Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Pelle

Pelle

02-10-2009 om 08:35

Kadootjes die je aangenaam verrassen (voor de kinderen)

Welk kadootje voor de kinderen heeft jou nou aangenaam verrast? Waarvan je dacht: dat wordt niks of daar speelt mijn kind niet mee?

Bij de intertoys zag ik in de reclame een maand geleden een doos tattoo's die je zelf moest inkleuren. Leek me wel leuk voor jongste. Hij krijgt soms wel eens ergens een tattoo bij en ik heb wel eens een pakje gekocht bij de blokker. Dat pakje van de blokker viel erg tegen, soms bij het 'plakken' ging de tattoo al stuk. Als het dan wel goed zat scheurde het snel en was tie snel lelijk.

Het doosje bevalt enorm goed. Stiften erbij met een fijn puntje en het blijft enorm lang zitten. Te lang volgens zoon want er kan eigenlijk niets meer bij

De doos heet: tattoo's for boys.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Oeps pelle

De bart-smitgids en intertoysgids moesten hier natuurlijk bewaard worden en al doorbladerend kwam ik die tattoo's for boys tegen en het gruwelde me tegemoet. Yuk, van die minigangsta's vol tattoo's. En waarom nu alleen voor jongens? Maar goed, ik val niet in de doelgroep (maar ga ze zeker ook niet aanschaffen voor zoon).
En verder over cadeaus die aangenaam verrassen...dit jaar heb ik voor het eerst ernstig moeite om een cadeau voor zoons verjaardag (wordt 12) te vinden. Ik heb al die oproepjes op het forum om mee te denken nooit begrepen want ik borrel altijd van inspiratie. Behalve nu dus. Zoon speelt al een half jaar niet meer met speelgoed, houdt niet zo van (gezelschaps)spelletjes of lezen, of voetballen/buitenspellen. Eigenlijk is hij gewoon altijd aan het klussen, fietsen opknappen, timmeren, tuinieren etc. Een eigen doe-het-zelfkist is geen optie. Zijn klussen zijn echt "grote-mensen-klussen" waarvoor dus ook normaal gereedschap gebruikt wordt.
Iig krijgt hij een overall en een ps2-spel, en vandaag ga ik kijken voor een startersaquarium. Mag hij zelf tropische visjes uitzoeken. Ik dènk dat DAT een schot in de roos zal zijn. Maar de tijd dringt. Dinsdag is de dag

Sancy

Sancy

02-10-2009 om 09:37

Leuke vraag pelle!

Afgelopen weekend kreeg mijn dochter (10) van haar tante een tijdschrift. Tante had erg getwijfeld of het naar dochter haar smaak zou zijn, gezien haar toch nog jonge leeftijd. Het was een exemplaar van "Hoe overleef ik..." Maar het was een laaiend succes, dochter las het van voor naar achter en weer terug, en een artikel over pesten en gepest worden maakte veel indruk. We hebben nog leuk kunnen kletsen over hoe dat nou in zijn werk gaat, pesten, en wat er tegen te doen valt, en wat je eigen rol erin kan zijn.
Zoon kreeg van zijn zus voor zijn verjaardag (hij werd 8) een mooie poster met daarop de alle castleden van de originele Star Wars (deel IV t/m VI). Hoewel het niet de "star-wars-de-clone-wars"(uiteraard in één ademteug uitgesproken) personages waren, ligt zoon nu iedere avond vanuit zijn bed naar de poster te kijken, weet precies wie iedereen is en bij welk "team" hij hoort, en zegt iedere avond ook (en dat is bijzonder voor hem!) dat zijn zus hem een heel mooi kado heeft gegeven.

Heirthe

Heirthe

02-10-2009 om 09:45

Die doos hebben we hier ook

en was hier ook zo'n succes!
Verder zijn mijn kinderen altijd nog erg blij met bubbeltjesplastic, kunnen ze lekker knappen. En mijn man neemt soms hele grote stukken mee, op de vloer ermee en springen maar

Silone (beetje ot)

Is dát dan geen idee voor jouw zoon: een échte gereedschapkist, met écht gereedschap? Of bedoel je dat al met "doe-het-zelfkist", en is dat geen optie? Ik vond het vroeger fantastisch.

