Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pien

Pien

23-06-2011 om 22:57

Kado meisje 8 jaar

Schaam me een beetje, want dochter lijkt alles te hebben wat ze begeert. En nu dus meer, want verjaardag komt eraan
Maar weet het echt niet meer, wat ik haar moet kopen. Speelgoed heeft ze zat op, en ze speelt er nog zo weinig mee dat bijkopen echt zonde is. Iets voor kamer is niet handig, we gaan tzt verhuizen en kan beter wachten tot. (heeft nu nog geen eigen kamer) Een echte hobby heeft ze eigenlijk niet. Doet vanalles en nog wat. Tekent wel graag maar die spullen krijgt ze altijd al wel. Spelletjes hebben we meer dan genoeg. Boeken heeft ze ook meer dan genoeg, en eigenlijk leest ze niet zo graag. Luisterboeken hebben we al veel, buitenspeelgoed etc.
Heb het gevoel dat ze een beetje tussen twee werelden zit; niet meer veel echt spelen (wel nog spelen maar niet meer zo met speelgoed, meer rollenspel, buitenspelen etc) maar ook nog te jong voor de rest zeg maar. Maar cd speler heeft ze ook al, met muziek is ze bezig maar nog niet echt heel erg, mp3 speler heeft ze. Verder is ze veel bezig op computer. Maar spelletjes voor op de ds heeft ze ook zat op. Het allerenigste dat ik kan bedenken is iets als een dansspel voor x box. Maar vraag me af of het wel echt leuk is, en daarbij, dochter is nogal een fladder, die is ergens een dag enbthousiast mee bezig en dan hup weer op naar het volgende. Daar vind ik zo'n spel ook erg duur voor. En eigenlijk danst ze zo ook wel, vraag me af of zo'n spel echt iets toevoegt.
Ik denk er al weken over na, maar kan echt niets leuks bedenken. Misschien heeft er nog iemand een leuk orgineel idee? Dochter geeft niet zo om bezit, dus spulletjes voor de mooi of te bewaren zijn aan haar ook niet zo besteed.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Speciale dag?

Voor onze oudste doen wij een speciale zoondag. Hij mag een activiteit kiezen (binnen ons budget) en met wie hij dat wil doen. Dit keer wordt dat Artis met papa. Nu hebben wij 4 kinderen, dus een 1op1 uitje is dan heel groot. Misschien is dat iets voor je dochter?

Karaoke cd-speler?

Toen ze hier rond die leeftijd waren speelden ze veel met hun karaoke-c.d-speler. Is dat wat? Wat simpelere dan een sing-alone van de x-box (of hoe die daar ook heten). Een c.d. speler waarbij je de zang van willekeurig welke muziek-cd kan uitschakelen(of alleen heel zacht zetten) en waar een microfoon in zit en dan is i.p.v. de zang jouw stem te horen op hetzelfde volume. Er zitten ook wat speciale effecten op, zoals een echo enzo.
Hier hebben ze er alle twee intensief mee gespeeld, ook was het altijd een hit bij vriendinnetjes enzo.
En voordeel is het kan op hun eigen kamer, lekker in privecy. Is voor meiden ook prettig, kun je ook lekker vals zingen en raar dansen zonder dat iedereen meekijkt.En is simpel mee te verhuizen naar haar nieuwe kamer. Tenminste ik ga er maar even van uit dat de x-box in de woonkamer/gezamelijk kamer staat?
Wij hebben ook zing en dansspelen op de Wii, maar de meezing-dvd-speler was gewoon 'anders'. Op de Wii is het meer een spel waarbij je punten kan halen en kan winnen en verliezen enzo. Het hele idee is anders.
Ook denk ik aan een bureau, dat je toezegt of voor mij part al uitzoekt en pas koopt als jullie verhuizen. Dan heb je ook meteen mogelijkheid om b.v. een bureaustoel aan te schaffen, bakjes voor op het bureau (voor paperclips, punaise's, pennen etc.)
groeten albana

Yvonne

Yvonne

24-06-2011 om 11:43

Fotocamera

Misschieen een fotocamera, kan ze zelf foto's maken en daarna leuk bewerken op de pc.

Optuthoek

Ik weet niet of ze houdt van optutten, maar onze dochters zijn helemaal blij met hun optuthoek in hun eigen kamer: mooie spiegel met barokke rand, diverse mooie haken ernaast om allerlei kettingen, sjaals en tasjes aan te hangen en wat daarnaast twee plankjes waarop alle make-up spulletjes, oorbellen etc. staan in mooie doosjes.
Speciale dag zoals Jons schreef lijkt me ook erg leuk!

Oeps

lees nu pas dat je gaat verhuizen en niets voor haar kamer zoekt....sorry!!

Yaron

Yaron

24-06-2011 om 15:03

Éénwieler?

Hier in de buurt zie ik veel meiden op een éénwieler, een wave-board is bij zoon van 9 al een jaar een succes.

