaien tijdens de uitleg of dingen half gaan voordoen terwijl ik dat niet vraag. Ik vind dat enorm irritant, want het leidt mij af, maar ook de rest van de groep. Als je een spreekbeurt geeft en iemand zit heel de tijd te zwaaien en gek te doen leidt dat ook af, ook al maak je geen geluid. Ik trek dat echt heel slecht en er zijn kinderen die dat niet snappen, maar dat is dan jammer voor ze.

MamaE schreef op 04-10-2023 om 14:17:

Als juf is je taak niet om leuk te zijn, maar om kinderen iets te leren. Als ouder is het ook niet je taak om leuk te zijn, maar om een zelfstandig, zelfredzaam en verantwoordelijk individu af te leveren aan de maatschappij. 

liever wel. Kinderen werken graag voor een fijne leerkracht. 

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-10-2023 om 14:20:

[..]

liever wel. Kinderen werken graag voor een fijne leerkracht.

Dat staat in haar volgende paragraaf. 

Mevrouw75 schreef op 04-10-2023 om 14:21:

[..]

Dat staat in haar volgende paragraaf.

Zeg, juf, ben jij aan het verbeteren geslagen?

School zou niet hoeven op te voeden dat vind ik niet de taak van school. Een band met de klas, fijne sfeer in de klas, dat wel omdat kinderen nu eenmaal graag hard werken voor een fijne leerkracht. En in de volgende paragraaf staat dat niet

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-10-2023 om 14:25:

[..]

Zeg, juf, ben jij aan het verbeteren geslagen?

School zou niet hoeven op te voeden dat vind ik niet de taak van school. Een band met de klas, fijne sfeer in de klas, dat wel omdat kinderen nu eenmaal graag hard werken voor een fijne leerkracht. En in de volgende paragraaf staat dat niet

Tuurlijk is dat fijn, maar als het een keer niet klikt tussen een kind en de leerkracht, dan kan dat. Niet iedereen heeft dezelfde voorkeuren. 

Leuk zijn is niet je hoofddoel. Het hoofddoel van onderwijs is dat kinderen dingen leren. Ik ben als moeder ook niet altijd leuk. Dat ligt soms aan mij en soms aan mijn kind. 
Natuurlijk is leuke dingen doen en ja zeggen veel leuker en makkelijker, maar dat kan niet altijd en dat is ook niet in het belang van mijn kind.

Bloemenaandewaterkant schreef op 04-10-2023 om 14:25:

[..]

Zeg, juf, ben jij aan het verbeteren geslagen?

School zou niet hoeven op te voeden dat vind ik niet de taak van school. Een band met de klas, fijne sfeer in de klas, dat wel omdat kinderen nu eenmaal graag hard werken voor een fijne leerkracht. En in de volgende paragraaf staat dat niet

Ik stel thuisonderwijs voor, geen gezeur meer met leerkrachten en al dan niet gestraft worden, lekker aan de ouders overlaten. Ik denk dat ze binnen de kortste keren smeken of hun kinderen weer naar school mogen. En dan denk ik even terug aan 2020

Philou schreef op 04-10-2023 om 13:40:

[..]

Ik kreeg geen uitdraai van het hele dossier. Als je anderhalf jaar met school aan het praten bent en OCO komt erbij dan bestaat het niet dat het hele dossier bestaat uit mijn eigen mail, 3x dezelfde kopie.

Wat zei school toen je bovenstaande verwoordde?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.