Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kasteelkamer kleuter

Hallo Dames,

Toen onze zoon bijna drie werd is hij over gegaan naar een andere kamer en heb ik om een grote muur op te vrolijken "verwijderbare" stickers van getekende dieren geplakt. Nou niks verwijderbaar dus. Als ik probeer ze er voorzichtig af te halen komt de muurverf en het stuckwerk mee. Nu is hij bijna vier en zijn we wel helemaal klaar met de dierenstickers.
Hij heeft aangegeven graag een kasteelkamer te willen. Nu wil ik zijn wens graag vervullen maar niet te overdreven. Het thema moet echter wel de lelijke plekken die straks overblijven als de stickers verwijderd zijn verdoezelen. De stickers komen soms half achter een boekenkast vandaan (kiekeboe apen, of bv een slak die langs een kast klimt)
Nu heb ik zelf al bedacht op die plekken een afbrokkelende muur te schilderen maar andere ideeen zijn zoooooo welkom. Ik wil niks met de meubelen zelf doen en alleen de muren aanpakken. Hebben jullie leuke ideeen voor de plekken enz ?

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gnome

Gnome

20-02-2009 om 05:42

Meerdere tips

Je kan eigenlijk 2 dingen doen, een neutraal behangetje eroverheen en daaroverheen schilderen, of de muur glad maken met een laagje rottband (dat hebben wij gedaan), daarna afschuren, eerst twee lagen witsel eroverheen en vervolgens schilderen maar.

Bij de laatste verzie hou je altijd een beetje relief in je muur, maar het wordt wel erg mooi! Al zeg ik het zelf

succes met klussen

en inderdaad, NOOIT meer die vreselijke stickers opplakken...verwijderbaar...laat me niet lachen...

Van dunne houtplaat een mooie kasteelmuur uitzagen, schilderen en aan de muur bevestigen (als een soort lambrizering). Alleen camoufleer je daar alleen de plekken mee, haal je de kasteelmuur ooit weg dan heb je ze weer.

Liesje74

Liesje74

20-02-2009 om 09:21 Topicstarter

Ideeën

Pelle, gaf gedaan zeg die kamer. netjes ook geverft zeg!

Bedankt dames voor jullie meedenken

Ik kan eerlijk gezegt goed stuckwerk afleveren, heb hier ook alles zelf gedaan (mijn vader komt oorspronkelijk uit de bouw) daar glijd een mug nog over uit dus dat is helemaal geen probleem, Het probleem is dat ik de kamer net een jaar geleden gedaan heb en de muren dus alleen gedeeltelijk om de plekken te verdoezelen wil aanpakken. Dus de gaten straks weer gladmaken en dan een vorm er overheen verven of plakken. Ik heb gisteren een foto genomen van zijn kamer en die bewerkt op de computer en er (rots)stenen in getekend op de plekken van de stickers. Als ik die nou van grijs grof behang uitknip kan ik ze gewoon over de muurverf heenplakken en ik weet dat dat wel zonder resten te verijderen is.

Ik hoor heel graag nog meer tips, een schild is leuk, iets uitwerken in hout is idd leuk.

Hoe lang leuk?

Gaaf zo'n kasteelkamer. Maar ik vraag me wel af hoe lang zoiets nou leuk blijft voor een kind. Zou hij na een jaar toch liever een dinokamer willen of een indianenkamer?
Aan de andere kant: een nieuw verfje op de muur is ook zo gefikst.
Zoon van bijna vijf is ook toe aan een nieuwe kamer. Ik denk er nog even over na!

Wilma

Wilma

21-02-2009 om 17:17

Pelle

Leuke kamer zeg, ik heb ook even gekeken, heel erg leuk !!!

Groetjes,
Wilma

Liesje74

Liesje74

21-02-2009 om 22:23 Topicstarter

Triple

Ik pak daarom ook niet de hele kamer zo rigoreus aan dus niet meubelen bv want ook ik ben bang dat ik er snel op uitgekeken ben. Maar de stickers moeten echt van de muren dus zoek ik een oplossing. Ik ben zelf snel iets zat en zoek dus iets wat de kamer op kan leuken en ook weer snel te verwijderen valt dus zoals ik eerder zei gewoon iets van behang wat weer makkelijk te verwijderen is en dan gewoon met een natte lap de lijm wegvegen en klaar. (wij gebruiken altijd muurverf voor buiten) Ik pak dan twee muren aan en verder twee nieuwe schilderijen. Ik heb wel expres gekozen voor gladden muren en muurverf omdat ik dus idd graag "even" de muren over verf. Maar dat is voorlopig niet aan de orde.

Pelle

Ha, ha, juist omdat ik niet elk jaar een kinderkamer opnieuw wil verven/inrichten zou ik iets kiezen wat een aantal jaren meekan!

Nivea

Nivea

25-02-2009 om 22:22

Idee

Hier bij IKEA hebben ze achter een gewoon bed een MDF hoofdbord met kantelen gezet. Makkelijk zelf te maken. De kamer is opgeleukt met schatkisten, kandelaarlampen, spiegel in kasteellook en nog wat IKEA accessoires. Weinig moeite groot plezier!

Liesje74

Liesje74

28-02-2009 om 21:35 Topicstarter

Ikea

Ik ben vandaag nog bij ikea geweest, het idee van de MDF plaat vind ik erg leuk (hadden ze daar niet) maar die lampen en spiegel vind ik niks.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.