Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Niny

Niny

17-12-2008 om 12:16

Kadootjes geven op partijtje

Mijn dochter geeft binnenkort een partijtje. Hoe maken we van het kadootje-geven-bij-binnenkomst ook iets leuks? Ze wordt 10.

Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ellen Wouters

Ellen Wouters

17-12-2008 om 13:47

Feest-inflatie

(oprechte verbazing)
Alle kinderen aan tafel met een glaasje fris en iets lekkers. Een voor een de kadootjes overhandigen en uit laten pakken. Elk kadootje wordt bewonderd en de gever wordt bedankt.

Waarom is dat niet leuk genoeg en moet dat nóg leuker gemaakt worden?

Wat een feest-inflatie.

Groet, Ellen

Heidi

Heidi

17-12-2008 om 15:39

Zo vreemd is dat niet hoor...

ik doet dat ook altijd, ballon met naam erin en confetti en elk kind mag een keer in de ballonnentros prikken totdat er geen ballonnen meer over zijn, de naam die op het briefje staat mag zijn of haar kadootje geven.
Of snoep memory, van alles 2 dezelfde snoepjes nemen,plastic beker erover en degene die als 1e dezelfde snoepjes heeft mag als eerste geven.

Waarom zou het niet nog leuker gemaakt mogen worden ?? Het is toch een kinderfeestje ?? Hier vinden ze het altijd erg leuk. Maar mijn kinderen zijn nog onder de 10.

MaximeM

MaximeM

17-12-2008 om 16:11

Bij een partijtje

Hoi,

Bij een partijtje waar alle kinderen op ongeveer dezelfde tijd binnenkomen en die dus allemaal het liefste als eerste hun kadootje willen geven lossen wij het als volgt op; we maken een kring met de jarige in het midden en dan zingen we het liedje net als (1,2,3,4,5,6,7 wie moet ik een kusje geven, maar dat wordt dan wie mag het kadootje geven) en zo verder, jarige blij, kindjes blij, en het feestje is gestart.

Maxime

MaximeM

MaximeM

17-12-2008 om 16:12

Oh ik vergeet wat;

ik ga ervan uit dat iedereen dat spelletje kent, dus de jarige doet zijn ogen dicht en draait rondjes met een uitgestoken arm en wijsvinger. Wie hij aanwijst aan het einde van het liedje is aan de beurt.

Maxime

Al jaren hetzelfde

Jarige op de gang, kadootjes worden verstopt (prullenbak, koelkast, in een la etc.) en dan dmw aanwijzingen met Warm/Koud gevonden door de jarige.
Hier al 15 jaar een succes met diverse kinderen, jongste is 10

Bastet

Bastet

17-12-2008 om 17:34

Nee tihama

Welnee,dat zorgt er gewoon voor dat je zo een half uur gevuld hebt!) Dat is gewoon slim beleid!
Groetjes,Bastet

Hier ook

kadootjes verstopt, was n groot succes. Die houden we erin

Maar moet zeggen, de tip van maxime ga ik ook onthouden.

gula

Katrien

Katrien

17-12-2008 om 21:59

Hier zou dat niet lukken

Een spelletje om de kadootjes te geven, dat zou hier niet lukken. Verjaardagsfeestjes verlopen altijd volgens hetzelfde stramien.

Gast belt aan, ik doe open, roep Dochter die buiten aan het spelen is met de andere kinderen. Dochter komt naar binnen gelopen. Verwelkomt de gast. Gast geeft kado, Dochter zegt "dankuwel" en legt het kado op tafel bij de rest. Beide kinderen verdwijnen in de tuin.

En dat gaat zo tot alle kinderen er zijn.

Kadoos worden pas opengemaakt als het feestje gedaan is en alle kinderen naar huis zijn.

Katrien

Katrien

Kinderen vinden het juist erg leuk te zien of hun kadootje in de smaak valt. Ik vind het toch leuker om het uit te pakken in het bijzijn van de gever. Hier ook meestal een spelletje, of verstoppen van de kadootjes.

Niny

Niny

17-12-2008 om 22:31

Wat een hoop reacties!

Ellen, ik vond je reactie een beetje zuur. Maar misschien heb ik me onduidelijk uitgedrukt. Het gaat mij niet om een Universeel Leuk Feestje, maar gewoon een gezellige manier van de kadootjes uitpakken (dus niet tig vriendinnetjes die allemaal tegelijk hun presentje willen geven/de jarig die ze allemaal tegelijk wil uitpakken).

Jarige zelf begroette mijn suggestie om het eens anders te doen overigens met hoongelach en zei: We doen toch altijd 1-2-3-4-5-6-7, wie wil mij een kadootje geven?

Kortom; 'probleem' opgelost. Allemaal bedankt voor jullie leuke tips!

Niny

Katrien

Katrien

17-12-2008 om 22:55

Mach

Zou dat een kwestie van gewoonte zijn? Hier worden op feestjes zelden of nooit kadootjes uitgepakt of via een spelletje gegeven. En ik heb niet de indruk dat de kinderen iets missen.