Kobalt

Kobalt

24-06-2011 om 15:14

Euhm

Bak- en kookspullen (daar kun je helemaal los mee gaan. Tegenwoordig zijn er erg leuke vormpjes, versierdingen, enzovoort te koop.
Klei die hard wordt en die je kunt verven.
Gipsgieten.
Een abonnement op een tijdschrift.
Breinaalden en wol, waarna je haar leert breien.
Badspullen (lekker badschuim, rare zeepjes en dergelijke)
Mooie sierradendoos
Toilettas met benodigdheden
Make-up (nagellak vond mijn dochter toen heel erg leuk)
Spullen om zelf sieraden te maken.
Scoobiedoo touwtjes.
Leuke tas voor sport of school
Fietsaccesoires

En tot slot, mijn dochter had toen ook nog geen eigen kamer, en die was echt heel erg blij, toen ze van ons een afsluitbare kast met een sleutel kreeg. Gewoon het idee dat je een plekje hebt, waar je iets op kan bergen en dat niemand er dan bij kan, dat vond ze heerlijk.

Kobalt

Kobalt

24-06-2011 om 15:16

Nog een nabrander

Een huisdier?

Pien

Pien

25-06-2011 om 00:44

Leuk!

Wat een leuke ideeën!
Huisdier, haha, zou ik het liefst doen. Maar we wonen klein en druk-druk, willen eigenlijk wachten tot na verhuizing. (wel cavia's nu) Maar verhuizing kan nog wel even op zich laten wachten, moeten eerst nog huis verkopen etc. Dus iets toezeggen wil ik nog niet doen, tenminste niet op deze leeftijd. Lijkt me niet zo leuk als je met 8 een jaar ofzo op je kado moet wachten. (vindt zij misschien niet zo'n probleem, misschien meer ik)
Waveboard heeft ze, voor een éénwieler is ze net niet avontuurlijk genoeg, en veel meidengedoe heeft ze eigenlijk al gekregen de afgelopen jaren, niet alleen van ons, maar ze stikt er bijna in. Camera daar is ze nog net wat te slordig en onhandig voor, gaat vast snel stuk.
Vind een dagje uit en de karaoke beiden erg leuk, zie daar wel wat in! Nu nog kiezen.

Tineke

Tineke

25-06-2011 om 09:49

Dagje uit, nachtje uit

Een nachtje bij de dolfijnen slapen (dolfinarium) is een onvergetelijk kado!

Een bedrag om kleren te kopen

die ze dan helemaal zelf mag uitzoeken.

Pien

Pien

26-06-2011 om 22:38

Ooohh!

Zag het te laat, die dolfijnen, wist niet dat dat kon, lijkt me iid geweldig! Maar heb al een karaoke set gekocht, zal ze vast heel leuk vinden. Houdt wel erg van meezingen.
Kleren, nee, helaas, krijg haar niet mee naar de stad gesleept niet eens. (heeft dus nog maar weinig nu haha) Geeft wel om kleren maar niet meer zoveel. Lijkt een beetje voorbij. Zou ik haar dus zeker geen plezier mee doen. Voorheen deed ik er nog weleens wat van kleren bij, maar dat niet eens meer dit jaar. Zal vast weer veranderen...

Uh....

Is het zo'n karaoke set met een cdtje erbij?

Onlangs was ik erbij toen een kind dat kado kreeg en op de meezingcd stonden de volgende nummers:

De Vlieger van Andre Hazes, Maar vanavond heb ik hoofdpijn, hepie en hepie enz. Beetje onzin cd, want die kids kenden geen enkel nummer Maar de volwassenen hadden des te meer lol ermee...

Karaoke set

Wij hebben een karaoke set waar je elke willekeurig cd ook in kan doen. Je kan er zo naar luisteren (zoals een cd speler) maar je kan er ook de zang op weg draaien en dan dus meezingen. Of (dat is vaak mooier,zeker bij beginnende zangeressen) de zang 'zacht' draaien. En hij kan op tv met van die speciale karaoke cd's (die ze b.v. bij de intertoys of wibra hebben voor zeer laag bedrag) en dan krijg je de tekst op t.v en daar staat de zang al niet op de c.d..
Dat laatste (tekst op t.v. dus) werd hier maar minimaal gebruikt. Dat gewoon meezingen vonden ze veel leuker.Met tophits kennen ze toch zo de tekst uit het hoofd. Die andere variant (tekst op t.v.) is vooral leuk voor b.v. een feestje ofzo of in een groepje.
groeten albana

Pien

Pien

28-06-2011 om 16:31

Hahaha karaoke set

Zei ik al dat ik een moeilijk meisje had? Karaoke set vond ze dus NIET leuk. Wel leuk, zei ze beleefd, maar niet leuk genoeg. Ze zei niets hoor, beleefd dank je wel, maar ik zag dat ze teleurgesteld was en heb doorgevraagd.
Gelukkig vond ze de stokjes voor nintendo (en dat soort dingetjes) die erbij waren wél leuk haha.
Nuja, vroeg het ook niet voor niets hier, bedenk ik me nu. Ik wist het dus echt niet dit jaar. We zien wel, wat we voor het geld gaan doen na ruilen! (jammer, leek me wel leuk dat zingen!)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.