Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Kris van de Ven

Kris van de Ven

22-07-2009 om 21:36

Kind kan niet in slaap komen

Mijn dochter van 5 jaar is een avond mens. Is helemaal geen probleem maar ik vind wel dat ze er om 20. u. zeker in bed moet liggen. En ze gaat ook goed naar bed, wel met de lamp aan op de overloop en een nachtlampje. Maar ons meisje moet altijd haar dag verwerken en dat doet ze door verhaaltjes te vertellen. Dat heeft ze hard nodig en dat laat ik ook toe. Maar ze is gewoon heel vaak niet moe en dan slaapt ze om 22.00 u. ooit nog niet. Meestal slaapt ze tussen 21.30 en 22.00 u. Maar de volgende dag moet ze weer naar school en moet ze er rond de klok van 7 u. weer uit. Als ze niet naar school hoeft dat slaapt ze makkelijk tot 8 a 9 u. uit.
Ze is een zeer gevoelig kind en huilt snel. Ze is niet chagerijnig maar toch wat kunnen mijn man en ik hier aan doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Guinevere

Guinevere

23-07-2009 om 12:49

Kris

Kris, is ze van jongs af aan zo moeilijk met in slaap komen? Het kán door melatoninegebrek komen.
Dat ze erg gevoelig is en snel huilt kan natuurlijk een gevolg zijn van slaapgebrek...

angel3

angel3

23-07-2009 om 22:16

Eerder naar bed

en de verhalen vertellen als onderdeel van de routine en het uitgebreide avondritueel maken. Echt lang de tijd nemen om rustig te worden. Als ze tot 9 uur slaapt dan heeft ze dus minimaal 11 uur slaap nodig. Dan redt ze het niet met 2 uur minder. Ik zou dus om 19 uur met haar naar boven gaan en even een uurtje 'unwinden'.
Overignes nu in de zomer slapen mijn kinderen ook lastiger in dat is ook een nadeel die zomerperiode.
Suk6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.