Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Emma

Emma

15-01-2009 om 20:13

Kamer met jongen en meisje

Mijn zoon van 6 en zijn zusje van 4 slapen samen op een kamer.Ik wil de kamer wat opknappen en schilderen maar wat voor kleuren kan ik gebruiken? Roze is te meisjes achtig en blauw of groen is weer jongensachtig. Iemand tips hoe ik er iets leuks van kan maken zonder beiden te kort te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annet

Annet

15-01-2009 om 21:20

Rood

Als ik spullen koop die neutraal moeten zijn voor jongen/meisje maar toch leuk, dan kies ik rood.
Bij ons gaat het dan bijvoorbeeld om regenlaarzen. Maar voor een kamer lijkt het me ook prima. Rood past voor jongens bij Cars en brandweer. Voor meisjes bij ......eh... weet ik even niet. Maar dat komt doordat mijn dochter al elf is. De kleur rood vindt ze in ieder geval van jongs af aan leuk.

Of ...

Slapen ze in een stapelbed of slapen ze ieder aan een kant van de kamer? In het laatste geval zou je ze ieder een eigen kleur muur kunnen geven.
groetjes, Sonja

Marjoleine64

Marjoleine64

15-01-2009 om 22:03

Geel, oranje, lichtgroen?

Lekker vrolijk, en niet jongens of meisjesachtig.
Marjoleine

2 kanten

Ik zou 2 hoekjes in de kamer maken, de kleuren moeten wel passen tuurlijk, maar een meisjes en een jongenskant, zodat wel ieder een eigen hoekje heeft!

Ardnax

Ardnax

16-01-2009 om 09:41

Hier ook

En het meisje heeft haar eigen roze bed, met roze dekbedden en allerlei frutsels en een bijpassende roze ladenkast. En m'n zoontje heeft een blauw bed met raceauto's en brandweer wagens en een blauwe bijpassende ladenkast.
De muren zijn oranje en aqua en de gordijnen zijn lime.
Een grote kakofonie van kleuren, maar het is ontzettend fris en vrolijk en de tonen passen allemaal bij elkaar.
Mijn dochter heeft op de muur boven haar bed meisjesdingen hangen (Winnie de Pooh, prinses, Dora) en mijn zoon allemaal Cars dingen en politie auto's.
Het is een klein kamertje, maar het gaat allemaal prima en vinden beiden hun kamertje het mooiste kamertje an het huis (maar ach, ze zijn ook pas 3)
Grtz.
Ardnax

Wilma

Wilma

19-01-2009 om 17:06

Aqua met helderblauw

Daar zijn veel verschillende dingen in te koop, zowel meisjesdingen (stofjes met motiefjes, leuke fröbeldingetjes, koffertjes, opruimbakken, etc) en jongensdingen zijn er zowiezo wel in 't blauw.

Zo hou je 't ook een béétje een geheel.

Groetjes,
Wilma

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.