sas-1982
09-09-2025 om 18:06
Juf vergeet zoon van 7 jaar
Vandaag heeft de juf van mij zoon vergeten dat hij op de gang stond voor straf. Na de middagpauze ging de juf voorlezen. Blijkbaar vond mijn zoon her verhaal niet interessant en ging hij irritant moter geluiden maken. Juf waarscuwde hem maar ging toch door. En werd hij dus voor straf naar de gang gestuurd. Toen aan het einde van de dag de bel ging stond mijn zoon er nog. En de juf had pas toen in de gaten dat hij erg nog stond. Ze zei wel sorry tegen hem.
Mijn buurvrouw haalde mijn zoon van school omdat ik nog op mijn werk was. Buurvrouw geloofde het niet maar haar dochter die bij mijn zoon in de klas zit bevestigende het ook. Heb nog zelf niks van de juf gehoord wat ik wel vreemd vind. Moet ik nog zelf contact met haar opnemen of teach afwachten?

Citroengraag
09-09-2025 om 19:51
Zeldzaam ben ik het met je eens Nick90, maar hierin zeker wel. En het schooljaar is net begonnen, als zoiets als zevenjarige je overkomt ben je de rest van het jaar de held van de klas. Het opperboefje waar je tegenop kijkt.

Kimdekim
09-09-2025 om 19:51
Bij mij staat of valt het met de tijd die zijn daadwerkelijk op de gang heeft doorgebracht. Is dat 3 uur vind ik het wat anders dan 20 minuten.

duizel
09-09-2025 om 19:53
Nick90 schreef op 09-09-2025 om 19:50:
[..]
Het kind is vervelend en verstoort het voorlezen en dan moet de juf investeren in een goede vertrouwensbasis?? Ze heeft een hele klas die ze moet begeleiden hè? Ze is het kind vergeten, heeft daarvoor sorry gezegd, kind was veilig in de school, het zal heus geen uren hebben geduurd en zoon ziet zelf ook in dat het niet slim is om de boel te verstoren, niks aan de hand dus.
Ik ben het ermee eens dat je er eigenlijk geen punt van hoeft te maken als kind er geen last van heeft gehad. Ik denk wel dat het lang geduurd heeft. Hier is het nog tussen de 2 en 2,5 uur school na de lunch. Dat is wel een extreem gevolg van kletsen tijdens het voorlezen.

Kampeerder
09-09-2025 om 20:13
duizel schreef op 09-09-2025 om 19:53:
[..]
Ik ben het ermee eens dat je er eigenlijk geen punt van hoeft te maken als kind er geen last van heeft gehad. Ik denk wel dat het lang geduurd heeft. Hier is het nog tussen de 2 en 2,5 uur school na de lunch. Dat is wel een extreem gevolg van kletsen tijdens het voorlezen.
Dit!
Voor het stelen van een pakje kauwgom hoef je ook geen jaar de cel in.

Nick90
09-09-2025 om 20:20
duizel schreef op 09-09-2025 om 19:53:
[..]
Ja hij heeft er niks aan overgehouden, iets vergeten is menselijk, er is al sorry gezegd, tis me niet duidelijk of kind ook sorry heeft gezegd maar niks om een big deal van te maken. Je zou er evt nog een opvoedkundig lesje van kunnen maken voor je kind.

rionyriony
09-09-2025 om 21:11
Hopelijk heeft het wegsturen uit de groep indruk op hem gemaakt en vond hij het geen fijne ervaring.

Promethium
09-09-2025 om 21:21
Dit is natuurlijk niet handig van de juf, maar heel menselijk. Ik ben als leerkracht ook weleens een leerling vergeten. Gelukkig niet de hele middag, maar het had mij zó kunnen overkomen, vaak werd ik gered door leerlingen die vroegen of Pietje niet allang terug had moeten komen.
De juf heeft al sorry gezegd en zal zich er heus bewust van zijn dat dit echt niet handig is, zeker niet voor de band met het kind.
Ik zou zeggen, kijk hoe je kind morgen uit school komt en mocht er dan nog wat van wrok tegenover de juf zijn, schiet de juf dan even aan om te kijken hoe jullie de band samen weer kunnen herstellen.

