Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
karin

karin

21-12-2009 om 15:55

Kersstal little people of playmobil

Onze kids willen graag de kersstal van little people,hebben ze ook school ook,maar normaal is dit speelgoed tot 2/3 jaar dacht ik,maar ze vinden het erg leuk(4 jaar),nu heb ik ook de playmobil kersstal gezien,vind ik leuk,maar dat karonnetje als schtergrond en stal vind ik weer wat minder,wie heeft er 1 van beide of zijn ze beide leuk???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Playmobil hier

Een week geleden heb ik de kerststal van Playmobil aangeschaft (meteen de set van de drie koningen erbij gedaan) bij mytoys.de. Ik vind 'm erg leuk. Mijn zoontje van 5 speelt er niet echt mee, maar zijn buurmeisje van 5 wel! Hij staat hier op mijn zoons eigen speelkastje te pronken. Als je zo'n stalletje vóór de kerst wilt, moet je trouwens wel snel zijn

Chris

amk

amk

21-12-2009 om 18:16

Houten

ik heb een houten stalletje bij Lobbes besteld. Het leukste dat mijn vierjarige hier van vind is het domino effect. Alle poppetjes en dieren op een rij zetten en dan een zetje geven.

Je hebt er ook 1 van Dick Bruna, die past dan weer mooi bij het boek over kerstmis.

Ik zou eerder voor die van little people gaan dan die van playmobil, omdat ik de poppetjes zo grappig vind.

Guinevere

Guinevere

21-12-2009 om 19:49

Heel wat anders: duplo

Wij bouwen elk jaar een kerststal van Duplo. Erg leuk en hij is dus elk jaar anders. Dit jaar mocht ik me er niet mee bemoeien dus het is model Romeinse tempel geworden.
De engelen zijn elk jaar duplopoppetjes met engelenvleugels erop geplakt. We plakken een gouden ster op de stal voor extra kersteffect.

Annetq

Annetq

21-12-2009 om 21:30

Ik zou voor die van playmobil gaan

Hier hebben wij die van Playmobil inclusief 3 koningen. Kinderen zijn nu 7 en 12 en ze spelen er nog steeds mee.
De set van little people vind ik echt voor jonge kinderen, dat zou ik niet meer aanschaffen voor kleuters.
De kartonnen achterkant wordt na het eerste jaar niet meer opgezet. Daar heb je inderdaad gelijk in. Maar ze blijken ook helmaal geen behoefte te hebben aan een stal. Al hun fantasiespel speelt zich af buiten een huis, dus waarom zouden Maria en Jozef dan wel een huis moeten hebben. Mochten ze toch een huis willen, dan is dat zo gebouwd van Kapla of andere materialen.
Dit jaar hadden ze extra aandacht voor de koningen. Wie krijgt welk gezicht, haar, baard, kroon, etc. Ze zijn allang vergeten hoe de originele doos eruitzag, dus ze verzinnen nu veel leukere varianten.

ayla

ayla

22-12-2009 om 10:40

Hier ook duplo

kleuterdochter had heel veel moeite gedaan om een prachtige kerststal van Duplo te bouwen. Ze was er reuzetrots op.
Peuterzoon zag het als een geweldig speeltje en brak het even hard weer af, tranen met tuiten uiteraard. Na nog een nieuwe poging die even hard door broerlief weer werd afgebroken heeft ze het maar opgegeven, volgend jaar nieuwe poging

Playmobil

vandaag net aangekomen: de kerststal en de drie koningen. Precies op tijd
De kartonnen stal/achtergrond is inderdaad ontzettend lelijk, maar mijn man heeft zelf een kerststal gemaakt van hout waar ze nu in staan te pronken. (nog wel ... kinderen zijn namelijk uit logeren!)

Kadonaj

Kadonaj

02-01-2010 om 19:05

Beiden

Ik heb beiden en het stalletje van playmobil was geen lang leven gegeven. Na 2 jaar was het karton echt op. Moet ik ook wel zeggen dat mijn kinderen er gewoon mee mogen spelen, daar is het toch ook voor...

Little people is hier erg geliefd in het stalletje, en het muziekje is ook erg cute, de jongste danste wat af deze kerst en de oudste speelde het hele kertsverhaal ermee na...

(anderhalf en vijf jaar...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.