Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kind leren fietsen op latere leeftijd


Miepjecody schreef op 19-08-2022 om 18:01:

[..]

Nee hoor, kinderen van 8 gaan hier echt overal zelf heen

Nou hier dus echt niet hé. Even naar het zwembad langs twee drukke wegen waarop 1 vandaag weer iemand met de ambulance met hulp van de trauma heli is afgevoerd. Even naar de sport zelfde route maar dan nog verder door een gebied waar je nog weleens van die doorzichtige zakjes vind en gebruikte naalden.

Clau1982

Clau1982

19-08-2022 om 19:14 Topicstarter

We hebben vanmiddag beven geoefend en vanavond wat meer. Vriend is toch wat beter in het fietsen leren dan ik. Iets met geduld...  Vanavond ging het al best goed en heeft ze ook al eventjes los gefietst. Ze moet alleen het remmen nog wat onder de knie krijgen. 

Pfoe, ik ben opgelucht. Natuurlijk zat ik ermee in mijn maag, vooral als ik veel jongere kinderen al zag fietsen. Toch heb ik er geen spijt van om het af te wachten. 

Ieder voedt zijn/haar kind anders op  

Mijn kind gaat zelfstandig naar school vanaf groep 3. Toen was ze zes. Is vijf minuten lopen. Zwemles (voorheen) en atletiek kunnen met de fiets (5 km). Doen we meestal ook, alleen bij harde regen niet. Ik zie bij atletiek trouwens kinderen die in dat dorp wonen standaard met de auto gebracht worden. Jong Nederland is vijd minuten fietsen of tien minuten lopen. Ook daar zie ik heel veel kinderen gebracht worden met de auto terwijl ze op loopafstand of fietsafstand wonen.
Turnen is een kilometer of 10, dan brengen we haar. Ook ivm de tijden. Training is van 17.30-19.30 en het is zeker een uur fietsen voor een jong kind, dat wordt te gortig. En je zit nog met eten en bedtijd.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 19:24

Miepjecody schreef op 19-08-2022 om 18:01:

[..]

Nee hoor, kinderen van 8 gaan hier echt overal zelf heen

Oh hier niet hoor, veel te gevaarlijk.

Bijtje82

Bijtje82

19-08-2022 om 19:35

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 15:11:

[..]

Zonder diploma moeten de vleugeltjes aanblijven he.

Ja tot een zekere leeftijd waarschijnlijk, want iedereen gaat er vanuit dat een tiener kan zwemmen. Als ik met m'n 4 jarige zonder bandjes in een kniehoog badje stap word ik erop geattendeerd dat ze verplicht zijn. Als ik met mijn 10 jarige het in een middeldiep bad sta is er niemand die iets zegt.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

19-08-2022 om 19:40

Bijtje82 schreef op 19-08-2022 om 19:35:

[..]

Ja tot een zekere leeftijd waarschijnlijk, want iedereen gaat er vanuit dat een tiener kan zwemmen. Als ik met m'n 4 jarige zonder bandjes in een kniehoog badje stap word ik erop geattendeerd dat ze verplicht zijn. Als ik met mijn 10 jarige het in een middeldiep bad sta is er niemand die iets zegt.

Oh hier letten ze wel op, als ze denken dat een kind niet kan zwemmen moeten ze even demonstreren dat ze het wel kunnen.

Bandjes werken maar tot een bepaald gewicht. En inderdaad, vanaf een bepaalde leeftijd wordt uitgegaan van zwemvaardigheid tenzij kind echt verzuipt.
Maar hier gaan pubers ook vaak zwemmen bij grindgaten en daar is gewoon weinig toezicht. Staat er ook bij op eigen risico. 

Bijtje82

Bijtje82

19-08-2022 om 20:27

Battle-Royale schreef op 19-08-2022 om 19:40:

[..]

Oh hier letten ze wel op, als ze denken dat een kind niet kan zwemmen moeten ze even demonstreren dat ze het wel kunnen.

Ok 10 jarige is misschien geen goed voorbeeld.  Kijk alleen al naar hoeveel Polen er dit jaar zijn verdronken. Weliswaar in natuurwater zonder toezicht, maar toch. Die jongens kunnen ook zomaar een zwembad in zonder drijvers. Want ja op die leeftijd zwemmen met een vest is natuurlijk niet tof.

Valeria schreef op 19-08-2022 om 14:16:

[..]

Welnee. De jongste wilde hier al heel snel niet meer in de kinderwagen, zodra hij kon lopen, dus die liep ook kilometers op een dag (3+2+3 of zo). Dat kun je gewoon trainen hoor als je het vaak doet.

Daar gaat het niet om. Effe snel een boodschap halen doe je niet met die afstanden. 

Thomass schreef op 19-08-2022 om 20:37:

[..]

Daar gaat het niet om. Effe snel een boodschap halen doe je niet met die afstanden.

Dan zet je je niet fietsende kind dus achterop, of op een zadeltje op de stang. Geen enkel probleem. 

Clau1982 schreef op 19-08-2022 om 19:14:

We hebben vanmiddag beven geoefend en vanavond wat meer. Vriend is toch wat beter in het fietsen leren dan ik. Iets met geduld... Vanavond ging het al best goed en heeft ze ook al eventjes los gefietst. Ze moet alleen het remmen nog wat onder de knie krijgen.

Pfoe, ik ben opgelucht. Natuurlijk zat ik ermee in mijn maag, vooral als ik veel jongere kinderen al zag fietsen. Toch heb ik er geen spijt van om het af te wachten.

Ieder voedt zijn/haar kind anders op

Wat fijn! 

Wij gaan het ook maar weer even proberen morgen  

Clau1982

Clau1982

19-08-2022 om 21:33 Topicstarter

Peaches schreef op 19-08-2022 om 21:27:

[..]

Wat fijn!

Wij gaan het ook maar weer even proberen morgen

Succes! 

Peaches schreef op 19-08-2022 om 21:26:

[..]

Dan zet je je niet fietsende kind dus achterop, of op een zadeltje op de stang. Geen enkel probleem.

Diegene fietst niet.

Clau1982

Clau1982

20-08-2022 om 06:19 Topicstarter

Natuurlijk gebeurt het weleens dat we een snelle boodschap oid moeten doen en dan pakken we de auto ja. Of de tram.

Maar vaak gebeurt dit dus niet en als het wel vaak gebeurt, schort er misschien wat aan de planning. 

Thomass schreef op 20-08-2022 om 00:04:

[..]

Diegene fietst niet.

Jij had het oorspronkelijk over dat het ver lopen was als een klein kind niet meer in de kinderwagen wil. Als het kind zelf gaat lopen is het nog steeds even ver, maar duurt het wat langer.
Ja, dan kun je zelf gaan fietsen en je kind van 2 op de fiets meenemen.
Het kind van 8 kan bij 'even snel' thuis blijven of je plant het zo dat dat kind op school is op dat moment. 
Of kind van 2 gaat toch in de wandelwagen en dan wordt het tussen even snel en minder snel.

Overigens kan een kind van 8 ook achterop. Ik heb ze ook van 4 en 7 tegelijk op de fiets gehad. Geen probleem. Alle combinaties van langzaam en snel doorlopen, fietsend en lopend.
Helemaal geen reden om een auto te pakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.