Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Petra Lutia

Petra Lutia

17-04-2009 om 12:20

Kind (9) wil geen kinderfeest meer (net zoals andere kinderen uit de klas)

Hallo,

Mijn zoon vroeg ik hoe hij zijn kinderfeestje wilde vieren.

Hij wil geen kinderfeest.

Eerst dacht ik dat hij niet durfde omdat hij niet bij de populaire kinderen uit zijn klas hoort en bang is voor afwijzingen van kinderen die afzeggen.

Maar hij en een klasgenootje vertelden dat meer klasgenoten geen kinderfeestje meer vieren.

Ik vroeg me af of er meer kinderen zijn die op deze leeftijd geen kinderfeest meer willen.

De sfeer op school en in de klas is goed, dus daar ligt het volgens mij niet aan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Petra

Mijn zoon is ook niet zo van de kinderfeestjes, met 6,7 en 8 jaar nog wel gedaan. Toen hij 9 werd wilde hij geen feestje meer maar graag met één vriendje naar het voetbalstadion en dat hebben we ook gedaan. Misschien is het een idee om hem voor te stellen met 1 of 2 echt goede vrienden iets leuks te gaan doen, zwemmen, de film of misschien ook wel naar een voetbalwedstrijd. Toch iets feestelijks op zijn verjaardag maar niet echt een kinderfeestje.

Polly Shearman

Polly Shearman

17-04-2009 om 13:08

Idd

oudste werd 10 en ging met vader en 3 vriendjes naar een reptielmuseum voor een middag. Helemaal leuk, zijn beste vrienden, het was gewoon super!

Maylise

Maylise

17-04-2009 om 13:13

Afhankelijk van de school

Hier in groep 5 en groep 8 nog volop kinderfeestjes. Bij mijn zoon in groep 5 zijn er nog veel feestjes thuis met spelletjes, speurtocht en eten. Verder ook feestjes buitenshuis met Macdonalds, Bowlen en zwemmen als top drie activiteiten denk ik.

Bij mijn dochter in groep 8 is het vaak bowlen of zwemmen maar ook nog wel feestjes thuis. Dat zijn dan vaak slaapfeestjes. Hoewel laatst was een vriendin van haar jarig en die hebben nog gewoon een ouderwets feestje gevierd met spelletjes. Soms een feestje met maar een paar kinderen en dan gaan ze vaak naar de bioscoop.

Wij gaan volgende maand op mijn dochters verjaardag bowlen en pizza eten (dat is op de bowlingbaan).

Ik weet echter van een andere school dat ze daar al vrij vroeg stopten met echte kinderfeestjes. Daar had je meestal in de kleuterklassen thuis feestjes en daarna buitenshuisfeestjes. Dat waren dan vaak beste luxe uitstapjes zoals met 10 kinderen naar Madurodam, Nemo, Artis of zo. En dan zo rond groep 7 stopte het helemaal een beetje en werden er alleen nog disco parties gegeven voor de hele klas. Dan waren er ook kinderen die geen feestjes meer gaven. Wat mij vooral verbaasd trouwens is het strakke stramien waar iedereen zich aan houdt. Op de school van mijn kinderen is dat helemaal niet zo. Ze gaan rustig in groep 1 naar de MacDonalds en in groep 7 nog een speurtocht houden.

Maylise

Hier niet ingegeven door de school/vriendjes

Bij mijn zoon speelt de gewoonte van de school of van vriendjes niet mee in zijn idee van verjaardag vieren. Hij heeft er zelf gewoon geen zin in, de meeste vriendjes geven nog wel feestjes en gek genoeg (omdat hij dus zelf al voor de 4de keer geen feestje heeft gegeven) wordt hij nog vaak uitgenodigd ook.

Hier nog wel feestjes

En ik vind dat wel leuk hoor, maar ik zou met een klein gezelschap naar een museum oid ook heel leuk vinden.

Jesse_1

Jesse_1

17-04-2009 om 22:58

Doe-dingen

Hier in groep 5 nog volop feestjes voor jongens, maar dan echt doe-dingen. Dus bowlen, zwemmen, midgetgolfen etc en er was één klasgenoot die 15 (!) klasgenootjes uitnodigde voor lasergamen en bowlen.
Onze zoon wilde een paar jaar terug maar twee vriendjes vragen, toen zijn we naar het Ecodrome geweest (supermiddag!), vorig jaar 3 vriendjes en dit jaar maar liefst 4 .
Maar feestjes zijn hier dus nog wel echt 'in'!!
Jesse

Nely

Nely

18-04-2009 om 09:53

Nu nog wel

maar ik hoorde een paar maanden van mijn achternicht dat op de school van haar kinderen op die leeftijd ook geen kinderfeestjes meer gegeven werden. Dus vreemd is het niet.

Maria

Maria

23-04-2009 om 03:20

Sporthal/zaal

Wij hebben de laatste jaren steeds een sporthal of -zaal gehuurd. Omdat onze zoon in januari jarig is moet je iets binnen zoeken. We maken er een speeltuin van. Ik ben turn- en trampolinetrainster, dat maakt het wat eenvoudiger qua verzekering. Het is een tip voor winterverjaardagen, huur een train(st)er in.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.