Meestal vertellen ze wel gelijk wat er in het pakje zit

Kind duwt kadootje in de handen van Dochter en zegt: "Alstublieft, 't is een pennenzak van Diddle".

Ik denk ook niet dat de kinderen het geduld zouden hebben om te wachten tot de kadootjes zijn uitgepakt.

Maar ik vind het wel leuk om te lezen over uitpakspelletjes. Het is weer eens iets anders.

Katrien

Hier

Hier in onze multinationale omgeving gaat het meestal zo:
gasten druppelen binnen geven cadeau aan jarig die het even wegzet. Dan gaan ze eerst spelen en snacken. Na een paar spelletjes in een kring zitten en jarige pakt alle cadeaus uit, bewondert en bedankt. En dan komt de taart, wordt er gezongen, geblazen en gaan ze weer verder eten.

Hier

Hier in onze multinationale omgeving gaat het meestal zo:
gasten druppelen binnen geven cadeau aan jarig die het even wegzet. Dan gaan ze eerst spelen en snacken. Na een paar spelletjes in een kring zitten en jarige pakt alle cadeaus uit, bewondert en bedankt. En dan komt de taart, wordt er gezongen, geblazen en gaan ze weer verder eten.

Katrien

Ik denk dat het weer een beetje cultuurverschil is. Net als met Sinterklaas laatst.

Niet beter maar anders....lekker ingepakt laten dus!

Ellen Wouters

Ellen Wouters

18-12-2008 om 12:36

Niny

Sorry, 't was niet mijn bedoeling zuur te zijn. OK, misschien is het best wel leuk om het met een spelletje te doen.

Mijn reactie was een beetje ingegeven doordat ik vaak mensen leukigheid op leukigheid zie stapelen. Iets leuks is niet meer leuk van zichzelf, daar moet nog weer een feestelijkheid overheen gelegd worden.
Help, hoe vertel ik mijn ouders dat ik zwanger ben? En daar moeten dan apart t-shirts voor gemaakt worden. En de dag na een bruiloft is er nog een champagnebrunch om het bruidspaar nóg eens in het zonnetje te zetten, met voor iedereen weer nieuwe outfits natuurlijk. En met de kerstviering op school moet het allemaal steeds groter en ingewikkelder en uitgebreider.
Ik vind dat feest-inflatie, maar dat heeft eigenlijk allemaal niet zoveel met jouw dochters partijtje te maken.

Groet, Ellen

Katrien

Is inderdaad blijkbaar een kwestie van gewoonte. Hier weten ze niet anders dan dat je met zijn allen om de beurt een kado uitpakt. Met van te voren verstoppen erbij duurt dat al gauw minimaal 20 minuten. Maar dat is (omdat ze het blijkbaar gewend zijn) geen enkel probleem.
Misschien toch eens iets om te proberen in Belgie? Niet omdat het beter zou zijn, maar gewoon eens iets anders.

Katrien

Katrien

18-12-2008 om 13:42

Ahum

Zit ik uit te leggen dat het hier de gewoonte is van niet uit te pakken, blijkt nu dat het wel een heel lokale gewoonte is want op het belgische forum waar ik kom, is er een vraag naar spelletjes voor het uitpakken van kadoos. En is er veel respons.

Enne Mach, ik wil wel proberen, als jij ook probeert om niet uit te pakken tijdens het feestje. OK?

Katrien

Haha katrien

Ik zal het proberen, volgend jaar oktober krijg je verslag!

Ik snap ellen wel.

Het lijkt inderdaad of alles 'speciaal ingepakt' moet worden soms. Van vrijgezellenavond met speciaal gemaakte kostuums, T-shirts om zwangerschap aan te kondigen, speciaal gedrukte uitnodigingen met fotoreportage van het wurm om de eerste verjaardag te vieren...ik vind het soms ook HEEl vermoeiend. Alsof gewoon feest al geen feest meer is!

Bastet

Bastet

19-12-2008 om 07:27

Anders

Dit vind ik anders,ik zag het altijd als tijd rekken hoor,je doet er zo langer over en er is zo weer een half uur gevuld...
Bastet

MaximeM

MaximeM

19-12-2008 om 08:34

Tijd rekken en niet voortrekken...

Hoi,

Hier doen we dat ook altijd om weer even een klein half uurtje te vullen. Maar ook omdat alle genodigden vaak al met mij mee uit school naar huis lopen en het liefste allemaal tegelijk hun kado willen geven. Omdat mijn zoontje dan altijd als eerste de populairste uit de klas aanwees om als eerste het kado te geven (een grote EER blijkbaar hier) vond ik het leuker om dat wat willekeuriger te maken. Vandaar het aanwijsspelletje met de ogen dicht. (1,2,3,4,5,6,7...)

Maxime

Marjan Vlaardingerbroek

Marjan Vlaardingerbroek

19-12-2008 om 14:21

Voor een kind van tien?

zoon zou me zien komen zeg ik hoor hem al zeggen doe jij effe lekker normaal ma!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.