Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Anna

Anna

15-10-2009 om 20:46

Kan ik dochters huid gaaf houden? [acne]

Hoi

Eerst even een "jeugdtrauma" van me afschrijven (groot woord hoor !).

Vanaf mijn 12e ofzo zat ik onder de puisten, pukkels en mee-eters, het was echt heel erg..
Alles wat de drogist maar verkocht heb ik geprobeerd (mijn moeder vond het ook heel sneu voor mij, dus ze betaalde alles zonder mopperen), toen naar de huisarts en uiteindelijk ben ik zelfs bij een dermatoloog beland.
Ik heb gesmeerd tot ik er bij neerviel, van alles geslikt en heel goed op m'n eten gelet enz..

Toch leek niets te helpen en zit ik nu op mijn 42e met de souvenirs van destijds..
Een gezicht vol met littekens en putjes van de ernstige acne. Ik kan aardig relativeren, zit er niet zo mee, maar ik kan het uiteraard niet mooi vinden.

Dochterlief is net 10 geworden en ik ontdek een sterk glimmende huid en een stuk of 3 mee-eters..

Wellicht niks schokkends, maar stel dat ze mijn huid heeft geerfd ? Ik gun haar die ellende niet, en ik zou het ook heel jammer vinden als haar nu nog gave huid straks ook onder de littekens zit..

Kan ik nu wellicht iets doen/laten waardoor dit niet gebeurt ? Uiteindelijk zijn we nu intussen 30 jaar verder dus men zal op "pukkel-en-puistengebied" toch wel meer weten dan toen ?????

groet Anna

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja dat kan

Op deze site vind je alle informatie die je nodig hebt!

http://www.paulaschoice-eu.com/learn/nl/wat-te-doen-bij-diverse-huidproblemen/bind-de-strijd-aan-tegen-acne-op-elke-leeftijd.

Paula geeft een absoluut eerlijk advies over wat te doen en welke producten je kunt gebruiken.

Succes!

Anna

Anna

16-10-2009 om 10:08

Reactie

De site ziet er goed uit, maar wijkt in wezen niet af van alle andere produkten die op dat gebied worden aangeboden..

Ben dus benieuwd hoe je hierbij komt, zelf goeie ervaringen mee ???

groet Anna

Hanne.

Hanne.

16-10-2009 om 10:29

Moeilijk

Ik denk dat je vooral weinig moet doen. Goed schoon houden met een milde baby zeep, en vooral NIET al die agressieve middeltjes er op smeren.

Bij mij waren er maar 2 middeltjes die hielpen de acne een beetje onder controle te houden.
(1) Diane Pil
(2) Benzoylperoxide zalf (toen op recept, inmiddels vrij verkrijgbaar bij de apotheek).

De laatste werkte bij mij als tiener het beste, maar op dit moment kan ik er niet meer tegen (tja met 30+ ben ik nog niet van het probleem af). Bovendien geeft het giga (bleek) vlekken op beddegoed en washandjes/beddegoed omdat er een soort waterstofperoxide in zit.

Dochter

begon ook op haar 11de een echte probleemhuid te krijgen. Papa heeft er ook erg last van gehad dus we waren alert.
Maar na van alles aan huismiddeltjes en homeopatische tabletjes te hebben geprobeerd zijn we naar de huisarts gegaan en daar heeft ze 2 zalfjes gekregen die echt goed werken. Dus ik zou als het erger wordt gewoon even naar de huisarts gaan, hadden wij ook eerder moeten doen. Dochter is nu 12 en heeft een redelijk gladde huid. De arts gaf hier ook het advies Diane pil als het toch nog doorzet.

Maxime.M

Maxime.M

16-10-2009 om 13:29

Lilian

Hoi Lilian,

Wat voor een middeltje gebruikt jouw dochter? Mijn dochter heeft er ook erg last van, al jaren met ups en downs. Misschien kan ik eens checken bij de huisarts of dat middeltje ook iets voor haar is.

Maxime

Maxime

mijn dochter gebruikt smorgens ery acne, een antibiotica zalf, die echt heel snel werkt.
En savonds gebruikt ze differin, maar die smeren we niet elke avond, (zeker van de zomer kon dat niet want dan verbrandde ze heel snel.)maar zo'n 2 keer per week, genoeg om de mee eters onder controle te houden en te weinig om de rode schilfers te krijgen die ze er anders van heeft.
dochter zelf vind de ery acne echt het fijnste, omdat die de rode pukkels echt snel weghaalt. Ze heeft van de zomer ook de zalf met benzyl.... nog wat gekregen die kun je gewoon halen bij de apotheek. die was toen in de plaats van de differin.

Ervaring anna

Ja ik heb ervaring met de producten van Paula en ben er zeer tevreden over.
Wat de andere schrijfsters zeggen over speciale creme's bij acne is natuurlijk ook waar maar jij hebt het over, hier en daar een mee-eter op de huid van je dochter. Dus nog geen nood aan de man. Ik ben er zelf van overtuigd dat een goede basisverzorging al een hoop kan verbeteren.
Ik heb zelf een gecombineerde huid, dus een vette T-zone (met af en toe eens een 'outbreak', maar ook een droge huid.
Het is heel lastig om goede producten te vinden die én het probleem van de vette huid maar ook het probleem van de droge huid aanpakken.
Ik gebruik de producten van Paula al een tijdje en ik kan je zeggen, 80% verbetert op beide vlakken.
Het mooie van haar site vind ik trouwens dat zij goede informatie geeft over de oorzaken van huidproblemen en hoe je die kunt aanpakken, maar ook dat zij verteld wat er precies in de producten zit en ook andere merken adviseert.

Gaia*

Gaia*

18-10-2009 om 11:21

Oorzaak

Ook ik zat onder die dingen. vooral tijdens de puberteit. Maar ook nu kunnen ze nog wel eens de aanval inzetten. Gelukkig veel minder natuurlijk. Ook op mijn huid is te zien wat er heeft gezeten.

Maar een ander litteken begint nu wel wat te kriebelen. Da's die op de ziel
Want jee, wat moest ik vroeger altijd horen hoe makkelijk je de puisten en pukkels kon wegwerken met allerlei middeltjes. En ik maar aan de slag. steeds weer met teleurstelling. Tegelijk voelde dat als oordeel. Alsof ik er niets tegen deed.
Die dingen komen van binnenuit. Het heeft met hormoon werking te maken ofzo. De boel is in de war, je reageert te veel op de hormonen o.i.d.
Natuurlijk kan je van alles op je gezicht smeren om te genezen wat er van buiten zit. De oorzaak zit van binnen.

Wat ik dus zeker niet zou gaan doen is je dochter belasten met allerlei beloftevolle middeltjes. Die zijn leuk voor dat ene puistje. Maar niet als je echt echt last hebt van acne. Middeltje gevonden, houdt het bij dat ene ook al houdt het resultaat wat op.

Gaia

Noelia

Noelia

21-10-2009 om 14:59

Mijn tip

Ik zelf heb veel baat bij extra vitaminen. Ik ben natuurlijk geen kind meer dus gebruik dagelijks de vitaminen voor de vrouw van het kruitvat. En een goede hydratatie creme. Ik was mijn gezicht elke ochtend en avond met de dove zeep. Is geen zeep maar zo noem ik het maar even. Het beste is ook om niet even te wassen maar het even een minuutje in te maseren. En ik drink geen melk meer. Dan maar danone ofzo voor het calcium. Ik en mijn man hebben bijde last van puisten gehad dus kunnen we er van op aan dat mijn kinderen het ook krijgen. Balen, maar dit advies geef ik ze graag mee straks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.