Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
cakel

cakel

02-05-2009 om 14:35

Kan ik het maken om verjaardag week uit te stellen?

Onze zoon wordt binnenkort op een zaterdag 7 jaar. Jammer genoeg zijn toevallig dat weekend zijn vader en broer op voetbalkamp. Ik ben dus alleen thuis met jongste zoon. Het is handiger om de verjaardag te verplaatsen. Een week eerder kan niet vanwege verplichtingen op mijn werk dat weekend, dus ik dacht een week later. Dan hebben we er alle tijd en en rust voor. Halverwege vieren op woensdag zou een goede optie zijn, maar ik moet toevallig vanaf deze woensdag tot de zomer alle woensdagen werken. Dus dat valt ook af.
Een week later dus, maar hoe komt dat over bij het mannetje. Hij zal het niet leuk vinden! Ik kan op zijn echte verjaardag natuurlijk lekker ergens met hem heen gaan en uit eten of zo, maar het bezoek en de cadeaus komen dan pas een week later.
Wie heeft dit ook wel eens gedaan en hoe vond je kind dat?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fraz

Fraz

02-05-2009 om 15:50

bij mijn oudste bijna altijd omdat ze in de zomervakantie jarig is. Ze heeft dan drie keer een feest. 1 x voor haar schoolvriendjes, 1 x op vakantie met alleen wij en 1 x na de vakantie met familie.

Gewoon uitleggen dat het leuker is als papa en broer er ook zijn en dat je wat leuks gaat doen met hem zodat hij eigenlijk mazzel heeft en 1 x extra feest heeft daardoor.

Waarom niet?

Dat is hier ook wel eens gebeurd. Het feest is er niet minder om.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-05-2009 om 21:48

Tuurlijk

kan je dat maken. Onze dochter is altijd in de grote vakantie jarig en afgelopen jaar waren we op haar verjaardag in eurodisney. Haar verjaardag hebben we een week later gevierd en haar kinderfeestje 1,5 maand later. Geen punt hoor.

Dendy

Dendy Pearson

Dendy Pearson

02-05-2009 om 21:49

En zoon

is net voor de afgelopen kerst geboren. Ook al zo'n geweldige datum voor verjaardagen. Ik weet nu al dat dat ook een heel geschuif gaat worden.

Dendy

Nely

Nely

03-05-2009 om 11:47

Positieve draai geven

want zoals Fraz al schreef (andere reacties heb ik nog niet gelezen) kun je op de dag zelf wel iets leuks met de jarige doen en dan heeft hij nóg een leuke dag in het vooruitzicht, dus dubbel feest!

mar-ank

mar-ank

03-05-2009 om 21:17

Cadeautjes

Het grootste probleem worden waarschijnlijk de cadeautjes. Dat zou hier tenminste zo zijn. Mijn dochters tellen altijd al ver van te voren af wanneer ze jarig zijn, en ik zou er niet mee aan moeten komen dat er dan geen cadeautjes zouden zijn. De rest van het feest mag zo worden uitgesteld (wordt het meestal ook, naar het volgende weekend), maar die cadeautjes.... Misschien kunnen jullie al een klein cadeautje geven op de dag zelf, en het 'echte' cadeau later? En natuurlijk ook al wel een klein gebakje eten, want het moet sowieso een speciale dag worden! Misschien samen met een speciaal vriendje om er toch al een beetje een feestje van te maken?

Caro

Caro

03-05-2009 om 23:07

Cadeautjes enzo

Doen wij hier altijd op de verjaardagsdag zelf. Ongeacht wat voor dag het is. Feestje voor fam en vrienden gebeurt altijd eerder of later. En altijd in het weekend. Dan dus ook de cadeautjes van hun.
Hier is dat verder echt geen probleem. Kids vinden het heel normaal en willen hun verjaardag ook graag in het weekend vieren. En zoals ze zelf zeggen "graag op een dag dat iedereen kan". De een is nl vlak voor de kerst jarig en de ander in een periode dat het nogal eens pasen is.

Groet Caro

Gevraagd

aan dochter die bijna 7 is. Die zegt: Nou, dat (het uitstellen) zou ik juist fijn vinden, want zonder papa en zonder broer is het toch helemaal niet leuk!

Puck2

Puck2

07-05-2009 om 13:21

Onze kinderen weten niet beter

De meeste familie woont tamelijk ver weg en hebben zelf ook drukke gezinnen dus door de week vieren gaat niet. Daarbij is oudste ook nog vaak in de zomervakantie jarig. De kinderen weten niet beter dan dat verjaardagen dus op een andere dag dan de echte verjaardag gevierd worden en zien er ook het probleem niet van in.

Ilva

Ilva

12-05-2009 om 22:25

Uitstellen

Lijkt me geen probleem hoor. De dag zelf zijn jullie dan met z'n tweeen. Ga lekker uit met hem. Naar de bioscoop bijvoorbeeld en dan 's-avonds (late middag) uiteten gaan. Restaurant van zijn keuze (McDonalds of een 'echt' restaurant). Moet toch een geweldig dag worden en dan een week later nóg een keer feest. Geweldig toch. Fijne dagen!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.