Anneque (ot)

Ja dat bedoelde ik eigenlijk. Elk gereedschap wat hij nodig heeft ligt voorhanden in de garage en gebruikt hij ook. Ik vind het wat dubbel om hetzelfde gereedschap voor hemzelf te kopen en in een kist te stoppen.

En ontopic: soms denk ik hier wel eens, wát een miskoop, maar na een poosje is het weer helemaal in. Zo heb ik de mammoetskelters al een paar keer op marktplaats gehad, maar inmiddels (niet verkocht) worden ze alweer maanden intensief gebruikt. Beste koop ooit is monopoly, speelkaarten, kleden en kussens... en computer

Bastet

Bastet

02-10-2009 om 11:54

Het is geen speelgoed,maar....

Ik heb voor mijn dochter van negen en tas vol spulletjes gehaald om kaarten te maken,en ze kreeg ook het nodige van een lieve vriendin..
En dat doet ze nu erg graag,uren zoet is ze ermee.
Groetjes,bastet

Aso?

jeetje zeg, dus een paar tattoo's is meteen aso?
mijn kinderen, jongens en meisje zijn gek op tattoo's en ik vind het ook leuk staan.

niets aso

Silone - betatoys

Voor je zoon zou je misschien eens kunnen kijken op betatoys.nl. Daar hebben ze van dat echte technische speelgoed, dingen als antquariums, 3D-puzzels en chemiedozen enzovoort.

Alvast gefeleciteerd met je zoons verjaardag dinsdag!

Chris

koentje

koentje

02-10-2009 om 23:27

Mijn inmiddels overleden moeder

kwam toen mijn zoon vier was aanzetten met een pandabeer. Ýer, right, mam' dacht ik nog.Ik slikte maar net in dat hij daar te oud voor was. Panda is inmiddels al jaren knuffelnummer 1 en de pandagekte heeft ook verder toegeslagen; er moest een babypanda bij een pandarugzak en uiteindelijk ook nog een abbonnement op het blad 'panda'. Er wordt nog steeds gespeeld en geknuffeld met panda.... (11 jaar)

Silone

Is een abonnement op een leuk tijdschrift niks? De Kijk, bijvoorbeeld?

Pelle

Hoi,
silone spreekt wel degelijk haar afkeer uit over tattoos hoor.
lezen kan ik wel

Koentje

ah leuk zeg ! Ik vind dat altijd zo schattig als kinderen alles in een thema moeten hebben.

Aangenaam verrast

was zoon door het (kleine) aquarium voor zoetwater-tropische visjes. Inmiddels heeft hij zijn aquarium helemaal ingericht en is het water visontvankelijk. Hij is nu visjes aan het halen met zijn vader. (Ohhhh, dit is het mooiste cadeau óóit!!!).

amk

amk

12-10-2009 om 23:33

Het hondje (beetje anders)

met baterijen dat echt kan blaffen.

Ze heeft het voor haar verjaardag gehad, ik heb er een schurft hekel aan en dat is nog zacht uitgedrukt. En wat doet dochterlief, ze speelt er een uurtje mee, en sindsdien heeft ze 'm bijna niet meer aangeraakt. Alleen als hij in de weg ligt en ze wat anders zoekt.
Mijn dochter heeft mij dus positief verrast.

Top model

Is hier al maandanlang populair bij dochter van 8. Je weet wel, zo'n boekje met voorgedrukte Bratz-achtige meisjes waar je zelf kleren op moet tekenen. Ze is er al weken mee bezig en verzuchtte vanavond "mam, ik kan gewoon niet ophouden met tekenen". En dat terwijl ik het zelf niet zo'n succes vind; Ik ben ooit opgeleid als modeontwerpster en was van jongs af aan altijd poppetjes en kleding aan het tekenen, en zo'n voorgedrukt boek vind ik dus zo'n beetje het toppunt van niet-creativiteit...
Maar goed, zij is er helemaal weg van.

Groeten van Dominica

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.