Jorni
09-09-2025 om 22:40
Een cruciaal detail dat we nu niet weten, vind ik de tijd dat zoon van TO op de gang heeft gestaan. Is dat bijvoorbeeld een paar uur geweest dan vind ik dat wel een kwalijke zaak en ik zou de juf er wel op aanspreken en ervan uitgaan dat ze de excuses nog een keer duidelijk aanbiedt aan zoon. Is het niet heel lang geweest dan zou ik het laten, tenzij kind er last van zou hebben.

Annaniem2023
09-09-2025 om 22:48
Kampeerder schreef op 09-09-2025 om 18:57:
[..]
Klopt maar toen zat dit kind waarschijnlijk vrij hoog in zijn emotie. Ik zou verwachten dat de leerkracht morgen weer nog even op terugkomt gewoon om de dag met goed vertrouwen te starten. Misschien ook een afspraak te maken met de hele klas.
Je trekt nogal wat conclusies. Zoon zit hoog in emoties, zoon is vertrouwen kwijt. Maar de TO schrijft dat allemaal niet, later schrijft ze zelfs dat zoon er rustig onder is. Die heeft vast gewoon lekker op de gang gespeeld in zijn eentje, hij is vast niet getraumatiseerd.

MMcGonagall
09-09-2025 om 23:34
Dat kind heeft al een grote straf gehad voor een klein vergrijpje, zeker voor een 7-jarig ventje! Die zou van mij dus echt geen excuses hoeven aan te bieden. Juf wel en dat heeft ze dan ook terecht gedaan. Klaar, nooit meer doen (juf dan, kind zal het vast nog wel een keer doen).

troelahoep
10-09-2025 om 00:07
Ach, als het zoontje van TO er niet zo mee zit zou ik hem ook niks aanpraten.
mijn kind is toen hij een jaar of 6 was een keer vergeten op een kinderfeestje. Alle kinderen werden thuis gebracht en mijn zoon bleef alleen achter in het feesthuis....duurde wel zeker 20 minuten voor ze erachter waren. Die moeder voelde zich enorm schuldig - 10 jaar later heeft ze het er nog over, maar zoon had het helemaal niet zo erg gevonden. Hij had het heus wel gemerkt maar was lekker gaan spelen.

Agen
10-09-2025 om 00:47
Nick90 schreef op 09-09-2025 om 19:50:
[..]
Het kind is vervelend en verstoort het voorlezen en dan moet de juf investeren in een goede vertrouwensbasis?? Ze heeft een hele klas die ze moet begeleiden hè? Ze is het kind vergeten, heeft daarvoor sorry gezegd, kind was veilig in de school, het zal heus geen uren hebben geduurd en zoon ziet zelf ook in dat het niet slim is om de boel te verstoren, niks aan de hand dus.
Als dat voorlezen direct na de pauze was, zou het best eens kunnen dat dat wel zo was, en dan zou ik dat toch wel heel kwalijk vinden, en er een gesprek met de juf over willen hebben. Een leerling een dagdeel lang vergeten, als dat gebeurd is, vind ik toch wel wat ernstiger dan ‘foutje, kan gebeuren’.

absor
10-09-2025 om 06:14
iedereen maakt op zijn werk toch weleens een fout of vergeet weleens wat????
dat is toch super begrijpelijk? Is werkelijk niemand hier zijn eigen kind weleens vergeten naar bed te sturen bijv? Of te laten douchen of op zijn werk wat vergeten?
Ik werk in de zorg en ja een fout kan grote gevolgen hebben. Ja dat realiseer me ik continu maar helaas, ook in ben weleens iemand zijn medicatie vergeten bijvoorbeeld.
De juf heeft sorry gezegd, kind lijkt niet getraumatiseerd. Juf is dus het meest geschrokken en heeft geleerd het niet snel weer te doen (maar kan best nog eens gebeuren) einde verhaal.

Kampeerder
10-09-2025 om 06:29
Annaniem2023 schreef op 09-09-2025 om 22:48:
[..]
Je trekt nogal wat conclusies. Zoon zit hoog in emoties, zoon is vertrouwen kwijt. Maar de TO schrijft dat allemaal niet, later schrijft ze zelfs dat zoon er rustig onder is. Die heeft vast gewoon lekker op de gang gespeeld in zijn eentje, hij is vast niet getraumatiseerd.
Dat vertrouwen kwijt zijn, zal zijn heus niet zo uitspreken. Juist als hij er erg onverschillig onder is zou mij dat zorgen baren voor de band tussen hem en de leerkracht.